Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-Partner rozšiřuje užitkové elektromobily

Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel, a potvrzuje tak svou ofenzívu v této oblasti. Nyní představuje Peugeot e-Partner, který doplňuje vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer.

Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve 2 000 000 kusech a prodává se ve více než 100 zemích.


Nový Peugeot e-Partner nabízí:

dojezd až 275 km v cyklu WLTP

2 délky (standardní L1 a prodloužená L2),

2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst),

tažná kapacita až 750 kg,

užitečné zatížení až 800 kg,

objem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický s verzí se spalovacím motorem.




Peugeot e-Partner je schopen uspokojit potřeby všech uživatelů a všech typů zákazníků. V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely (sanitky, hasičské či policejní vozy, chladicí nástavby aj.)


100% elektrická technologie

Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u Peugeotu e-Expert (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Expert došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám zátěže užitkových vozů.


Výkony (v režimu POWER) jsou následující


maximální rychlost 130 km/h,

zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,

zrychlení z 80 na 120 km/h za 8,9 s.


Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh a s dojezdem až 275 km dle WLTP. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím.


Typy nabíjení:

•standardní zásuvka (8 A): plné nabití za 31 h;
•zesílená zásuvka (16 A): plné nabití za 15 h;
•Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 h pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
•Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 h pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
•rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.


Nový Peugeot e-Partner poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí vysoce výkonného elektrického ohřívače (5 kW), vyhřívaných sedadel nebo přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje4 nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®.


Evoluce kokpitu


Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

•nový integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;

•přepínač mezi 3 jízdními režimy;

•odkládací přihrádka v horní části


Peugeot e-Partner nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

•Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;

•Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;

•Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění:


•mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;

•vyšší, (přístupný přes „B“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.


Všechny verze jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Vzniká tak prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.


Peugeot i-Cockpit® nabzí dva nové přístrojové panely, které poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, se v segmentu elektrických dodávek se objevuje poprvé, s 10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, přístupné pomocí ovladače na volantu. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.


Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:


•powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);

•ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);

•ukazatel úrovně nabití baterie;

•barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.


Uprostřed palubní desky je dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:


•„Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
•„Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
•„Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.


Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životě

Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.


Peugeot e-Partner je k dispozici ve stejných verzích karoserie jako Peugeot Partner se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:


•furgony (2 délky: standardní 440 cm, prodloužená 475 cm, 3 místa);

•polocombi (5 pevných nebo sklopitelných sedadel, výhradně v prodloužené délce).


Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v tomto segmentu zcela exkluzivní. Díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

•vpředu usadit 3 osoby

•získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky na 309 cm (L1) a na 344 cm (L2)

•získat větší 500litrový objem vpředu;

•použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla.

•využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem


Vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.

Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Grip (použití v obtížných podmínkách) . 100% elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny

následujícími technologiemi a asistenčními systémy:



hands-free přístup a startování vozu,

bezdrátové indukční nabíjení telefonů,

Grip Control s 5 režimy;

pomoc při rozjezdu do svahu,

Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),

Surround Rear Vision (sledování prostoru za vozem a vedle vozu se záběry přenášenými na 5" displej umístěný na místě vnitřního zpětného zrcátka),

tempomat / omezovač rychlosti,

systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,

varování při riziku srážky,

Active Safety Brake,

systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver Attention Alert),

automatické přepínání dálkových světel,

rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
systém sledování mrtvého úhlu,

systém kontroly stability při jízdě s přívěsem,

indikátor přetížení.


TCO


Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory. Pro elektromobil platí:

lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;

řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty);

náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),

nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).


Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot spustila nabídku nových služeb , aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, ...), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace za pomoci doporučených partnerů;

nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move, přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.


Peugeot Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím aplikace v telefonu Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě;

Mobility Pass: rozšířená mobilita díky možností pronájmu vozu se spalovacím motorem za zvýhodněnou cenu prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.

Peugeot Easy-Care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:


nové digitální simulátory a trasy, které uživatelům pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;

smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách, které mohou být obsažené v jednom paušálu;

certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.

Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.


Sebevědomý design


Peugeot e-Partner je věrný filosofii označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.


Peugeot 26.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar