Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Peugeot Partner a Citroën Berlingo na český trh

V těchto dnech přicházejí na trh „dvojčata“ oblíbených lehkých užitkových automobilů Peugeot Partner a Citroëm Berlingo. Od první generace v roce 1996 přes druhou (2008) bylo dodnes prodáno 1,5 mil modelů Berlingo a 1,45 mil Partnerů. Třetí generace má tedy na co navazovat.

„Jak se říká, když se daří, tak na nic nesahej, jinak můžeš všechno zkazit“, těmito slovy zahájil pan Marco Venturini, ředitel Peugeot ČR, tiskovou konferenci u příležitosti uvedení obou novinek na český trh. A z toho vycházeli technici při vývoji třetí generace. Výsledkem je ocenění Van of the Year roku 2019.

Techniku, platformu a různé „vychytávky“ mají Partner i Berlingo shodnou, liší se hlavně přídí, charakteristickou pro obě značky. Kabina překvapuje špičkovým provedením interiéru, což doposud bylo výsadou osobních automobilů. Vůz je vybaven novými, užitečnými a velice inovativními technologiemi, které usnadňují řízení a činí ho instinktivním a bezpečným.


K přednostem kabiny patří:

Kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost: rychlejší a méně únavné manévrování

Vyvýšená přístrojová deska umístěná v zorném poli řidiče umožňuje číst důležité informace a nespouštět přitom oči z cesty

Kapacitní dotykový displej 8" umístěný do středu palubní desky je natočený směrem k řidiči


Iento inovativní systém je cenným asistentem při řízení, neboť řidiči umožňuje sledovat, co se děje kolem jeho vozu. Řidič má tedy optimální přehled o okolí vozu, což mu usnadňuje řízení a manévrování.

Nový Peugeot Partner je vybaven dvěma kamerami. Jedna je umístěná ve stojce vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce a druhá v horní části zadních dvoukřídlových dveří. Kamery zajišťují:

boční pohled na stranu spolujezdce a hlídání mrtvého úhlu;

pohled na okolí za vozem pro snazší manévrování ve skladech, na staveništích s mnoha překážkami a v městském prostředí.


Záběry kamer jsou promítány na displej nacházející se na místě vnitřního zpětného zrcátka v reálném čase přiblížení okolního prostředí, lepší schopnost reagovat a posílení bezpečnosti.


INDIKÁTOR PŘETÍŽENÍ

Partner i Berlingo Van disponující velkou nosností a užitečným nákladovým prostorem s indikátorem přetížení. Hmotnost nákladu je automaticky zvážena při nastartování vozu, přičemž je možné také vážení u stojícího vozu pomocí příslušného ovladače v nákladovém prostoru.

Jakmile náklad vozu dosáhne 90% hranici povolené hmotnosti, rozsvítí se na ovladači bílá LED žárovka. Přesáhne-li tuto hranici, rozsvítí se žlutá LED žárovka a na palubní desce se objeví vizuální výstraha.

Tím, že upozorní na přetížení vozu, zamezí zhoršení jeho jízdních vlastností a sníží rizika, která jsou s tím spojena, jako např. prasknutí pneumatiky, ztráta kontroly nad vozem, předčasné opotřebování vozu, vyšší spotřeba paliva či riziko pokuty.Tento příplatkový doplněk výbavy je na trhu lehkých užitkových vozů napříč segmenty zcela unikátní.


NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE

Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný.

Elektrická parkovací brzda

Rozšířený systém rozpoznávání dopravního značení

Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu

Systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver
Access Safety Brake

Automatické přepínání dálkových světlometů na potkávací

Couvací kamera „Visiopark 180°“ přenáší na displej okolí za vozem v úhlu 180°, s možností klasického zobrazení 180° (ptačí perspektiva) nebo „zoom“ s přiblížením překážky.
Sledování mrtvého úhlu

Hands-free přístup a startování vozu.



Rozměry vozu s délkou 4,40 m u verze L1 garantují délku ložné plochy 1,81 m a odpovídají standardu segmentu. Tato délka umožňuje naložit dvě europalety o kapacitě od 3,30 m3 do 3,80 m3 podle zvolené verze.

Tyto hodnoty jsou vyšší u verze L2, jejíž délka činí 4,75 m (+ 35 cm). Nabízí délku ložné plochy 2,16 m a objem nákladového prostoru mezi 3,90 m3 a 4,40 m3.
Nové modely využívají upravenou platformu EMP2, na níž stojí i jiné nejnovější modely. Tato kvalitní báze umožnila krátké převisy vozu a zaručuje malý poloměr otáčení pro snadnější manévrování. Pro otočení vozu tedy u verze L1 stačí 10,82 m a u verze L2 11,43 m. Hodnota užitečného zatížení je v segmentu nejvyšší a pohybuje se od 650 kg do 1 000 kg, a to jak u verze L1, tak u verze L2.


MODULARITA

Pro bezpečné upevnění nákladu je v základní sériové výbavě k dispozici 6 úchytných kroužků a 4 další mohou být volitelně přidány do poloviční výšky. Nákladový prostor zůstává použitelný za každé situace: k dispozici je zásuvka 12 V a posílené osvětlení prostřednictvím 6 LED žárovek se světelným tokem 237 lm .

Přístup je zajištěn bočními posuvnými dveřmi (volitelně), úplné otevření nákladového prostoru je možné zadními dvoukřídlovými dveřmi (2/3–1/3, volitelně výklopné dveře . Pro přepravu dlouhého nákladu lze využít výklopný střešní otvor tzv. girafon.
Podle zvolené verze mohou být oba vybaveny nastavitelnou lavicí Multiflex, díky absenci ruční brzdy mohlo být prostřední sedadlo rozšířeno.

Uvnitř vozu je možné dosáhnout ploché podlahy, navýšit objem nákladového prostoru o 400 l a ložnou plochu prodloužit až na 3 m ve verzi L1 a na 3,35 m u verze L2, přičemž je možné zachovat místo pro přepravu dvou osob díky sklopnému postrannímu sedadlu pro spolujezdce.
Sedák postranního sedadla jde sklopit, což umožňuje přepravovat vysoký náklad.
Z vozu je možné si učinit mobilní kancelář díky podložce na psaní zabudované do sklopného opěradla prostředního sedadla. Využití podložky bylo optimalizováno, takže je možné ji natočit jak na řidiče, tak na spolujezdce.

Zcela poprvé nabízejí Peugeot Partner i Citroën Berlingo u délky L2 možnost verze Polocombi z výroby, kdy lavice byla převzata z nových modelů Rifter a Berlingo. Unikátní je také sklopná druhá řada sedadel zajišťující velký přepravní prostor při zachování sedadla spolujezdce. Toto sedadlo je také sklopné do roviny, což usnadňuje přepravu dlouhých předmětů.

Úložné prostory pojmou celkově až 113 l, nacházejí se na dosah ruky a jsou důmyslně rozprostřené po celé kabině: dolní přihrádka spolujezdce, zavazadlový prostor, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdců a horní přihrádka spolujezdce.


ŘADA ÚČINNÝCH MOTORŮ ZA PŘÍZNIVOU CENU

Při uvedení vozu na trh v České republice jsou v nabídce výhradně dieselové motory, a to ve třech variantách:

1.5BlueHDi 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou;
1.6BlueHDi 100 S&S s pětistupňovou manuální převodovkou;
1.6BlueHDi 75 s pětistupňovou manuální převodovkou.

Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR). Tato technologie umožňuje snížit emise již při nastartování vozu a bez nutnosti přidání aditiva pro FAP. Později přibude ještě zážehový 1.2 PureTech s výkonem 110 k.

Kdo potřebuje jezdit i po nezpevněných cestách, ten si může objednat paklet Worsite zahrnující vyšší podvozek (+ 3 cm světlé výšky), kola s větším průměrem, zvýšené odpružení a zakrytovaný podvozek.

V budoucnu se k projektu Nový Peugeot Partner připojí celá řada partnerských společností zajišťující přestavby vozů pro různé účely: např. pick-up, doručování zásilek či vozy s pohonem 4×4 (provedení 4x4 Dangel bude k dispozici od května 2019).



Příklady cen

MotorDélkaZatíženíVýbavaCena
1.6/75L1650Access390 000 Kč
1.6/75L1650Van390 000
1.5/130L1650Active495 000
1.5/130L1650Van Plus495 000
1.6/75L11000Access410 000
1.6/75L11000Van410 000
1.5/130L11000Active515 000
1.5/130L11000Van Plus515 000
1.6/100L21000Polocombi485 000
1.5/130L21000Polocombi485 000



Peugeot je nabízen ve výbavě Access a Active, Citroën Berligo ve výbavě Van a Van Plus. Obě značky budou od května dodávat Polocombi.

Rozměry: 4403 (L1)/4753 (L2) x 1848 x 1796 mm
Rozvor: 2785 (L1)/2975 (L2) mm
Světlá výška: 146 mm

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar