Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot uvádí na trh nové modely - 508 a Rifter

V industriálním objektu staré kotelny bývalých Šroubáren v Libčicích nad Vltavou uvedl Peugeot na český trh dva nové modely – Peugeot Rifter a Peugeot 508. Oba vozy jsme si mohli v krátké testovací jízdě vyzkoušet a musíme prohlásit, že oba posunuly laťku ve svých segmentech vysoko.

Peugeot 508

V záplavě nejrůznějších SUV a pseudoSUV se konečně objevuje sedan segmentu D, konečně zase jednou normální automobil, který nadchne hned na první pohled svojí elegancí. Na autosalonu v Paříži bude ještě představeno kombi 508 SW, jehož design chytí každého u srdce.

Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení, které jsou odpovědí na stále náročnější kritéria EuroNCAP. Najdeme zde:


Systém nočního vidění - Night Vision - v tomto segmentu dosud nevídaný;


Systém automatického nouzového brzdění – Active Safety Brake - poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/h) a systém varování před srážkou;

Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu / neoznačeného kraje vozovky;


Systém sledování pozornosti řidiče - Driver Attention Alert;


Automatické přepínání dálkových světlometů;


Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením;


Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy);


Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8);


Systém udržování vozu v jízdním pruhu - Lane Positioning Assist - (spojený se systémem ACC Stop & Go);


Aktivní systém sledování mrtvého úhlu.


Sedan 508 bude v nabídce se zážehovými čtyřválci 1.6 PureTech o výkonu 180 k a 225 k, oba ve spojení se samočinnou osmistupňovou převodovkou a vznětovými 1.5 Blue HDi s výkonem 130 k, a to jak s přímo řazenou, tak i samočinnou převodovkaou, a dále 2.0 BlueHDi o výkonu 160 k a 180 k, obě s automatem.

Z důvodu snížení výšky jsou použita bezrámová okna, jejich tloušťka je o jeden milimetr silnější, aby se co nejvíce utlumil vnitřní prostor. Volant je dole i nahoře zploštělý, sedadla velice pohodlná, přední Full led světlomety jsou vybaveny výškovou regulací. Podle výbavy se liší přední mřížkou chladiče i zadními koncovkami.

Cenové rozpětí je od 730 000 Kč do 1 070 000 Kč. „Naším cílem je oživit segment D, chtěli bychom oslovit mladší klientelu a naši nabídku směřujeme hlavně k vyšším výbavám, jako je GT Line nebo GT. Chceme prodávat a ukázat v konkurence silném segmentu naše nové DNA. Pět set osmička je auto, které bere dech,“ říká pan Marco Venturini, ředitel značky Peugeoty v ČR.


Peugeot Rifter

Druhou představenou novinkou je Peugeot Rifter, víceméně nástupce osobního artnera Tepee, zatímco užitková verze na nové platformě, která přijde o něco později, ponese i nadále název Partner Furgon. Nový Rifter opouští tak segment užitkových automobilů a míří nikoliv mezi SUV, kterými je trh dnes už přesycen, ale do kategorie MPV, dříve tolik oblíbené.

V nabídce najdeme zážehové čtyřválce 1.2PureTech s výkonem 110 k (manuální i šestistupňová samočinná převodovka) a 130 k s EAT 8 (k dispozici v roce 2019) a turbodiesely 1.5 BlueHDi o výkonu 75 k a 100 k (oba s pětistupňovou manuální) a 130 k jak se šestistupňovou mechanickou tak osmistupňovým automatem.

Jak krátká tak o 35 cm prodloužená verze může pěti i sedmimístná a cenové rozpětí je od 475 000 Kč do 705 000 Kč, za verzi Long se připlácí 25 000 Kč.


Obě novinky představíme samotným článkem.


JL 20.9.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar