Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Rifter - víc než nové jméno

Peugeot dal této nové nabídce v kategorii osobních vozů nové, dosud nepoužívané jméno - Peugeot Rifter. Je krátké a úderné a okamžitě evokuje outdoorový svět. Peugeot tak v nabídce této automobilové kategorie působí zásadní převrat.

Příbuznost mezi vozem Peugeot Rifter a modelovou řadou osobních vozů Peugeot je zřejmá na první pohled. Při pohledu z boku vynikne síla stylu. Proporce jsou vyvážené, přispívá k tomu krátká horizontální kapota, vysoká linie oken a kratší převisy.

Vzájemně symetricky zkosené rohy předních i zadních dveří i oken dodávají vozu nový styl. Zajímavě vypadá také vroubkovaná lišta prahu dveří. Nový Peugeot Rifter působí velmi stabilně, u některých verzí výbavy je opatřen 17“ koly.

Nový Peugeot Rifter si vypůjčil některé designové a funkční vlastnosti ze světa SUV: vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku.

Peugeot i-Cockpit®, který se u toho segmentu objevuje poprvé, otevírá cestu k zážitkům z řízení. Počet zákazníků, kteří si tento způsob uspořádání interiéru oblíbili, přesáhl už 4 miliony. Nabízí povzbuzující a intuitivní řízení, k němuž přispívá:

-kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost;
-kapacitní osmipalcový dotykový displej umístěný na dosah ruky i zraku;
-přístrojová deska s vylepšeným designem, chromovanou lištou a elegantními červenými ukazateli;
-barevný displej pro lepší čitelnost.

Některé verze jsou vybaveny elektrickou brzdou, která uvolnila místo ve středové konzole. Přínosem je tak širší nabídka velkých odkládacích přihrádek.



GT Line

Elegantní verze GT Line vozu Peugeot Rifter doplňuje nabídku nejvyšších úrovní modelové řady značky Peugeot. Zřetelně odlišná verze GT Line nabízí specifické prvky v odstínu Černá Onyx, které se objevují na liště kolem masky chladiče, na krytech zpětných zrcátek, na střešních nosičích a jako součást bočních lišt. Pro interiér je typický volant potažený kůží, prvky palubní desky v kaštanově hnědém odstínu „Marron Quente“, látkové čalounění „Tissu Casual“ a šachovnicový vzor podkladu přístrojů na palubní desce.
Peugeot Rifter tak předvádí svou povahu šarmantního průzkumníka a ukazuje, že si při svých každodenních jízdách můžete vychutnat naprostou svobodu.

Nový Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2, která je uznávaná pro své dynamické kvality. V zadní části byla upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Nápravový systém a řízení byly seřízeny tak, aby zajišťovaly jízdní vlastnosti na úrovni značky.

Nechybí systém Advanced Grip Control, spojený s pneumatikami MICHELIN LATTITUDE TOUR Mud & Snow, což umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Systém je navíc spojen s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích. V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílela společnost Dangel.

Řada výkonných motorů

Nabídka benzínových motorů 1.2 PureTech:

PureTech 130 k S&S s aut. převodovkou EAT8 (v roce 2019);

PureTech 110 k S&S s pětistupňovou man. převodovkou, rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou.

Nabídka dieselových motorů 1.5 BlueHDi:

BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8;

BlueHDi 100 k s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou;

BlueHDi 75 k, s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nejvyšší úroveň technologií

Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný, v závislosti na dané verzi zahrnuje tyto položky:

Elektrická brzda
Adaptivní tempomat
Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením
Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu
Systém sledování bdělosti řidiče prostřednictvím kamery
Active Safety Brake
Kontrola stability
Automatické přepínání dálkových světel
Couvací kamera „Visiopark 180°“
Sledování mrtvého úhlu
Hands-free přístup do vozu a nastartování motoru


Infotainment poslední generace

Konektivitu zajišťuje velký osmipalcový barevný dotykový displej, umístěný na dosah ruky. Nabízí dva porty USB, jack konektor, připojení Bluetooth a bezdrátovou nabíječku. Systém je doplněn funkcí Mirror Screen kompatibilní se systémy Mirror Link®, Apple Carplay™ a Android Auto™.


Inteligentní funkčnost
Díky optimalizaci architektury je vůz k dispozici ve dvou délkách, ve standardní (440 cm) a dlouhou (475 m) verzi, každá v pětimístné nebo sedmimístné variantě. Delší verze má rovněž větší rozvor a převisy pro ideální obyvatelnost vozu.
Na každé ze tří samostatných sedadel lze upevnit dětskou sedačku. Sedadla se velmi snadno dají složit do roviny pomocí ovladače umístěného v zavazadlovém prostoru (k dispozici ve druhém čtvrtletí roku 2019).

U dlouhé verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout (stejně jako u standardní verze vozu) a jsou navíc posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro větší objem zavazadlového prostoru, nebo prostoru pro nohy.
Objem zavazadlového prostoru se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze.Díky tomu, že airbag spolujezdce byl přesunut do stropu, bylo možné vytvořit obrovskou uzavřenou chlazenou odkládací přihrádku. Maximální úložná kapacita dosahuje až 186 litrů v závislosti na verzi.

Legendární střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se od svého prvního představení v roce 2002 postupně vyvinula a nabízí stále víc. Nyní je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami.
Objem přihrádek v oblouku je 14 litrů, je spojen se střešním odkládacím prostorem (přístupným z 2. řady nebo ze zavazadlového prostoru) a s odkládací přihrádkou nad hlavami. Po okrajích je oblouk doplněn LED diodami vytvářejícími příjemné osvětlení a dodávajícími interiéru moderní vzhled.

Široké víko zavazadlového prostoru je opatřeno otevíratelným oknem, což je v této kategorii jedinečné. Díky němu je možné dostat se do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé víko

Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.


I.Sedlmajerová 16.3.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar