Porsche 911 Carrera GTS - vrchol řady 911
S větším výkonem, dokonalejší jízdní dynamikou a výrazně sportovně zaměřenou výbavou přebírá nový Porsche 911 Carrera GTS vrcholné postavení v rámci modelové řady Carrera. Šestiválec 3.8 disponuje výkonem 408 k, což je oproti 911 Carrera S posun o 23 k.
Nový sportovní model se tak výkonem výrazně posouvá blíže k modelu 911 GT3 (435 k). Navíc bude dodáván jako kupé i kabriolet. Kromě bohaté sportovní výbavy a většího výkonu s sebou nepřináší nový model oproti provedení Carrera S zvýšenou spotřebu paliva, díky systému Porsche Intelligent Performance.
Vůz se v celé své modelové řadě vyznačuje propojením o 44 mm rozšířené karoserie modelů Carrera 4 (vybavených pohonem všech kol) a klasického pohonu zadních kol se zvětšeným rozchodem kol. GTS se od ostatních modelů odlišuje také dalšími technickými a optickými detaily. Automobil je mj. vybaven černě lakovanými 19“ koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou kola obuta do pneumatik 305/30 R 19. Mezi další vizuální speciality patří přední část – z programu Sport-Design – s černě lakovaným spodním spoilerem, specifickými černými bočními prahy a v závislosti na barvě vozu černými, nebo stříbrnými nápisy Carrera GTS. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku. Střední část sportovních sedadel je čalouněna alcantarou, kterou najdeme například také na věnci nového sportovního tříramenného volantu, hlavici řadicí páky či madlu ruční brzdy.
Pozornost je třeba věnovat reakcím a výkonu 408 k šestiválce boxer 3.8. Jeho proměnný sací trakt je vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami, které mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna klapka. Díky tomu je stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200/min, což je o 200/min dříve než v motoru Carrera S.
Carrera GTS je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Nejvyšší rychlost se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o 4 km/h na 306 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 s. V provedení s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono Plus lze v režimu Sport zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,2 s. Kombinovaná spotřeba modelu Carrera GTS s převodovkou PDK činí v kombinovaném cyklu 10,2 l/100 km.
Porsche 911 Carrera GTS bude k dispozici na německém trhu od prosince 2010. Ceny včetně DPH budou u provedení Coupé začínat na 104 935 euro a u modelu Cabriolet na 105 050 euro.
JL, 17.9.2010
Vůz se v celé své modelové řadě vyznačuje propojením o 44 mm rozšířené karoserie modelů Carrera 4 (vybavených pohonem všech kol) a klasického pohonu zadních kol se zvětšeným rozchodem kol. GTS se od ostatních modelů odlišuje také dalšími technickými a optickými detaily. Automobil je mj. vybaven černě lakovanými 19“ koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou kola obuta do pneumatik 305/30 R 19. Mezi další vizuální speciality patří přední část – z programu Sport-Design – s černě lakovaným spodním spoilerem, specifickými černými bočními prahy a v závislosti na barvě vozu černými, nebo stříbrnými nápisy Carrera GTS. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku. Střední část sportovních sedadel je čalouněna alcantarou, kterou najdeme například také na věnci nového sportovního tříramenného volantu, hlavici řadicí páky či madlu ruční brzdy.
Pozornost je třeba věnovat reakcím a výkonu 408 k šestiválce boxer 3.8. Jeho proměnný sací trakt je vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami, které mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna klapka. Díky tomu je stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200/min, což je o 200/min dříve než v motoru Carrera S.
Carrera GTS je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Nejvyšší rychlost se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o 4 km/h na 306 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 s. V provedení s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono Plus lze v režimu Sport zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,2 s. Kombinovaná spotřeba modelu Carrera GTS s převodovkou PDK činí v kombinovaném cyklu 10,2 l/100 km.
Porsche 911 Carrera GTS bude k dispozici na německém trhu od prosince 2010. Ceny včetně DPH budou u provedení Coupé začínat na 104 935 euro a u modelu Cabriolet na 105 050 euro.
JL, 17.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











