Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot půjčí 908 HDI týmu Pescarolo

Před dvěma týdny oznámil Peugeot svůj hlavní cíl pro sezónu 2009: vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans angažováním tří vozů 908 HDi FAP. Zde se však setká s velice silnou konkurencí, které se rozhodl čelit čtvrtým vozem 908 HDi FAP, který svěřuje týmu Pescarolo Sport.

Možnost angažovat další vůz pro 24 hodin v Le Mans zvažoval Peugeot Sport už několik měsíců. Jakmile bylo toto rozhodnutí přijato, volba týmu Pescarolo Sport byla poměrně zřejmá, neboť právě tento tým na začátku let 2000 vybavil své prototypy motory Peugeot.
Pescarolo Sport také nasadil vozy 406 a 407 Silhouette Coupé v šampionátu French Super-Touring Car v letech 2004 a 2005. A byly to také zkušenosti v závodech Le Mans a profesionalita Henriho Pescaroly, které přiměly Peugeot Sport a jeho ředitele Oliviera Quesnela k rozhodnutí svěřit 908 HDi FAP týmu Pescarolo Sport.
„Vzhledem k tomu, že nám naše materiální situace umožňuje zapojit další vůz specifikace 2008, který odpovídá pravidlům pro rok 2009, naše volba přirozeně padla na Henriho Percarola,“ prohlásil Olivier Quesnel. „Henri se navíc k jeho jedinečné zkušenosti s Le Mans také podílel na vývoji projektu 908. Jsme velice rádi, že se mu podařilo získat potřebnou podporu pro angažování jednoho vozu 908 HDi FAP v příštím závodu 24 hodin v Le Mans.“


Pescarolo Sport

Dodejme, že Henry Pescarolo, narozen 1942, patřil k nejúspěšnějším a také nejvšestrannějším jezdcům sportovních prototypů, ale startoval také v rallye a několikrát jel i Dakar. V Le Mans vyhrál celkem čtyřikrát – v roce 1972 s G.Hillem, 1973 a 74 s G.Larroussem na vozech Matra, a 1984 s K. Ludwigem na Porsche. Mezi další velká vítězství patří mj. 100 Km Monzy (1980 a 82), 6h Vallelungy 73, 1000 km Imoly 1974, 1000 km v Brand Hatch 1971 a 73. V roce 1968 se stal vicemistrem Evropy ve F2 a v letech 1968 – 76 startoval v 56 závodech Grand Prix. Nejlepším výsledkem bylo třetí místo v GP Monako 1970. Ve F1 jezdil s monoposty Matra, March Ford, BRM, Surtees Ford, ve sportovních prototypech pak na vozec Matra, Porsche Alfa Romeo, Lancia, Mercedes, Jaguar nebo Rondeau.
Po studiu na lycu se nechal zapsat na přání rodičů na medicínu, z které však brzy odešel a začal se věnovat automobilovému sportu. Za volantem prvního vozu, kterým byl Lotus Super Seven se objevil v roce 1964, o rok později zkoušel štěstí s formulí Ford v poháru pro začínající jezdce. V roce 1966 se objevil ve F3 ve voze Matra a 1967 se stal mistrem Francie. Do sportovního prototypu March 630 zkoušel štěstí poprvé v roce 1967. V Le Mans jezdil tehdy 21 hodin v čelní skupině, než musel vzdát pro poruchu z druhého místa.
Po skončení aktivní kariéry startuje ve vytrvalostních závodech s vlastním týmem, který již dokázal mj. dojet dvakrát druhý, jednou třetí, čtvrtý a pátý v Le Mans. V roce 2006 seděl v jeho voze i Sebastien Loeb.

JL, 3.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar