Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner - dynamický a elegantní

Již na pohled propůjčují ladné a vyvážené linie novému modelu Partner dynamiku a současně podporují jeho robustní charakter. Propracovaný design včetně zadní části, vypovídá o jeho praktičnosti a skvělé přepravní kapacitě.

Nosná linie, která se podílí na stylové osobitosti vozu, vzniká v přední části střechy, svažuje se přes zkosené čelní sklo k předním blatníkům a klade opticky důraz na přední část vozu. Plynulost křivky nenarušují ostré úhly a silueta tím působí dynamicky a moderně.
Základem výrazné přídě je mohutný nárazník oblých tvarů se širokým vstupním otvorem sání, přední mlhovky ve spodní části opticky siluetu vozu rozšiřují.
Velké přední světlomety mají elegantní protáhlý tvar.
Zadní část jemně zaoblených tvarů může být vybavena 2 typy dveří (dvoukřídlými nebo výklopnými). Zadní světla jsou umístěna v horní části.
Nový Partner je k dispozici ve dvou variantách karoserie. Krátká verze (délka 4,38 m), prodloužená (4,63 m) - obě s rozvorem 2,73 m. Výška vozu je podle zvolené verze 1,81 m až 1,83 m.

TypKrátká verzeProdloužená verze
Objem nákladového prostoru3,3 m3 3,7 m3
Užitečná hmotnost625 kg (na přání až 850 kg)770 kg
Užitečná délka1,80 m 2,05 až 3,25 m
Max. užitečná šířka1,62 m1,62 m
Užiteč. šířka mezi podběhy kol1,23 m1,23 m
Užitečná výška1,25 m1,25 m
Práh nákladového prostoru0,584 m0,584 m

Nákladový prostor byl řešen s ohledem na odolnost, praktičnost a snadné používání. Na přání mohou být boční stěny opatřeny ve spodní části polstrováním a podlaha chráněna syntetickým kobercem. Vůz je vybaven mj. 6 pevnými oky, dělicí plechovou přepážkou.
Nezávislé zamykání dveří je praktickou a současně bezpečnostní funkcí. Tlačítko na palubní desce se světelnou kontrolkou umožňuje odemknout a zamknout nákladový prostor nezávisle na kabině vozu. K lepší ochraně proti násilnému vniknutí si lze vybrat funkci superzamykání, která zablokuje všechny vnitřní ovladače dveří, které nelze otevřít zevnitř.
Multifunkční sedadlo Multi-Flex je v této kategorii novinkou a nabízí variabilitu nových rozměrů. Různé konfigurace sedadla umožňují optimalizovat přepravní kapacitu a každodenní používání vozu je ještě snadnější.
Sklopením sedadla vzniká rovná úložná plocha ve výši podlahy nákladového prostoru. Boční část sedadla je opatřena kinematickým mechanismem s intuitivním ovládáním, které sedadlo sklopí a prodlouží přepravní prostor. Na rovné ploše mezi zadními dveřmi a krytem palubní desky lze přepravovat předměty o délce až 3 m, resp. až 3,25 m, u prodloužené verze. (v ČR není možné kvůli přepážce) pět m!
Pro přepravu vysokých předmětů lze sedák bočního sedadla zvednout a uvolnit prostor pro přepravu vysokých předmětů na místě spolujezdce vpředu.
V zadní stěně sklopného opěradla prostředního sedadla najdeme zabudovaný psací stolek s popruhem na připevnění dokumentů. Pod prostředním sedákem se nachází úložný uzamykatelný prostor.
Na prostředním místě sedadla Multi-Flex může cestovat třetí pasažér, chráněný tříbodovým bezpečnostním pásem a dvojitým předním airbagem spolujezdce.
Partner může být vybaven bočními posuvnými dveřmi na straně spolujezdce i řidiče. Dveře s užitečnou šířkou 640 mm a výškou 1100 mm poskytují velký vstupní otvor do nákladového prostoru.
Zadní asymetricky dělené dvoukřídlé dveře umožňují nakládat předměty vysoké 1148 mm. Dveřní otvor má pravidelný pravoúhlý tvar, což ulehčuje manipulace s předměty. Maximální šíře je 1250 mm, v horní části 1100 mm, přičemž šířka mezi podběhy je 1230 mm. Plechové i prosklené dvoukřídlé dveře se otevírají v úhlu od 90° do 180°.
K dispozici je vyklápěcí část střechy, umožňující přepravovat dlouhé předměty. Osvětlení v nákladovém prostoru může být podle zvolené verze doplněno přenosnou lampou. Díky tvaru zadní části a dveřního otvoru je výška prahu nákladového prostoru pouhých 584 mm.
Mohutná palubní deska vzbuzuje pocit bezpečí, masivní a dobře strukturovaný středový panel je dominantou interiéru. Sdružený přístroj velkých rozměrů a dobře čitelné přístrojové ukazatele přispívají k vyšší bezpečnosti.
Volant je výškově i osově nastavitelný. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné na přání. Řadicí páka umístěná na palubní desce padne přirozeně do ruky. Ovladače, ergonomicky rozmístěné na středovém panelu, jsou přehledné a snadno dosažitelné.
Řidič i spolujezdec ocení výborný výhled, díky rozměrným proskleným plochám – širokému zkosenému čelnímu sklu a pevným okénkům, která prodlužují směrem dopředu boční okna.
Vnitřní zahrádka je vynalézavý způsob, jak využít velkorysou vnitřní výšku. Jedná se o dvě konzole u stropu, přístupné z nákladového prostoru, umožňující pohodlně a bezpečně přepravovat dlouhé a lehké předměty.
Nový Partner se vyrábí na platformě 2 skupiny PSA Peugeot Citroën, která byla s nově uváděnými modely zlepšována a nabízí vysokou úroveň bezpečnosti a prvotřídní jízdní vlastnosti. Přední náprava typu Pseudo Mac Pherson se skládá ze spodních trojúhelníkových ramen, šroubovitých pružin, hydraulických tlumičů a příčného zkrutného stabilizátoru. Zadní nápravu tvoří deformovatelná příčka, šroubovité pružiny, hydraulické tlumiči a příčný zkrutný stabilizátor.
Skloněné zadní tlumiče umožňují zachovat maximální užitečný objem nákladového prostoru, neboť nezasahují do nákladového prostoru.
Parametry tlumičů nového vozu Partner, jehož užitečná hmotnost dosahuje až 850 kg, jsou uzpůsobeny této zátěži a současně nastaveny tak, aby vůz mohl být používán i v náročnějších podmínkách a terénu….
V obou případech jde o posilovač s variabilním účinkem. U benzinového motoru a dieselových 1.6 HDI 75 k a 90 k je hydraulické čerpadlo řízeno v závislosti na otáčkách motoru. U motoru 1.6 HDI FAP 90 k je použit elektrohydraulický posilovač.
Vpředu najdeme chlazené kotouče o průměru 283 mm a vzadu plné o průměru 268 mm. Všechny verze jsou vybaveny pneumatikami 195/65 R15.
Systém ABS spolu s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku jsou součástí základní výbavy. S ABS je spojena samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brzdění. K dispozici jsou na přání systém kontroly stability ESP spojený s ASR a funkcí asistovaného rozjezdu ve svahu.
Nový Partner může být poháněn čtyřmi moderními motory, kombinované s manuální pětistupňovou převodovkou.

Zážehový motor
Typ1.6 16V
Objem1587 cm³
Výkon66 kW při 5500/min
Toč.moment132 Nm při 2500/min



Vznětové motory
Typ1.6 HDI1.6 HDI1.6HDI FAP
Objem1560 cm³
Výkon55 kW při 4000/min66 kW při 4000/min66 kW při 4000/min
Toč.moment185 Nm při 1750/min215 Nm při 1750/minneudáno



Podle zvolené verze může být vybaven až šesti airbagy. Z pohledu aktivní bezpečnosti pomohou řidiči snížit riziko nehody dva systémy. Prvním je snímač detekce poklesu tlaku v pneumatikách, poprvé použitý u malých dodávek. Podle zvolené verze je k dispozici na přání omezovač a regulátor rychlosti, který se aktivuje ovladači pod volantem a umožňuje zadat rychlostní limit, který si řidič nepřeje překročit nebo nastavit konstantní rychlost jízdy.
Součástí výbavy je manuální klimatizace, na přání pak manuální dvouzónová klimatizace. V zemích se studenějším podnebím je u motorů HDI v nabídce přídavné topení k rychlejšímu vytápění kabiny a také vyhřívané sedáky předních sedadel. Partner může být vybaven celou řadou doplňkové výbavy, např. zadním parkovacím asistentem, automatické stěrače a samočinná aktivace potkávacích světlometů. Funkce doprovodného osvětlení Follow me home zhasíná potkávací světlomety s prodlevou a osvětluje okolí vozu při vystupování. Funkce může být ovládaná manuálně nebo automaticky, a to v případě, že je vůz vybaven samočinnou aktivací předních světlometů.
Partner v užitkové verzi má jednotnou úroveň výbavy, tzn. ABS +AFU, airbag řidiče, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, kola 195/65 R15, asymetricky dělené zadní dveře, stropní schránky, pevnou dělicí přepážku..
Pro snížení nákladů na údržbu byl použit koncept prodloužených servisních intervalů. Při pravidelných výměnách oleje nejsou tak měněny některé díly (vzduchový a pylový filtr, svíčky, palivový filtr, brzdové destičky). Servisní interval byl stanoven u dieselů na 20 000 km nebo 2 roky, u benzinových 30 000 km nebo 2 roky. Rozvodový řemen se mění u dieselových motorů při 240 000 km a u benzinových při 160 000 ujetých kilometrech.

JL, 21.1.2008





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar