Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-Rifter - stoprocentně elektrický

Peugeot pokračuje v ofenzívě elektrifikace své řady osobních vozů. Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem.

Peugeot e-Rifter nabízí:

dojezd 280 km v homologačním cyklu WLTP,
2 délky (standardní a prodloužená) a až 7 míst,
zavazadlový prostor až 1 050 litrů a 5 míst,
tažnou kapacitu 750 kg.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem. Navíc umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče PEUGEOT i -Cockpit®, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.


100% elektrická technologie

Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm.
Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže.


Výkony (v režimu POWER) jsou následující:

maximální rychlost 130 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,
akcelerace z 80 na 120 km/h za 8,9 s

Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím: doma, v práci nebo přes veřejné nabíjecí stanice.

Přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 31 h
Přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 15 h
Přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 h pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW),
Přes Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 h pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW),
Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.


Evoluce kokpitu

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake. Dále přepínač mezi 3 jízdními režimy a také odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení telefonu.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při vyšším zatížení vozu.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění, s příslušným typem regenerace baterie:

mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;

vyšší (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.


Všechny verze jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou. Díky řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit® nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením.


Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:

powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
ukazatel úrovně nabití baterie;
barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

„Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
„Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
„Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.
Kromě toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.


Radost z řízení

Ve voze nový Peugeot e-Rifter se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru.

Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 2 verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost.

Ve 2. řadě lze na každé ze tří samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru.

U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze.

Legendární multifunkční střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se v průběhu generací postupně vyvinula a je stále atraktivnější. Je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.


Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh.

100% elektrické verze jsou zárukou bezpečnosti a komfortu. Mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

hands-free přístup do vozu a nastartování motoru,
bezdrátové indukční nabíjení telefonu,
systém Advanced Grip Control s 5 režimy,
pomoc při rozjezdu do svahu,
Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
tempomat / omezovač rychlosti,
systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
varování při riziku srážky,
Active Safety Brake,
systém sledování pozornosti řidiče,
automatické přepínání dálkových světel,
rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
systém sledování mrtvého úhlu,
systém kontroly stability při jízdě s přívěsem.

Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 4 verzích výbavy:

ACTIVE PACK → elektrická parkovací brzda / boční posuvné dveře / manuální klimatizace / Pack Safety / rádio Bluetooth / sklopitelná lavice 2/3-1/3;

ALLURE → ACTIVE PACK + zadní parkovací asistent / nárazníky v barvě karoserie s chromovanou maskou chladiče / sklopitelné přední sedadlo spolujezdce / Pack Safety Plus;


ALLURE PACK → ALLURE + digitální i-Cockpit® / hliníková kola 16" / podélné střešní nosiče / dotykový 8" displej s funkcí mirroring / kožený volant / Visio Park 1 / zatmavená okna / otevíratelné okno zadního víka;


GT → ALLURE + specifická hliníková kola 17" / stylové prvky GT / automatická dvouzónová klimatizace / samostatná zadní sedadla / hands-free přístup do vozu a nastartování motoru.




Peugeot 1.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar