Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Landtrek - nový pikap, ale ne pro Evropu

Peugeot představuje nový Peugeot Landtrek, který má za úkol posílit mezinárodní expanzi značky. Tento neustále se vyvíjející segment pikapů představuje více než 2,4 milionu vozů prodaných za rok ve světě.

Peugeot Landtrek má vše, co je pro tento segment typické: tažnou kapacitu 3,5 t, schopnost jízdy v terénu, příslušné technologie, bezkonkurenční robustnost, snadnou opravitelnost, přičemž nabízí rozmanité způsoby použití.

Na konstrukci vozu spolupracoval Peugeot velmi úzce s mnoha předními mezinárodními dodavateli (Evropa, Japonsko, USA ...). Díky tomu vznikl nový pick-up na úrovni nejlepších mezinárodních standardů trhu.

Rozměry odpovídají standardům trhu: délka 533 cm u verze s dvojitou kabinou a 539 cm u verze s jednoduchou kabinou, šířka je 192 cm.
Velikost nákladového prostoru, který je základním koncepčním prvkem vozu, umožňuje naložit:

2 Europalety v provedení s dvojitou kabinou (nákladový prostor 163 cm × 160 cm × 50 cm a šířka mezi koly 122 cm)

3 Europalety v provedení s jednoduchou kabinou (nákladový prostor 243 cm × 160 cm × 50 cm a šířka mezi koly 122 cm).


Užitečné zatížení je ve všech případech více než 1 t a u některých verzí může dosáhnout dokonce 1,2 t. Kromě toho je nákladová část osvětlena LED diodami a vybavena zásuvkou 12 V pro připojení příslušenství. Připomeňme, že povolená hmotnost přívěsu je 3 t, čímž vůz dokáže odpovědět na nejrůznější požadavky z hlediska užití.

K dispozici je i verze „Workhorse“ s jednoduchou kabinou, která může být v provedení bez zadního nárazníku a se zádí výklopnou do úhlu 180°.


Atraktivní moderní styl

Design exteriéru zapadá do produktové řady značky Peugeot a zahrnuje všechny její stylové principy: vertikální masku chladiče s logem Peugeot uprostřed a vertikální LED světla (v závislosti na verzi).

Interiér je přizpůsoben segmentu pick-upů, dvouramenný volant je převzatý z vozu Peugeot 3008 a 10" HD displej v horní části palubní desky se inspiroval od Peugeotu 508.
Velká pozornost byla věnována prostoru pro cestující, který převzal od ostatních modelů značky Peugeot řadu prvků výbavy pro klidné cesty ve všech podmínkách jízdy i zátěže.
Modularita zadní lavice nabízí možnost sklopení opěradla 60/40 nebo na 100 %. Opěradla po sklopení unesou zátěž 100 kg. Vpředu je možné volit mezi dvěma samostatnými sedadly se středovou loketní opěrkou a trojmístnou lavicí Multiflex. Lavice Multiflex nabízí možnost sklopení středního opěradla, čím se vytvoří prostor pro loketní opěrku / pracovní stůl nebo sklopení středního a bočního pravého opěradla pro naložení objemných předmětů o hmotnosti až 75 kg.

Kabina je prostorná, pohodlná a praktická, šířka ve výši ramen ve 2. řadě je 155 cm a prostor v úrovni kolen je minimálně 50 mm. Do vozu se pohodlně vejde 6 cestujících (v závislosti na verzi).


Bezpečnost zajišťuje 6 airbagů a systém ESP s funkcemi:

Hill Descent Control: systém umožňující udržet vozidlo ve velmi nízké rychlosti a soustředit se pouze na řízení, zajišťující ovladatelnost a bezpečnost v obtížných situacích;


ASR (protiskluzový systém) pro verze 4×2 a 4x4;


Trailer Swing Control (asistenční systém pro jízdu s přívěsem) s ESP, který se aktivuje automaticky, jakmile dojde k náklonu.


Řidič se také může spolehnout na Lane Departure Warning, zvukovou a vizuální výstraha při opuštění jízdního pruhu (dle verze).

Vůz může být vybaven jednou až čtyřmi kamerami pro usnadnění manévrování ve městě i mimo něj. Off-road kamera (ve zpětném zrcátku spolujezdce) a 360° panoramatický výhled poskytují řidiči podporu při překonávání překážek nebo projíždění úzkých cest. Kamery lze také nastavit tak, aby se při detekci překážek spouštěly automaticky.

Peugeot Landtrek nabízí řadu vhodných motorů přizpůsobených potřebám uživatelů, pro město, silnice, dálnice nebo do terénu:


Vznětový: 1,9 l, výkon 150 k, turbodmychadlo s variabilní geometrií, točivý moment 350 Nm, šestistupňová manuální převodovka Getrag. Má řetězový rozvod pro optimalizaci nákladů na údržbu. Válečková vahadla snižují hluk, mají vyšší rychlosti a menší tření pro menší opotřebení. Kombinovaná spotřeba 7,8 l / 100 km;

Zážehový: 2,4, výkon 210, točivý moment 320 Nm. Spojený s mechanickou převodovkou Getrag, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Punch s manuálním, sportovním nebo Eco režimem.


Peugeot Landtrek splňuje veškeré základní charakteristiky pick-upů i díky vysoké linii bočních oken a vysoké světlé výšce (až 235 mm v závislosti na verzi) a je v nabídce s pohonem dvou, nebo čtyř kol.


Verze 4×2 má pohon zadních kol, který je přenášen prostřednictvím podélné hřídele a diferenciálu umístěného v zadní nápravě. Vzhledem k tomu, že náklad spočívá na zadních kolech, platí, že čím více je vozidlo naloženo, tím lepší je trakce.
U verzí 4×4 se pohon přední nápravy spouští ovladačem, pomocí kterého si řidič vybrat mezi dvěma režimy:


4H (4 High speed): pro standardní použití 4×4,
4L (4 Low speed) s nízkým převodovým stupněm: díky redukční převodovce z 2,7 na 1 se zvýší točivý moment při nízké rychlosti pro jízdu v terénu se špatnou přilnavostí nebo na strmých svazích.

Zadní diferenciál je opatřen systémem eLocker s automatickým rozpojením, který zajišťuje vyšší trakci, když se některé kolo protáčí.
Verze 4×4 tak zaručuje vozu Peugeot Landtrek univerzálnost použití v jakýchkoli podmínkách a za každého počasí:


brodivost: 600 mm,

přední nájezdový úhel: 29° nebo 30° (dle verze),

zadní nájezdový úhel: 27° nebo 26° (dle verze),

přechodový úhel: 25°,

světlá výška: minimálně 214 mm (16" kola) nebo až 235 mm (17"/18" kola).

Pneumatiky Mud and Snow (M+S) jsou vhodné pro všechny terény. Vozidlo je vybaveno plnohodnotným rezervním kolem a četnými ochrannými prvky: plech pod motorem, sériově montované přední a zadní zástěrky. V případě rozměrné překážky funguje 360° kamera také jako offroadová kamera.

Nejprve bude uveden na trhy v Latinské Americe a subsaharské Africe.
Uvedení vozu na evropské trhy se nepředpokládá.



Peugeot 20.2.2020




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar