Peugeot - novinky na domácí půdě
Pařížský autosalon je pro Peugeot příležitostí představit výsledky svého úsilí a jedinečných schopností spojit respekt k životnímu prostředí s automobilovou vášní. Značka spojuje vizi mobility dneška i zítřka a představuje 42 modelů včetně koncepčních vozů.
Peugeot těží ze zkušeností svého mnoholetého výzkumu a v souladu se svým ekologicky zodpovědným přístupem seznamuje automobilovou veřejnost se svou strategií v oblasti hybridní technologie.
Technologie, zvaná HYmotion, kombinuje spalovací a elektrický motor a znamená skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2.
Peugeot RC HYmotion4
Elegantní, výkonné a sportovní kupé RC HYmotion4…. „GT“ je spojujícím článkem mezi RC♠ a RC ♦, koncepty z roku 2002, a 908 RC, jedné z hvězd posledního pařížského autosalonu. Jedná se o stylistickou, technickou a technologickou laboratoř. Čtyřdveřový čtyřmístný koncepční vůz s inovativním hybridním pohonem čtyř kol nabízí spojení maximálního jízdního potěšení a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Koncept RC HYmotion4 poháníí benzinový motor 1.6 THP s výkonem 160 kW (218 k) umístěný v zadní části vozidla, kombinovaný s elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k) pod kapotou. Oba motory poskytují výkon 230 kW (313 k) s nízkými emisemi CO2 - v kombinovaném provozu 109 g/km nebo O v elektrickém režimu.
Peugeot PROLOGUE HYmotion4
Koncepční vůz PROLOGUE HYmotion4 (viz Studie) poodhaluje podobu nového typu vozu v modelové řadě Peugeot. Tento koncept je hybridní ve smyslu vnější architektury, která nese geny karosářských variant SUV, MPV i hatchback. Neméně originální spojení najedeme také v interiéru. Kombinuje kvalitu luxusního coupé s hi-tech vybavením (Head-up display, Distance Alert, …) a praktickou a efektivní variabilitu.
Vznětový čtyřválec 2.0 HDI FAP zajišťuje pohon předních kol a elektrickým motorem jsou poháněna zadní kola.
Peugeot HYmotion3 compressor
HYmotion3 compressor zaujímá pozici na půl cesty mezi světem skútrů a automobilů. Originální tříkolový koncept je řešením pro snadnější pohyb v městském provozu. Vzbuzuje zájem elegantním a futuristickým stylem, ale také základním konceptem, spojující kompaktnost, bezpečnost a pohodlí.
Hybridní technologie pohonu HYmotion3 kombinuje benzinový motor o objemu 125 cm3 (pohání skútr Peugeot Satelis compressor) umístěný vzadu se dvěma elektromotory umístěnými na každém předním kole.
Integrovaná pohonná jednotka nabízí větší bezpečnost, lepší ovladatelnost a nízké provozní náklady. Zároveň je šetrná vůči životnímu prostředí a v kombinovaném provozu emituje pouhých 47 g CO2/km nebo nulové emise v plně elektrickém režimu.
Peugeot 308 HYmotion2
Vůz 308 pokřtěný HYmotion2 je hybrid s pohonem předních kol a elektromotorem umístěným vpředu vedle dieselového motoru 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k). Představuje tak klíčovou etapu výzkumu hybridních pohonů z pohledu možného využití u sériově vyráběných vozů a dosažení významného snížení spotřeby paliva a emisí CO2. V kombinovaném provozu vykazuje 90 g CO2/km.
Peugeot 908 HYmotion2
U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone (Velká Británie) představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HY poháněný hybridní elektro/HDI FAP mechanikou.Technologie označovaná jako HYmotion2 (viz Sport) shromažďuje část kinetické energie vozu ve fázi brzdění. Tuto energii může řidič v případě potřeby využít při jízdě v elektrickém režimu (např. při zajíždění do boxu), aby snížil spotřebu (od 3 do 5%), nebo aby dosáhl okamžitého zvýšení výkonu (při vyjíždění ze zatáčky, předjíždění …).
Systém, kterým je tento demonstrační vůz vybaven, se skládá ze třech základních komponent – elektrický motorgenerátor o výkonu 60 kW na místě startéru, baterie uchovávající nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně) a v neposlední řadě elektronika umožňuje řídit tok energie mezi bateriemi a motorgenerátorem.
Peugeot 308 STOP&START
Tato technologie, jejíž výrazné rozšíření se u vozů Peugeot předpokládá v roce 2011, uvede motor do pohotovostního, tzv. „standby“ režimu, když vůz stojí (červená na semaforu, dopravní zácpa, apod.) a při rozjezdu jej opět okamžitě aktivuje, aniž to posádka vozu zaznamená.
Jak ukazuje představený vůz 308 STOP&START, motor 1.6 HDI FAP s výkonem 82 kW (112 k) v kombinaci s tímto systémem a elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou (BMP6) vykazuje spotřebu paliva 4,1 l/100 km a emise CO2 se pohybují na hranici 109 g/km.
Peugeot 308 CC
Model 308 CC je vyjádřením automobilové vášně Peugeotu a know-how značky v kategorii vozů Coupé cabriolet. Čtyřmístné kupé se představuje v elegantním stylu a jednoznačné rysy Grand Tourisme najdeme v interiéru kabiny.
Tuhosti struktury, akustickému komfortu a tlumení vibrací byla věnována mimořádná pozornost, takže 308 CC může cestujícím poskytnout pohodlí a stabilitu té nejvyšší úrovně.
Za pouhých 20 sekund nabídne jedinečný zážitek jízdy v kabrioletu. Svou příslušnost k vozům vyšší třídy Peugeot 308 CC naznačuje mj. prvky exkluzivní výbavy jako je např. „Airwave“ systém (otvory, kterými proudí teplý vzduch kolem krku cestujícího) nebo zadní světla s LED diodami. Bezpečnostní vybavení zahrnuje boční airbag chránící hlavu a výsuvné zadní bezpečnostní oblouky. Peugeot 308 CC pohánějí výkonné a pružné motory s výbornými ekologickými parametry: benzinový motor THP s turbokompresorem a přímým vstřikováním o výkonu 110 kW (150 k) nebo dieselový HDI FAP s výkonem 103 kW (140 k).
Peugeot 407
Tento stále velmi atraktivní a dynamický model byl během letošního léta představen s jemnými úpravami designu, které umocňují jeho eleganci a vizuální kvalitu. S ekologicky šetrným motorem 2.0 103 kW (140 k) HDI FAP (Euro 5), potvrzuje nový vůz 407 (viz Novinky) své přednosti komfortního a ekologického vozu. Na verzi 1.6 HDI FAP s výkonem 80 kW (110 k) a emisemi pouhých 130 g CO2/km, se zákazníci mohou těšit v první polovině roku 2009.
Kompletní rodina Tepee
V květnu byl ve Francii na trh uveden vůz Partner Tepee, v listopadu pak Bipper Tepee (viz Novinky). Vůz Bipper Tepee Outdoor, představený na pařížském autosalonu ve světové premiéře, rozšíří řadu těchto modelů určených pro rodinu a volný čas. Na francouzský trh bude uveden v prvním čtvrtletí roku 2009. Poslední přírůstek řady Tepee vyniká kompaktností a všestranností. V novém, nejluxusnějším, provedení nabízí vůz náročnému uživateli prosklená třetí pevná okénka, stylové výklopné dveře a specifický vzhled.
Řada vozů Bipper Tepee se vyznačuje nízkou spotřebou paliva, zejména motor 1.4 HDI 50 kW (70 k) se spotřebou 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 jen 119 g/km. Za zmínku stojí také sedmimístná verze vozu Partner Tepee, která bude uvedena do prodeje začátkem roku 2009.
JL, 8.10.2008
Technologie, zvaná HYmotion, kombinuje spalovací a elektrický motor a znamená skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2.
Peugeot RC HYmotion4
Elegantní, výkonné a sportovní kupé RC HYmotion4…. „GT“ je spojujícím článkem mezi RC♠ a RC ♦, koncepty z roku 2002, a 908 RC, jedné z hvězd posledního pařížského autosalonu. Jedná se o stylistickou, technickou a technologickou laboratoř. Čtyřdveřový čtyřmístný koncepční vůz s inovativním hybridním pohonem čtyř kol nabízí spojení maximálního jízdního potěšení a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Koncept RC HYmotion4 poháníí benzinový motor 1.6 THP s výkonem 160 kW (218 k) umístěný v zadní části vozidla, kombinovaný s elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k) pod kapotou. Oba motory poskytují výkon 230 kW (313 k) s nízkými emisemi CO2 - v kombinovaném provozu 109 g/km nebo O v elektrickém režimu.
Peugeot PROLOGUE HYmotion4
Koncepční vůz PROLOGUE HYmotion4 (viz Studie) poodhaluje podobu nového typu vozu v modelové řadě Peugeot. Tento koncept je hybridní ve smyslu vnější architektury, která nese geny karosářských variant SUV, MPV i hatchback. Neméně originální spojení najedeme také v interiéru. Kombinuje kvalitu luxusního coupé s hi-tech vybavením (Head-up display, Distance Alert, …) a praktickou a efektivní variabilitu.
Vznětový čtyřválec 2.0 HDI FAP zajišťuje pohon předních kol a elektrickým motorem jsou poháněna zadní kola.
Peugeot HYmotion3 compressor
HYmotion3 compressor zaujímá pozici na půl cesty mezi světem skútrů a automobilů. Originální tříkolový koncept je řešením pro snadnější pohyb v městském provozu. Vzbuzuje zájem elegantním a futuristickým stylem, ale také základním konceptem, spojující kompaktnost, bezpečnost a pohodlí.
Hybridní technologie pohonu HYmotion3 kombinuje benzinový motor o objemu 125 cm3 (pohání skútr Peugeot Satelis compressor) umístěný vzadu se dvěma elektromotory umístěnými na každém předním kole.
Integrovaná pohonná jednotka nabízí větší bezpečnost, lepší ovladatelnost a nízké provozní náklady. Zároveň je šetrná vůči životnímu prostředí a v kombinovaném provozu emituje pouhých 47 g CO2/km nebo nulové emise v plně elektrickém režimu.
Peugeot 308 HYmotion2
Vůz 308 pokřtěný HYmotion2 je hybrid s pohonem předních kol a elektromotorem umístěným vpředu vedle dieselového motoru 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k). Představuje tak klíčovou etapu výzkumu hybridních pohonů z pohledu možného využití u sériově vyráběných vozů a dosažení významného snížení spotřeby paliva a emisí CO2. V kombinovaném provozu vykazuje 90 g CO2/km.
Peugeot 908 HYmotion2
U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone (Velká Británie) představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HY poháněný hybridní elektro/HDI FAP mechanikou.Technologie označovaná jako HYmotion2 (viz Sport) shromažďuje část kinetické energie vozu ve fázi brzdění. Tuto energii může řidič v případě potřeby využít při jízdě v elektrickém režimu (např. při zajíždění do boxu), aby snížil spotřebu (od 3 do 5%), nebo aby dosáhl okamžitého zvýšení výkonu (při vyjíždění ze zatáčky, předjíždění …).
Systém, kterým je tento demonstrační vůz vybaven, se skládá ze třech základních komponent – elektrický motorgenerátor o výkonu 60 kW na místě startéru, baterie uchovávající nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně) a v neposlední řadě elektronika umožňuje řídit tok energie mezi bateriemi a motorgenerátorem.
Peugeot 308 STOP&START
Tato technologie, jejíž výrazné rozšíření se u vozů Peugeot předpokládá v roce 2011, uvede motor do pohotovostního, tzv. „standby“ režimu, když vůz stojí (červená na semaforu, dopravní zácpa, apod.) a při rozjezdu jej opět okamžitě aktivuje, aniž to posádka vozu zaznamená.
Jak ukazuje představený vůz 308 STOP&START, motor 1.6 HDI FAP s výkonem 82 kW (112 k) v kombinaci s tímto systémem a elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou (BMP6) vykazuje spotřebu paliva 4,1 l/100 km a emise CO2 se pohybují na hranici 109 g/km.
Peugeot 308 CC
Model 308 CC je vyjádřením automobilové vášně Peugeotu a know-how značky v kategorii vozů Coupé cabriolet. Čtyřmístné kupé se představuje v elegantním stylu a jednoznačné rysy Grand Tourisme najdeme v interiéru kabiny.
Tuhosti struktury, akustickému komfortu a tlumení vibrací byla věnována mimořádná pozornost, takže 308 CC může cestujícím poskytnout pohodlí a stabilitu té nejvyšší úrovně.
Za pouhých 20 sekund nabídne jedinečný zážitek jízdy v kabrioletu. Svou příslušnost k vozům vyšší třídy Peugeot 308 CC naznačuje mj. prvky exkluzivní výbavy jako je např. „Airwave“ systém (otvory, kterými proudí teplý vzduch kolem krku cestujícího) nebo zadní světla s LED diodami. Bezpečnostní vybavení zahrnuje boční airbag chránící hlavu a výsuvné zadní bezpečnostní oblouky. Peugeot 308 CC pohánějí výkonné a pružné motory s výbornými ekologickými parametry: benzinový motor THP s turbokompresorem a přímým vstřikováním o výkonu 110 kW (150 k) nebo dieselový HDI FAP s výkonem 103 kW (140 k).
Peugeot 407
Tento stále velmi atraktivní a dynamický model byl během letošního léta představen s jemnými úpravami designu, které umocňují jeho eleganci a vizuální kvalitu. S ekologicky šetrným motorem 2.0 103 kW (140 k) HDI FAP (Euro 5), potvrzuje nový vůz 407 (viz Novinky) své přednosti komfortního a ekologického vozu. Na verzi 1.6 HDI FAP s výkonem 80 kW (110 k) a emisemi pouhých 130 g CO2/km, se zákazníci mohou těšit v první polovině roku 2009.
Kompletní rodina Tepee
V květnu byl ve Francii na trh uveden vůz Partner Tepee, v listopadu pak Bipper Tepee (viz Novinky). Vůz Bipper Tepee Outdoor, představený na pařížském autosalonu ve světové premiéře, rozšíří řadu těchto modelů určených pro rodinu a volný čas. Na francouzský trh bude uveden v prvním čtvrtletí roku 2009. Poslední přírůstek řady Tepee vyniká kompaktností a všestranností. V novém, nejluxusnějším, provedení nabízí vůz náročnému uživateli prosklená třetí pevná okénka, stylové výklopné dveře a specifický vzhled.
Řada vozů Bipper Tepee se vyznačuje nízkou spotřebou paliva, zejména motor 1.4 HDI 50 kW (70 k) se spotřebou 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 jen 119 g/km. Za zmínku stojí také sedmimístná verze vozu Partner Tepee, která bude uvedena do prodeje začátkem roku 2009.
JL, 8.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














