Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner Tepee Electric - nový rozměr

Nový Peugeot Partner Tepee Electric v sobě spojuje oceňované přednosti víceúčelového vozu Partner Tepee s potěšením z řízení elektromobilu. Nabízí komfort pěti cestujícím, kteří mají k dispozici velkorysou kabinu s velkou mírou modularity.

Nový Peugeot Partner Tepee Electric nabízí prostornost a praktičnost, stejně jako Partner Tepee. Díky modularitě pojme 5 osob na pěti samostatných sedadlech, přičemž 3 sedadla ve 2. řadě lze vyjmout a vznikne rovná podlaha. Objem zavazadlového prostoru činí 1350 litrů, po vyjmutí sedadel druhé řady dosahuje 3 000 litrů.


Nový Peugeot Partner Tepee Electric nabízí pro ještě větší klid a pohodlí během cest funkce dálkově ovládané prostřednictvím telefonu, tabletu nebo počítače:

- naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny;
- kontrola stavu nabití baterie;
- odhad délky dobíjení.


Naprogramování vytápění a klimatizace na dálku umožňuje přednastavit teplotu v kabině ještě před nástupem do vozu. Pokud se naprogramování provede alespoň 30 minut předem, čeká na řidiče optimální tepelný komfort. Tato funkce funguje bez ohledu na to, zda se vůz nabíjí, nebo ne:


- pokud probíhá nabíjení, nemá přednastavená teplota vliv na dojezd;
- pokud nabíjení neprobíhá, stačí nastavit úroveň nabití baterie, která se má zachovat pro další cestu.


Součástí sériové výbavy je tempomat, přímý systém detekce podhuštění pneumatik, elektronický systém kontroly stability ESP spojený s funkcí Hill Assist (pomoc při rozjezdu do svahu), manuální klimatizace, rádio/CD/MP3, dvoje boční posuvné dveře a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Couvací kamera, která je k dispozici za příplatek, využívá velký barevný displej a usnadňuje běžné parkovací manévry.

Peugeot Partner Tepee Electric je vybaven velkým barevným dotykovým displejem 7''. Tento systém, který je standardně k dispozici u 2. stupně výbavy, poskytuje snadný přístup k různým funkcím vozidla: palubní počítač, AM/FM rádio nebo digitální DAB rádio (Digital Audio Broadcasting – za příplatek), přehrávání hudby uložené v přenosném zařízení, hands free telefon a navigace.

Nový Partner Tepee Electric také nabízí bezstarostnou údržbu, jejíž náklady jsou o přibližně 30 % nižší než u vozu se spalovacím motorem. Na trakční baterii je poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 km, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 km. Servisní interval je po prvním roce každé dva roky nebo 40 000 km, údržba nevyžaduje výměnu oleje, řemene nebo chladicí kapaliny. Díky absenci převodovky a spojky je zde méně součástí ke kontrole. S dvojitou rekuperací energie při zpomalování a brzdění se méně používají brzdy a méně snadno se tedy opotřebovávají.
Nový Peugeot Partner Tepee Electric byl postaven na bázi vozu Peugeot Partner Tepee a využívá elektrické hnací ústrojí prověřené od roku 2013 u dodávky Peugeot Partner Electric.

V motorovém prostoru je umístěn kompaktní elektrický výkonný synchronní motor s permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) a točivém momentu 200 Nm. Obě lithium-iontové baterie s vysokou energetickou hustotou a kapacitou 22,5 kWh jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Toto umístění snižuje těžiště a zvyšuje tak dynamickou jízdu a dobrou ovladatelnost vozu. Jsou tak rovněž zachovány příkladné rozměry kabiny i zavazadlového prostoru platné pro vůz Partner Tepee.

Elektromotor s okamžitě dostupným točivým momentem je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení dodává dynamičnost a pružnost. To vše bez nutnosti řazení převodových stupňů, tedy stejně pohodlně jako s automatickou převodovkou.

Peugeot Partner Tepee Electric nabízí dva režimy nabíjení baterií:


- standardní nabíjení za pomoci klasické domácí zásuvky (8 A nebo 10 A podle dané země) nebo pomocí bezpečnostní zásuvky Green Up (14 A). Podle příslušného napětí zásuvky trvá plné nabití (prázdné baterie) 8,5, 12 nebo 15 hodin.
- rychlé nabíjení dle normy CHAdeMO (95 A) nabije baterii za 30 minut na 80 % kapacity.

Zásuvka pro normální nabíjení se nachází na pravém předním blatníku, zásuvka pro rychlé nabití je umístěna na místě palivové nádrže na levém zadním blatníku.

Ve standardním evropském režimu (NEDC) je dojezd 170 km, pro optimalizaci dojezdu v reálném provozu se používá celá řada funkcí:


- ukazatel spotřeby a rekuperace energie je jasně viditelný a řidiči pomáhá úsporně řídit;
- ukazatel dodatečné spotřeby (vytápění a klimatizace) doplňuje informace, které má řidič k dispozici. Palubní počítač zobrazuje zbývající dojezd a průměrnou spotřebu v kWh;
- dvojí způsob rekuperace energie ve fázi zpomalování a v aktivní fázi brzdění přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Je tak lépe zachován dojezd vozidla ve fázi jízdy;
- 100% elektrické vytápění zajišťuje rychlé zvýšení teploty v kabině. Je také vybaven režimem „Eco“, který udržuje větrání kabiny bez nadměrné spotřeby elektrické energie, čímž se prodlužuje dojezd vozu.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar