Porsche 718 Boxster - roadster se čtyřválcem uprostřed
Přesně 20 let od první premiéry Boxster, Porsche inovuje své roadstery s motorem uprostřed. Označení pro novou modelovou generaci je 718 Boxster a 718 Boxster S. Dvoumístné otevřené vozy jsou nyní ještě výkonnější a úspornější.
Porsche tak pokračuje v tradici čtyřválcových plochých motorů pohánějících sportovní vozy Porsche 718 s motorem uprostřed. V 50. a 60. letech vyhrály mnoho závodů, mezi něž patří legendární Targa Florio a Le Mans.
Hlavním prvkem modelové řady 718 je nový přeplňovaný čtyřválec boxer 2.0 (Boxster), resp. 2.5 (Boxster S). Model S využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Značka Porsche je jediným výrobcem automobilů, který sériově nabízí technologii VTG (Variable Turbine Geometry) u zážehových modelů 911 Turbo a 718 Boxster S.
Impozantní je nárůst výkonu o 26 kW (35 k) ve srovnání s předchozí generací modelu Boxster, stejně tak jako hospodárnost nových přeplňovaných motorů. Uvedením nové generace 718 Boxster se Porsche vrací ke svým sportovním vozům s plochými čtyřválcovými motory boxer, které naposledy použilo na konci 60. let. Přeplňování modelů Porsche zvyšuje výkon a zároveň současně snižuje spotřebu paliva ca o 1 l/100 km.
Modely 718 jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně s dvouspojkovou.
Nový design
Modelová řada 718 je rozpoznatelná na první pohled. Přední část má mnohem propracovanější tvary a je širší. V přední části jsou umístěny větší nasávací otvory pro přívod chladicího vzduchu a nově tvarované bi-xenonové světlomety s integrovanými čtyřbodovými LED světly pro denní svícení, které jsou nově součástí příplatkové výbavy.
Z boku zaujmou nové, výraznější blatníky a boční prahy. Dynamický vzhled zvýrazňují větší nasávací otvory se dvěma lamelami, dveře nyní nedisponují prohloubením pro kliky. 718 Boxster S standardně jezdí na 19“ kolech, 20“ kola jsou součástí volitelné výbavy.
Sportovněji naladěný podvozek
Zcela přepracovaný podvozek zlepšuje schopnost vozu zatáčet. Elektromechanické řízení má o 10 procent strmější převod, díky čemuž se 718 Boxster chová ještě agilněji a ochotněji zatáčí jak na okruhu, tak v každodenním provozu.
Součástí volitelné výbavy roadsteru je aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM), který má o 10 mm menší světlou výšku. Vůbec poprvé je pro 718 Boxster S k dispozici na přání také sportovní podvozek PASM s o 20 mm menší světlou výškou. Aktivní podvozek, který prošel zušlechťovací kúrou, nabízí širší rozpětí mezi cestovním komfortem na dlouhé vzdálenosti a dynamickou sportovní tuhostí.
Rozšířený paket Sport Chrono
Stejně jako v případě modelu 911 se součástí volitelného paketu Sport Chrono nyní stává režim Individual, který doplňuje tři zbývající nastavení Normal, Sport a Sport Plus. Ve sportovních vozech vybavených převodovkou PDK se nově objevuje tlačítko Sport Response, které řidiči umožňuje ovlivnit reakce motoru a rychlost převodovky PDK.
Nový systém Porsche Communication Management
V kokpitu 718 Boxster na řidiče čeká známé prostředí s novým přístrojovým panelem nebo jednotkou Porsche Communication Management (PCM) s přípravou na mobilní telefon, audio rozhraním a systémem Sound Package Plus o výkonu 110 W. PCM lze rozšířit pomocí volitelných modulů, které ho dokáží přizpůsobit osobním požadavkům majitele. V nabídce je například navigační systém s hlasovým ovládáním, usnadňujícím zadávání cílových destinací. Kromě toho lze navigační systém vylepšit modulem Connect Plus, který nabízí rozšířené online služby.
Prodej nového sportovního vozu s motorem uprostřed bude v Evropě zahájen 30. dubna. Ceny modelu 718 Boxster začínají na částce 1 536 000 Kč, ceny za model 718 Boxster S startují na částce 1 888 000 Kč, v obou případech s výbavou pro český trh a DPH.
Porsche 3.2.2016
Hlavním prvkem modelové řady 718 je nový přeplňovaný čtyřválec boxer 2.0 (Boxster), resp. 2.5 (Boxster S). Model S využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Značka Porsche je jediným výrobcem automobilů, který sériově nabízí technologii VTG (Variable Turbine Geometry) u zážehových modelů 911 Turbo a 718 Boxster S.
Impozantní je nárůst výkonu o 26 kW (35 k) ve srovnání s předchozí generací modelu Boxster, stejně tak jako hospodárnost nových přeplňovaných motorů. Uvedením nové generace 718 Boxster se Porsche vrací ke svým sportovním vozům s plochými čtyřválcovými motory boxer, které naposledy použilo na konci 60. let. Přeplňování modelů Porsche zvyšuje výkon a zároveň současně snižuje spotřebu paliva ca o 1 l/100 km.
Modely 718 jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně s dvouspojkovou.
Typ | Boxster | Boxster S |
Objem | 2.0 | 2.5 |
Výkon | 220 kW(300 k) | 257 kW(350 k) |
Toč.moment | 380 Nm při 1950-4500/min | 420 Nm při 1900-4500/min |
Převodovka | PDKwPDK | |
Rychlost | 275 km/h | 285 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,7 s | 4,2 s |
Komb.spotřeba | 6,9 l/100 km | 7,3 l/100 km |
Nový design
Modelová řada 718 je rozpoznatelná na první pohled. Přední část má mnohem propracovanější tvary a je širší. V přední části jsou umístěny větší nasávací otvory pro přívod chladicího vzduchu a nově tvarované bi-xenonové světlomety s integrovanými čtyřbodovými LED světly pro denní svícení, které jsou nově součástí příplatkové výbavy.
Z boku zaujmou nové, výraznější blatníky a boční prahy. Dynamický vzhled zvýrazňují větší nasávací otvory se dvěma lamelami, dveře nyní nedisponují prohloubením pro kliky. 718 Boxster S standardně jezdí na 19“ kolech, 20“ kola jsou součástí volitelné výbavy.
Sportovněji naladěný podvozek
Zcela přepracovaný podvozek zlepšuje schopnost vozu zatáčet. Elektromechanické řízení má o 10 procent strmější převod, díky čemuž se 718 Boxster chová ještě agilněji a ochotněji zatáčí jak na okruhu, tak v každodenním provozu.
Součástí volitelné výbavy roadsteru je aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM), který má o 10 mm menší světlou výšku. Vůbec poprvé je pro 718 Boxster S k dispozici na přání také sportovní podvozek PASM s o 20 mm menší světlou výškou. Aktivní podvozek, který prošel zušlechťovací kúrou, nabízí širší rozpětí mezi cestovním komfortem na dlouhé vzdálenosti a dynamickou sportovní tuhostí.
Rozšířený paket Sport Chrono
Stejně jako v případě modelu 911 se součástí volitelného paketu Sport Chrono nyní stává režim Individual, který doplňuje tři zbývající nastavení Normal, Sport a Sport Plus. Ve sportovních vozech vybavených převodovkou PDK se nově objevuje tlačítko Sport Response, které řidiči umožňuje ovlivnit reakce motoru a rychlost převodovky PDK.
Nový systém Porsche Communication Management
V kokpitu 718 Boxster na řidiče čeká známé prostředí s novým přístrojovým panelem nebo jednotkou Porsche Communication Management (PCM) s přípravou na mobilní telefon, audio rozhraním a systémem Sound Package Plus o výkonu 110 W. PCM lze rozšířit pomocí volitelných modulů, které ho dokáží přizpůsobit osobním požadavkům majitele. V nabídce je například navigační systém s hlasovým ovládáním, usnadňujícím zadávání cílových destinací. Kromě toho lze navigační systém vylepšit modulem Connect Plus, který nabízí rozšířené online služby.
Prodej nového sportovního vozu s motorem uprostřed bude v Evropě zahájen 30. dubna. Ceny modelu 718 Boxster začínají na částce 1 536 000 Kč, ceny za model 718 Boxster S startují na částce 1 888 000 Kč, v obou případech s výbavou pro český trh a DPH.
Porsche 3.2.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout