Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 GT2 s výkonem 530 k

Firma Porsche se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubí horkou novinkou, která potěší všechny příznivce značky, pojmenované po vratislavickém rodákovi. Šlágrem se stane model 911 GT2, dosud nejsilnější „devětsetjedenáctka“ všech dob.

Nápadný design s velkými otvory nasávání vzduchu v přední části stejně jako charakteristické zadní křídlo vyjadřují výkonový potenciál nejrychlejší 911 ještě než otočíme klíčkem zážehového šestiválce boxer o objemu 6,3 litru.
Výhradně s pohonem zadních kol a manuální šestistupňovou převodovkou potřebuje na dosažení rychlosti 100 km/h pouhých 3,7 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na 329 km/h. Podle „Nového evropského jízdního cyklu – NEFZ“ spotřebuje na sto kilometrů jen 12,5 litru benzinu, což je hodnota, která byla v této kategorii ještě před několika lety nedosažitelná.
Pohonná jednotka nového modelu 911 vychází ze šestiválce boxer 911 Turbo, které zásobují vzduchem dvě výfuková turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Největšího výkonu 530 k (390 kW) dosahuje při 6500 otáčkách za minutu, točivý monet 680 N.m je k dispozici mezi 2200 až 4500 otáčkami. Při pohotovostní hmotnosti 1440 kg činí výkonová hmotnost 2,72 kg/k.
Nárůst výkonu 50 k oproti výchozímu motoru zajišťují dvě turbodmychadla s větším oběžným kolem kompresoru a skříň turbodmychadla optimalizovaná na proudění vzduchu, které jsou uzpůsobeny na maximální plnicí tlak. Poprvé zkombinovali technici Porsche v modelu GT2 turbo-motor s expanzním systémem sání, což představuje revoluci u přeplňovaných motorů.
Princip přitom využívá chvění vzduchu v sacím traktu během chladnější expanzní fáze pro přípravu směsi, čímž se teplota směsi palivo-vzduch redukuje ve spalovacím prostoru redukuje. To znamená podstatné zvýšení účinnosti, při maximálním výkonu se sníží spotřeba paliva o 15 procent.
Také na výfukové straně nabízí 911 GT2 nový vývoj. Poprvé jsou u sériového Porsche použit zadní tlumič výfuku a koncovky z titanu. Dražší materiál redukuje hmotnost srovnatelného dílu z pravé oceli kolem padesáti procent na pouhých 9 kilogramů.
Nové Porsche 911 GT2 používá sériově brzdovou soustavu PCCB s kotouči vyrobenými z uhlíkových vláken a keramiky. Oproti srovnatelným brzdovým soustavám ze šedé litiny snižuje PCCB hmotnost neodpružené hmoty o 20 kg.
Sériová výbava zahrnuje také elektricky řízený systém tlumení Porsche Active Suspension Manager. GT2 vyjíždí na 19“ kolech z lehkého kovu, vpředu se sportovními pneumatikami 235/35 ZR19, vzadu 325/30 ZR19.

Jindřich Lasík, 18.7.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar