Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot - zelená pro 308 Coupe

Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, na autosalonu v Lisabonu oficiálně oznámil záměr značky sériově vyrábět koncepční vůz RC Z, jako 308 Coupe. V souladu se strategií CAP 2010 jde o krok vedoucí k urychlení rozvoje produktové nabídky Peugeot.

Sériový model bude odhalen na autosalonu ve Frankfurtu 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti, v obchodech se objeví na jaře roku 2010. Zadávací podmínky pro vývoj budoucího sériového modelu budou vycházet z nejvýraznějších prvků konceptu RC Z. Jeho výjimečný styl, který je dílem tvůrčího potenciálu návrhářů střediska Style Peugeot, si i u sériového modelu zachová atraktivitu původního konceptu.
Rozhodnutím sériově vyrábět model RC Z značka Peugeot nejen navazuje na tradici verzí kupé, které doposud byly nositeli image značky, ale směřuje k dalšímu rozvoji v této oblasti. Koncepční model představuje novou produktovou nabídku s originálním stylem, který vzbudil u zákaznické veřejnosti velké nadšení.


Sen se stává skutečností

Aby bylo kupé 2+2 v moderním a originálním stylu co nejlehčí, byla použita řada prvků ze slitiny hliníku, jako např. střešní oblouky, vymezující vnitřní prostor a ztvárňující vnější styl vozu, zadní okno je z polykarbonu podobně jako část karoserie, které obsahují karbonová vlákna.
S délkou 4276 mm (shodnou s klasickou verzí), šířkou 1840 mm (+ 25 mm), a výškou 1320 mm získal koncept 308 RC Z rozměry odpovídající dynamickému stylu a jistému vedení stopy. Expresivní styl ladí s proporcemi konceptu, logo lva je zasazeno na „špici kapoty“, od níž se rozvíjejí dvě linie vzhůru po kapotě a přecházejí do dvou střešních oblouků z leštěného hliníku. Přední světlomety s krytem z hladkého skla jsou protaženy vysoko v liniích kapoty, přední nárazník jej odlišuje od klasické 308 sportovnějším vzhledem s ostřejšími rysy otvoru sání motoru a mlhovek.
Z profilu zaujmou prokreslené přední blatníky, vytvarované boky a mohutné zadní blatníky. Dveře opticky spojují přední svažující se a zadní vystouplou část. Zvláštní tvar zadního okna si vyžádal použití polykarbonátu místo klasického skla. Okno rozdělené na dvě vyklenuté části je originálním stylistickým prvkem a plní aerodynamickou funkci. Zadní svítilny kopírující linie blatníků, jsou vybavena elektrodiodami s rubínovou barvou. Napříč umístěný tlumič umožnil zachovat plnohodnotné rezervní kolo a současně slouží jako difuzor.
Koncept 308 RC Z převzal z klasické verze také přístrojovou desku se střídmými, elegantními a plynulými křivkami, dále zkosené a předsazené čelní sklo,poskytující výborný výhled.
Palubní deska potažená kůží, chromované, hliníkové nebo černě lakované dekorativní doplňky – každý prvek připomíná svět luxusních sportovních vozů. Dalším znakem výjimečnosti jsou přední skořepinová sedadla, dvě nouzová zadní sedadla s koženým čalouněním lze sklopit, čímž se nabízí uživatelům variabilita a multifunkčnost. Prostor za předními sedadly je dostatečný pro golfový vak a objem zavazadlového prostoru umožní přepravu horského kola.
Koncept pohání zážehový čtyřválec 1.6 THP s výkonem 128 kW/175 k ze sériové verze 207 RC. Po úpravě dosahuje výkonu 218 k a točivého momentu 280 Nm, s funkcí overboost až 300 Nm.
Inovativní turbodmychadlo typu Twin-Scroll kombinuje optimálním způsobem průchod výfukových plynů tak, aby se zajistil maximální výkon turbíny, zatímco systém přímého vstřikování paliva zlepšuje spalování a celkový chod motoru. S manuální šestistupňovou převodovkou umožní rychlost 235 km/h, na „stovku“ zrychlí za 7,0 s, a na sprint z 80 na 120 km/h na „pětku“ potřebuje 7,5 s. Spotřeba paliva zůstává na velmi příznivých 6,7 l/100 km.
Přední i zadní rozchod kol je v porovnání s klasickou verzí širší o 59 mm a se širokými pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19 zajišťuje prvotřídní stabilitu. K brzdění slouží vnitřně chlazené přední kotoučové brzdy o průměru 360 mm a čtyřpístové třmeny. Základem aktivní bezpečnosti jsou výborné jízdní vlastnosti vozu, doplněné např. systémem výstražného upozornění na nechtěné překročení silniční čáry (AFIL) nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým směrovým nastavením. V oblasti pasivní ochrany přejímá prvky sériového modelu, zejména princip třech absorpčních kanálů v přední části vozu, navržené s ohledem na pevnost a programovanou deformaci.
Nový kompaktní hatchback nižší střední třídy má všechny předpoklady, aby oslovil zákazníky svého segmentu a splnil jejich stále náročnější představy a požadavky: jízdní vlastnosti, výkonné motory, maximální bezpečnost a kvalitní dílenské zpracování. Do jaké míry se bude koncept lišit od definitivní verze si musíme ještě rok počkat.


Jindřich Lasík, 25.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar