Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot zavádí nové motory

Peugeot pokračuje v zavádění motorů splňujících normu Euro 5 pro vozy svých modelových řad, které tak předstihují nové normy zaměřené na životní prostředí. Na jaře se na trhu objeví nové motory HDi FAP 1.6.

V blízké budoucnosti uvede značka Peugeot na trh nové technologie jako je elektrický pohon (i0n), hybridní pohon Hybrid4 (3008) nebo motorizace „e-HDi“ (systém Stop & Start nové generace).
Kromě toho Peugeot vyvíjí a optimalizuje dieselové technologie HDi FAP a benzinové motory VTi a THP.

Modelová řada 207 disponuje motory splňujícími Euro 5:
1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) se 6MT
1,6 HDi FAP 68 kW (92 k)
1,6 THP 115 kW (156 k) se 6MT
1,4 VTi FAP 70 kW (95 k)

U řady 308 se budou postupně zavádět motory:
1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) se 6 automatiz. převodovkou
1,6 HDi FAP 68 kW (92 k)
1,6 THP 115 kW (156 k) se 6MT
1,6 THP 115 kW (156 k) se 6AT
1,4 VTi FAP 72 kW (98 k)


Vozy 3008 a 5008 budou nabízeny s motory:
2,0 HDi FAP 120 kW (163k) se 6AT u 3008,
1,6 THP 115 kW (156k) s 6AT u 3008.


Nové motory Euro 5
Před několika týdny se na evropském trhu objevil model 308 CC s novým, postupně zaváděným motorem 1,6 HDi FAP 82 kW (112k) a v druhé polovině roku se objeví 1,6 HDi FAP 68 kW (92k). Nové motory splňující normu Euro 5 jsou výsledkem programu skupiny PSA Peugeot Citroën, který si po dobu téměř 4 let vyžádal investice ve výši přibližně 1,5 miliard eur.
U 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) se točivý moment při 1 750/min zvýšil z 240 na 270 Nm (+12,5 %) a funkce overboost z 260 na 285 Nm. Maximálního výkonu 82 kW (112 k) motor dosahuje při 3 600/min (oproti 80 kW při 4 000/min).
Motor 1,6 HDi FAP 68 kW (92k) dosahuje točivého momentu 230 Nm (oproti 215 Nm) při 1 750/min a výkonu 65 kW (místo 66 kW) při 4 000/min.


Technologie nové generace
Podobně jako u nových motorů V6 3,0 HDi FAP a 2,0 HDi FAP Euro 5, uvedených v roce 2009, byla i zde použita se stejnými výhodami technologie ECCS. Tato spalovací komora nové generace přináší nižší kompresní poměr (16,0) ve prospěch výkonu a snížení emisí, zvýšení průměru komory (+ 10 %), což přispívá ke snížení množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k menšímu kontaktu se stěnami komory. A také snížení SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře) o téměř 10 % a tím i omezení tepelných ztrát na stěnách.
Tento systém doplňuje nová vstřikovací rampa common rail s tlakem zvýšeným až na 1 650 barů u 1,6 HDi FAP 82 kW a 1 700 barů u 1,6 HDi FAP 68 kW a nové vstřikovače se sedmi otvory (namísto šesti otvorů) – piezoelektrické u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW a elektromagnetické u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW.
Řídící programy motorů byly upraveny tak, aby se zajistilo komplexnější schéma vstřiků (až 5 vstřiků v jednom cyklu) a současně se zlepšila funkčnost motorů a zjednodušila se diagnostika v rámci servisu.
Každý motor je vybaven turbodmychadlem (s variabilní geometrií u 1,6 HDi FAP 82 kW, s pevnou geometrií u 1,6 HDi FAP 68 kW) optimalizované velikosti. Rozměrově je turbodmychadlo menší, má nižší setrvačnost a minimální dobu odezvy.
Využití optimalizovaného systému cirkulace výfukových plynů (ventil EGR) a snížení tření jsou další technologická řešení, která přispívají k maximálnímu zlepšení chodu motoru a na nejvyšší míru omezují možné energetické ztráty.
Tyto motory HDi jsou všechny sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP s intervalem výměny 180 000 km.


JL, 20.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar