Peugeot - zelená pro 308 Coupe
Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, na autosalonu v Lisabonu oficiálně oznámil záměr značky sériově vyrábět koncepční vůz RC Z, jako 308 Coupe. V souladu se strategií CAP 2010 jde o krok vedoucí k urychlení rozvoje produktové nabídky Peugeot.
Sériový model bude odhalen na autosalonu ve Frankfurtu 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti, v obchodech se objeví na jaře roku 2010. Zadávací podmínky pro vývoj budoucího sériového modelu budou vycházet z nejvýraznějších prvků konceptu RC Z. Jeho výjimečný styl, který je dílem tvůrčího potenciálu návrhářů střediska Style Peugeot, si i u sériového modelu zachová atraktivitu původního konceptu.
Rozhodnutím sériově vyrábět model RC Z značka Peugeot nejen navazuje na tradici verzí kupé, které doposud byly nositeli image značky, ale směřuje k dalšímu rozvoji v této oblasti. Koncepční model představuje novou produktovou nabídku s originálním stylem, který vzbudil u zákaznické veřejnosti velké nadšení.
Sen se stává skutečností
Aby bylo kupé 2+2 v moderním a originálním stylu co nejlehčí, byla použita řada prvků ze slitiny hliníku, jako např. střešní oblouky, vymezující vnitřní prostor a ztvárňující vnější styl vozu, zadní okno je z polykarbonu podobně jako část karoserie, které obsahují karbonová vlákna.
S délkou 4276 mm (shodnou s klasickou verzí), šířkou 1840 mm (+ 25 mm), a výškou 1320 mm získal koncept 308 RC Z rozměry odpovídající dynamickému stylu a jistému vedení stopy. Expresivní styl ladí s proporcemi konceptu, logo lva je zasazeno na „špici kapoty“, od níž se rozvíjejí dvě linie vzhůru po kapotě a přecházejí do dvou střešních oblouků z leštěného hliníku. Přední světlomety s krytem z hladkého skla jsou protaženy vysoko v liniích kapoty, přední nárazník jej odlišuje od klasické 308 sportovnějším vzhledem s ostřejšími rysy otvoru sání motoru a mlhovek.
Z profilu zaujmou prokreslené přední blatníky, vytvarované boky a mohutné zadní blatníky. Dveře opticky spojují přední svažující se a zadní vystouplou část. Zvláštní tvar zadního okna si vyžádal použití polykarbonátu místo klasického skla. Okno rozdělené na dvě vyklenuté části je originálním stylistickým prvkem a plní aerodynamickou funkci. Zadní svítilny kopírující linie blatníků, jsou vybavena elektrodiodami s rubínovou barvou. Napříč umístěný tlumič umožnil zachovat plnohodnotné rezervní kolo a současně slouží jako difuzor.
Koncept 308 RC Z převzal z klasické verze také přístrojovou desku se střídmými, elegantními a plynulými křivkami, dále zkosené a předsazené čelní sklo,poskytující výborný výhled.
Palubní deska potažená kůží, chromované, hliníkové nebo černě lakované dekorativní doplňky – každý prvek připomíná svět luxusních sportovních vozů. Dalším znakem výjimečnosti jsou přední skořepinová sedadla, dvě nouzová zadní sedadla s koženým čalouněním lze sklopit, čímž se nabízí uživatelům variabilita a multifunkčnost. Prostor za předními sedadly je dostatečný pro golfový vak a objem zavazadlového prostoru umožní přepravu horského kola.
Koncept pohání zážehový čtyřválec 1.6 THP s výkonem 128 kW/175 k ze sériové verze 207 RC. Po úpravě dosahuje výkonu 218 k a točivého momentu 280 Nm, s funkcí overboost až 300 Nm.
Inovativní turbodmychadlo typu Twin-Scroll kombinuje optimálním způsobem průchod výfukových plynů tak, aby se zajistil maximální výkon turbíny, zatímco systém přímého vstřikování paliva zlepšuje spalování a celkový chod motoru. S manuální šestistupňovou převodovkou umožní rychlost 235 km/h, na „stovku“ zrychlí za 7,0 s, a na sprint z 80 na 120 km/h na „pětku“ potřebuje 7,5 s. Spotřeba paliva zůstává na velmi příznivých 6,7 l/100 km.
Přední i zadní rozchod kol je v porovnání s klasickou verzí širší o 59 mm a se širokými pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19 zajišťuje prvotřídní stabilitu. K brzdění slouží vnitřně chlazené přední kotoučové brzdy o průměru 360 mm a čtyřpístové třmeny. Základem aktivní bezpečnosti jsou výborné jízdní vlastnosti vozu, doplněné např. systémem výstražného upozornění na nechtěné překročení silniční čáry (AFIL) nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým směrovým nastavením. V oblasti pasivní ochrany přejímá prvky sériového modelu, zejména princip třech absorpčních kanálů v přední části vozu, navržené s ohledem na pevnost a programovanou deformaci.
Nový kompaktní hatchback nižší střední třídy má všechny předpoklady, aby oslovil zákazníky svého segmentu a splnil jejich stále náročnější představy a požadavky: jízdní vlastnosti, výkonné motory, maximální bezpečnost a kvalitní dílenské zpracování. Do jaké míry se bude koncept lišit od definitivní verze si musíme ještě rok počkat.
Jindřich Lasík, 25.4.2008
Rozhodnutím sériově vyrábět model RC Z značka Peugeot nejen navazuje na tradici verzí kupé, které doposud byly nositeli image značky, ale směřuje k dalšímu rozvoji v této oblasti. Koncepční model představuje novou produktovou nabídku s originálním stylem, který vzbudil u zákaznické veřejnosti velké nadšení.
Sen se stává skutečností
Aby bylo kupé 2+2 v moderním a originálním stylu co nejlehčí, byla použita řada prvků ze slitiny hliníku, jako např. střešní oblouky, vymezující vnitřní prostor a ztvárňující vnější styl vozu, zadní okno je z polykarbonu podobně jako část karoserie, které obsahují karbonová vlákna.
S délkou 4276 mm (shodnou s klasickou verzí), šířkou 1840 mm (+ 25 mm), a výškou 1320 mm získal koncept 308 RC Z rozměry odpovídající dynamickému stylu a jistému vedení stopy. Expresivní styl ladí s proporcemi konceptu, logo lva je zasazeno na „špici kapoty“, od níž se rozvíjejí dvě linie vzhůru po kapotě a přecházejí do dvou střešních oblouků z leštěného hliníku. Přední světlomety s krytem z hladkého skla jsou protaženy vysoko v liniích kapoty, přední nárazník jej odlišuje od klasické 308 sportovnějším vzhledem s ostřejšími rysy otvoru sání motoru a mlhovek.
Z profilu zaujmou prokreslené přední blatníky, vytvarované boky a mohutné zadní blatníky. Dveře opticky spojují přední svažující se a zadní vystouplou část. Zvláštní tvar zadního okna si vyžádal použití polykarbonátu místo klasického skla. Okno rozdělené na dvě vyklenuté části je originálním stylistickým prvkem a plní aerodynamickou funkci. Zadní svítilny kopírující linie blatníků, jsou vybavena elektrodiodami s rubínovou barvou. Napříč umístěný tlumič umožnil zachovat plnohodnotné rezervní kolo a současně slouží jako difuzor.
Koncept 308 RC Z převzal z klasické verze také přístrojovou desku se střídmými, elegantními a plynulými křivkami, dále zkosené a předsazené čelní sklo,poskytující výborný výhled.
Palubní deska potažená kůží, chromované, hliníkové nebo černě lakované dekorativní doplňky – každý prvek připomíná svět luxusních sportovních vozů. Dalším znakem výjimečnosti jsou přední skořepinová sedadla, dvě nouzová zadní sedadla s koženým čalouněním lze sklopit, čímž se nabízí uživatelům variabilita a multifunkčnost. Prostor za předními sedadly je dostatečný pro golfový vak a objem zavazadlového prostoru umožní přepravu horského kola.
Koncept pohání zážehový čtyřválec 1.6 THP s výkonem 128 kW/175 k ze sériové verze 207 RC. Po úpravě dosahuje výkonu 218 k a točivého momentu 280 Nm, s funkcí overboost až 300 Nm.
Inovativní turbodmychadlo typu Twin-Scroll kombinuje optimálním způsobem průchod výfukových plynů tak, aby se zajistil maximální výkon turbíny, zatímco systém přímého vstřikování paliva zlepšuje spalování a celkový chod motoru. S manuální šestistupňovou převodovkou umožní rychlost 235 km/h, na „stovku“ zrychlí za 7,0 s, a na sprint z 80 na 120 km/h na „pětku“ potřebuje 7,5 s. Spotřeba paliva zůstává na velmi příznivých 6,7 l/100 km.
Přední i zadní rozchod kol je v porovnání s klasickou verzí širší o 59 mm a se širokými pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19 zajišťuje prvotřídní stabilitu. K brzdění slouží vnitřně chlazené přední kotoučové brzdy o průměru 360 mm a čtyřpístové třmeny. Základem aktivní bezpečnosti jsou výborné jízdní vlastnosti vozu, doplněné např. systémem výstražného upozornění na nechtěné překročení silniční čáry (AFIL) nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým směrovým nastavením. V oblasti pasivní ochrany přejímá prvky sériového modelu, zejména princip třech absorpčních kanálů v přední části vozu, navržené s ohledem na pevnost a programovanou deformaci.
Nový kompaktní hatchback nižší střední třídy má všechny předpoklady, aby oslovil zákazníky svého segmentu a splnil jejich stále náročnější představy a požadavky: jízdní vlastnosti, výkonné motory, maximální bezpečnost a kvalitní dílenské zpracování. Do jaké míry se bude koncept lišit od definitivní verze si musíme ještě rok počkat.
Jindřich Lasík, 25.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout