Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot SR1 - návrat k tradici GT

Nový sportovní Peugeot SR1, jedna z novinek Ženevského autosalonu, odhaluje stylové trendy budoucích modelů značky. Tento koncept je zosobněním nového světa Peugeot symbolizovaného novým lvem, který zdobí karoserii tohoto vozu.

Elegance, stylová čistota, dynamika, osobitost, ovládaná výkonnost – to vše spojuje Peugeot SR1. Estetické znaky konceptu vykreslují hlavní rysy budoucích produktů. S nadčasovými proporcemi se vrací k nestárnoucí tradici legendárních GT. Zpracování a tvary karoserie vytvářejí novou harmonii: modelovaná kapota, prohloubené boky, vypracovaná záď, stylové linie procházejí až k proskleným částem, fasetové čelní sklo navazuje na křivku kapoty.
Celek doplňuje řada novátorských detailů - tvar světel, vstupní otvory vzduchu, obrys vnějších zpětných zrcátek sladěných s karbonovým povrchem vozu. Do tohoto celku zapadá střecha hard top, pro kterou byla použita technologie preformované plachty známá z jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem kupé. Model SR1 má tak stejnou vizuální sílu se střechou i bez ní.
Rovněž interiér sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a všechny ovládací prvky jsou zasvěceny maximálnímu potěšení řidiče, nicméně kabina je navržena tak, aby byla optimálně multifunkční.
Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je vzadu v prostoru mezi předními sedadly a přístup k němu usnadňuje mobilní středová konzola, kterou lze posunout dopředu. V interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, ušlechtilé dřevo, autentické a přírodní materiály se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.
Ve struktuře jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako např. sloupek řízení nebo ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, např. údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu se zobrazují v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.
Další technologickou inovací jsou exkluzivní náramkové hodinky vytvořené ve spolupráci s firmou Bell&Ross®. Jsou vyfrézovány z masivního hliníku a na vyhrazeném místě dokonale zakomponovány do palubní desky.
Základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí, spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km.
Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol.
Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy. Podvozkové části využívají to nejlepší ze současných technologií, aby výsledný jízdní projev byl hodný tohoto výjimečného konceptu: vpředu i vzadu dvojité trojúhelníkové zavěšení kol s odděleným čepem. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 čtyřmi natáčecími koly, přičemž míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu.



JL, 9.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar