Pontiac G8 - světová premiéra v Chicagu
Na právě zahájené Chicago Auto show debutuje nový Pontiac G8, který by se měl na americkém trhu objevit počátkem roku 2008. Ovšem v Americe se vyrábět nebude, nýbrž v závodě Holden v australském Adelaide.
Základem cestovního sedanu, je platforma s pohonem zadních kol, vyvinutá australskou firmou Holden, původně pro Chevrolet Camaro. Pod přední kapotu pětimístné karosérie uložili konstruktéři jeden ze dvou vysoce výkonných benzinových motorů.
Jednak vidlicový šestiválec 3.6 s výkonem 261 k a točivým momentem 339 N.m. Silnější typ, pokřtěný jako G8 GT, pohání výkonnější šestilitrový vidlicový osmiválec s hodnotami 362 k a 530 N.m. Obě pohonné jednotky jsou kombinovány se šestistupňovou samočinnou převodovkou, pro V8 přichází v úvahu také šestistupňová mechanická převodovka.
Showcar, který je však velice podobný definitivní verzi, používá 20“ kola, ale v sérii vyjede na 18“ nebo 19“ kolech s pneumatiky šíře 245.
Vozy jsou vpředu i vzadu osazeny spoilery, osmiválec čtyřmi koncovkami výfuku, šestiválce pouze dvěma, stejně jako nasávacími otvory na přední kapotě.
JL, 9.2.2007
Jednak vidlicový šestiválec 3.6 s výkonem 261 k a točivým momentem 339 N.m. Silnější typ, pokřtěný jako G8 GT, pohání výkonnější šestilitrový vidlicový osmiválec s hodnotami 362 k a 530 N.m. Obě pohonné jednotky jsou kombinovány se šestistupňovou samočinnou převodovkou, pro V8 přichází v úvahu také šestistupňová mechanická převodovka.
Showcar, který je však velice podobný definitivní verzi, používá 20“ kola, ale v sérii vyjede na 18“ nebo 19“ kolech s pneumatiky šíře 245.
Vozy jsou vpředu i vzadu osazeny spoilery, osmiválec čtyřmi koncovkami výfuku, šestiválce pouze dvěma, stejně jako nasávacími otvory na přední kapotě.
JL, 9.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout