Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-Expert s dojezdem 230 km, resp.330 km

Peugeot Expert, jehož se od uvedení na trh v roce 2016 vyrobilo již více než 195 000 kusů, navazuje na svůj obchodní úspěch a přichází s novou nabídkou v segmentu kompaktních furgonů: verzí se 100% elektrickým motorem.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozů najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze jasnou volbou. Přispívá k tomu i skutečnost, že do center měst je stále omezenější vjezd a některá města jej umožňují výhradně elektrickým vozům.

V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely např. chladicí nástavby, vozy pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí aj.


Sebevědomý styl

Peugeot e-Expert zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.


Exteriér vozu:

-dichroická loga (mění barvu podle úhlu pohledu) vpředu i vzadu, jakožto součást doplňku „Pack Look“;

-nabíjecí zásuvka na levém předním blatníku;

-specifická střední část masky chladiče;



Interiér vozu


-analogový přístrojový panel s barevnou matricí uzpůsobený pro elektrický pohon;

-specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu;

-nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;

-ovladač režimu jízdy pro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;

-elektrická parkovací brzda.


Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které je nyní zabudován mj. nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;


Nový Peugeot e-Expert nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

-Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu;

-Normal (80 kW, 210 Nm): optimální pro každodenní provoz;

-Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.



K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie:

-mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;

-vyšší, (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace.


Všechny verze jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinka. Tato automatická funkce uvolňuje prostor na podlaze a současně přináší komfort a bezpečnost při každodenním používání.


Přístrojový panel získal nový vzhled, objevily se informace potřebné pro ovládání elektromobilu:

-powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco, optimalizace energie nebo Power, maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);

-ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);

-ukazatel úrovně nabití baterie;

-barevná matrice pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.



Uprostřed palubní desky je dotykový displej s on-line 3D navigací TomTom Traffic. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

-„Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
-„Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
-„Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.


Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.


100% elektrická technologie

Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu.
Došlo k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů.
Výkony (v režimu POWER) jsou následující (údaje podléhající schválení):


-maximální rychlost 130 km/h,
-zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s,
-zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s,
-zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.


Nový e-Expert je prvním elektrickým Peugeotem s dvěma různými dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh a 75 kWh.
Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dojezd až 230 km (WLTP).

Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňují dojezd až 330 km.


K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.
Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:


-standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 h (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);

-zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 h (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);

-Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 h (baterie 50 kWh) nebo 11 h. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);

-Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 h (baterie 50 kWh) nebo 7,5 h (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);

-veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).
Nový Peugeot e-Expert poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu:

-vysoce výkonný elektrický ohřívač (5 kW);

-vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy);

-přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje (v závislosti na úrovni výbavy) nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.



Eko-systém by Peugeot


Peugeot spouští nabídku nových služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

-nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, ...), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace;

-nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move Services, včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 150 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.


Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:


-Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;

-Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici.


Serenity aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem a umožnit jim, aby si ho užívali bez starostí:

-nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
–smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu;
–certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
–baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.



Potěšení z jízdy a praktičnost

Peugeot e-Expert spojuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič ocení přednosti vozu ve všech situacích, díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 11,3 m (stopový průměr u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm zaručují vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.


Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných verzích jako Peugeot Expert se spalovacím motorem,:

-furgony (3 délky: L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm),

-Polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3),

-plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2)


Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní. Díky velkým otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

-vpředu usadit 3 osoby

-získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky o 116 cm nebo větším prostorem vpředu a přepravovat 2 osoby;

-použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla;

-využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem.

Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg.
Užitečný objem 6,6 m³ je stejný jako u spalovacích motorů, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.


Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě).


Elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:


-bezklíčový přístup a startování,
-Head-up displej,
-Grip Control,
-pomoc při rozjezdu do svahu,
-Visiopark 1, Top Rear Vision kamera zobrazující zorné pole 180°,
-tempomat / omezovač rychlosti,
-systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
-varování při riziku srážky,
-Active Safety Brake,
-systém sledování pozornosti řidiče,
-automatické přepínání dálkových světel,
-systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
-rozšířené rozpoznání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
-systém sledování mrtvého úhlu.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá zvukový signál varující chodce.


Nový Peugeot e-Expert bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2020, jeho výroba bude probíhat ve Francii poblíž města Valenciennes.

. Termín uvedení vozu Peugeot e-Expert na český trh zatím nebyl stanoven.



Peugeot 19.5.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar