Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot - novinky na domácí půdě

Pařížský autosalon je pro Peugeot příležitostí představit výsledky svého úsilí a jedinečných schopností spojit respekt k životnímu prostředí s automobilovou vášní. Značka spojuje vizi mobility dneška i zítřka a představuje 42 modelů včetně koncepčních vozů.

Peugeot těží ze zkušeností svého mnoholetého výzkumu a v souladu se svým ekologicky zodpovědným přístupem seznamuje automobilovou veřejnost se svou strategií v oblasti hybridní technologie.
Technologie, zvaná HYmotion, kombinuje spalovací a elektrický motor a znamená skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2.

Peugeot RC HYmotion4

Elegantní, výkonné a sportovní kupé RC HYmotion4…. „GT“ je spojujícím článkem mezi RC♠ a RC ♦, koncepty z roku 2002, a 908 RC, jedné z hvězd posledního pařížského autosalonu. Jedná se o stylistickou, technickou a technologickou laboratoř. Čtyřdveřový čtyřmístný koncepční vůz s inovativním hybridním pohonem čtyř kol nabízí spojení maximálního jízdního potěšení a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Koncept RC HYmotion4 poháníí benzinový motor 1.6 THP s výkonem 160 kW (218 k) umístěný v zadní části vozidla, kombinovaný s elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k) pod kapotou. Oba motory poskytují výkon 230 kW (313 k) s nízkými emisemi CO2 - v kombinovaném provozu 109 g/km nebo O v elektrickém režimu.


Peugeot PROLOGUE HYmotion4

Koncepční vůz PROLOGUE HYmotion4 (viz Studie) poodhaluje podobu nového typu vozu v modelové řadě Peugeot. Tento koncept je hybridní ve smyslu vnější architektury, která nese geny karosářských variant SUV, MPV i hatchback. Neméně originální spojení najedeme také v interiéru. Kombinuje kvalitu luxusního coupé s hi-tech vybavením (Head-up display, Distance Alert, …) a praktickou a efektivní variabilitu.
Vznětový čtyřválec 2.0 HDI FAP zajišťuje pohon předních kol a elektrickým motorem jsou poháněna zadní kola.


Peugeot HYmotion3 compressor

HYmotion3 compressor zaujímá pozici na půl cesty mezi světem skútrů a automobilů. Originální tříkolový koncept je řešením pro snadnější pohyb v městském provozu. Vzbuzuje zájem elegantním a futuristickým stylem, ale také základním konceptem, spojující kompaktnost, bezpečnost a pohodlí.
Hybridní technologie pohonu HYmotion3 kombinuje benzinový motor o objemu 125 cm3 (pohání skútr Peugeot Satelis compressor) umístěný vzadu se dvěma elektromotory umístěnými na každém předním kole.
Integrovaná pohonná jednotka nabízí větší bezpečnost, lepší ovladatelnost a nízké provozní náklady. Zároveň je šetrná vůči životnímu prostředí a v kombinovaném provozu emituje pouhých 47 g CO2/km nebo nulové emise v plně elektrickém režimu.


Peugeot 308 HYmotion2

Vůz 308 pokřtěný HYmotion2 je hybrid s pohonem předních kol a elektromotorem umístěným vpředu vedle dieselového motoru 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k). Představuje tak klíčovou etapu výzkumu hybridních pohonů z pohledu možného využití u sériově vyráběných vozů a dosažení významného snížení spotřeby paliva a emisí CO2. V kombinovaném provozu vykazuje 90 g CO2/km.


Peugeot 908 HYmotion2

U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone (Velká Británie) představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HY poháněný hybridní elektro/HDI FAP mechanikou.Technologie označovaná jako HYmotion2 (viz Sport) shromažďuje část kinetické energie vozu ve fázi brzdění. Tuto energii může řidič v případě potřeby využít při jízdě v elektrickém režimu (např. při zajíždění do boxu), aby snížil spotřebu (od 3 do 5%), nebo aby dosáhl okamžitého zvýšení výkonu (při vyjíždění ze zatáčky, předjíždění …).
Systém, kterým je tento demonstrační vůz vybaven, se skládá ze třech základních komponent – elektrický motorgenerátor o výkonu 60 kW na místě startéru, baterie uchovávající nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně) a v neposlední řadě elektronika umožňuje řídit tok energie mezi bateriemi a motorgenerátorem.


Peugeot 308 STOP&START

Tato technologie, jejíž výrazné rozšíření se u vozů Peugeot předpokládá v roce 2011, uvede motor do pohotovostního, tzv. „standby“ režimu, když vůz stojí (červená na semaforu, dopravní zácpa, apod.) a při rozjezdu jej opět okamžitě aktivuje, aniž to posádka vozu zaznamená.
Jak ukazuje představený vůz 308 STOP&START, motor 1.6 HDI FAP s výkonem 82 kW (112 k) v kombinaci s tímto systémem a elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou (BMP6) vykazuje spotřebu paliva 4,1 l/100 km a emise CO2 se pohybují na hranici 109 g/km.


Peugeot 308 CC

Model 308 CC je vyjádřením automobilové vášně Peugeotu a know-how značky v kategorii vozů Coupé cabriolet. Čtyřmístné kupé se představuje v elegantním stylu a jednoznačné rysy Grand Tourisme najdeme v interiéru kabiny.
Tuhosti struktury, akustickému komfortu a tlumení vibrací byla věnována mimořádná pozornost, takže 308 CC může cestujícím poskytnout pohodlí a stabilitu té nejvyšší úrovně.
Za pouhých 20 sekund nabídne jedinečný zážitek jízdy v kabrioletu. Svou příslušnost k vozům vyšší třídy Peugeot 308 CC naznačuje mj. prvky exkluzivní výbavy jako je např. „Airwave“ systém (otvory, kterými proudí teplý vzduch kolem krku cestujícího) nebo zadní světla s LED diodami. Bezpečnostní vybavení zahrnuje boční airbag chránící hlavu a výsuvné zadní bezpečnostní oblouky. Peugeot 308 CC pohánějí výkonné a pružné motory s výbornými ekologickými parametry: benzinový motor THP s turbokompresorem a přímým vstřikováním o výkonu 110 kW (150 k) nebo dieselový HDI FAP s výkonem 103 kW (140 k).


Peugeot 407

Tento stále velmi atraktivní a dynamický model byl během letošního léta představen s jemnými úpravami designu, které umocňují jeho eleganci a vizuální kvalitu. S ekologicky šetrným motorem 2.0 103 kW (140 k) HDI FAP (Euro 5), potvrzuje nový vůz 407 (viz Novinky) své přednosti komfortního a ekologického vozu. Na verzi 1.6 HDI FAP s výkonem 80 kW (110 k) a emisemi pouhých 130 g CO2/km, se zákazníci mohou těšit v první polovině roku 2009.


Kompletní rodina Tepee

V květnu byl ve Francii na trh uveden vůz Partner Tepee, v listopadu pak Bipper Tepee (viz Novinky). Vůz Bipper Tepee Outdoor, představený na pařížském autosalonu ve světové premiéře, rozšíří řadu těchto modelů určených pro rodinu a volný čas. Na francouzský trh bude uveden v prvním čtvrtletí roku 2009. Poslední přírůstek řady Tepee vyniká kompaktností a všestranností. V novém, nejluxusnějším, provedení nabízí vůz náročnému uživateli prosklená třetí pevná okénka, stylové výklopné dveře a specifický vzhled.
Řada vozů Bipper Tepee se vyznačuje nízkou spotřebou paliva, zejména motor 1.4 HDI 50 kW (70 k) se spotřebou 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 jen 119 g/km. Za zmínku stojí také sedmimístná verze vozu Partner Tepee, která bude uvedena do prodeje začátkem roku 2009.


JL, 8.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar