Peugeot 508 - za 508 tisíc korun
S akční nabídkou 508 000 Kč vstupuje na český trh nový Peugeot 508 ve dvou karosářských variantách – sedan a kombi SW. S tímto modelem Peugeot potvrzuje ambice v segmentu velkých cestovních vozů, který je historicky jejím výsadním teritoriem.
Autoři projektu se od počátku při výběru technických řešení orientovali na platformu 3 (modely 407 a 607) skupiny PSA, vedeni snahou dosáhnout mimořádně účinné architektury na níž se podílí velký rozvor (+ 9,2 cm oproti 407), kratší přední převis (- 4,3 cm oproti 407), delší zadní převis i celkové rozměry.
Snaha o optimalizaci vedla také k nižší spotřebě, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamiky. Z tohoto pohledu byla posuzována každá součástka, použitá technika i náhradní díl: příčka palubní desky z magnézia, hliníková kapota, laserové svařování střechy, použití vysokopevnostních plechů (THLE a UHLE), odhlučnění motoru přímo u zdroje atd.
Při srovnatelně silném motoru váží sedan o 25 kg méně než 407, kombi SW dokonce o 45 kg méně, což je vynikající výsledek s ohledem na velikost vozu (+ 10,1 cm u sedanu, + 4,8 cm u SW).
Interiér spojuje eleganci se špičkovou technologickou výbavou, která zvyšuje požitek řidiče i posádky. Barevný Head-up display (s údaji ze satelitní navigace), čtyřzónová klimatizace, adaptivní dálková světla, hands-free přístup a startování, automatická elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou masážní funkcí v bederní oblasti, nová telematika WIP Nav Plus, hi-fi zařízení JBL se středovým kanálem… podle verze výbavy jsou tyto systémy součástí sériové nebo příplatkové výbavy a podtrhují exkluzivitu modelu 508.
U SW násobí požitek obrovská prosklená panoramatická střecha o rozměrech 1,62 m².
Vnitřní rozměry jsou na úrovni vozu 607, tedy větší než u modelu 407 (5,3 cm navíc u vzdálenosti mezi koleny cestujících vzadu a předním sedadlem). Ve voze tak mohou za sebou pohodlně sedět dvě osoby s výškou 193 cm.
Objem zavazadlového prostoru dosahuje 545 l u sedanu, resp. 660 l u SW – tj. v případě sedanu o 108 l víc než u vozu 407. Po jednoduchém sklopení opěradel dosahuje volný prostor s rovnou podlahou 1 581 l u sedanu a 1 865 l u SW.
Peugeot 508 je vybaven barevným Head-up displejem. Jedná se o průhlednou lamelu z polykarbonátu s kouřovým zabarvením a antireflexní úpravou, na kterou se ze zadní strany krytu sdruženého přístroje promítají základní jízdní informace: rychlost, údaje regulátoru a omezovače rychlosti a navigační povely.
Vůz nabízí systém adaptivních dálkových světel, který prostřednictvím inteligentní kamery zabudované ve vnitřním zpětném zrcátku průběžně analyzuje situaci na silnici a jakmile je to možné, přepíná přední světlomety automaticky do polohy dálkových světel a naopak. Tento prvek výbavy je k dispozici pro vyšší verze výbavy v kombinaci s bi-xenonovými světlomety se směrovým nastavením.
Dynamické směrové nastavení osvětlení je závislé na rychlosti vozu a aktivuje se při rychlosti vozu mezi 5 a 160 km/h, aby se světlomety mohly přizpůsobit různým podmínkám užívání vozu. Bi-xenonové přední světlomety jsou systematicky spojeny s LED tubusy.
Klasické přední světlomety používají novou technologii zvanou NEO© (New Efficiency Optics). Díky tomuto systému má světelný tok halogenové žárovky přibližně o 30 % vyšší výkonnost, je jednolitý, intenzivní a výrazný.
Statické směrové osvětlení, které je s bi-xenonovými i halogenovými světlomety součástí základní výbavy, zlepšuje v městském provozu a při nízkých rychlostech (do 40 km/h) výhled do boku vozu
Autorádio WIP Sound s bi-tunerem a CD MP3 přehrávačem je vždy vybaveno zásuvkou Jack a USB vstupem v loketní opěrce (USB je kompatibilní s přístroji iPod, iPhone, USB klíčem…) . Nechybí ani nová generace navigačního systému s názvem WIP Nav Plus.
Systém, který měří volné místo k zaparkování vozu a vyhodnotí obtížnost parkovacího manévru, je další vyspělou technologickou výbavou usnadňující řidiči každodenní používání vozu. Funkce je k dispozici v kombinaci s předním a zadním parkovacím asistentem, aktivuje se pomocí tlačítka >P< na středovém panelu a směrovým ukazatelem při rychlosti nižší než 20 km/h.
Peugeot 508 je prvním vozem modelové řady, vybavený technologií e-HDi, systémem STOP & START nové generace. Systém e-HDi je rychlý, účinný a tichý a daří se mu kombinovat požadavek na snížení spotřeby a emisí CO2 (ve městě až o 15 %) s jízdním komfortem. Je spojen s motorem 1.6 l HDi FAP s automatizovanou manuální šestistupňovou převodovkou 2-Tronic.
Nový motor 2.2 HDi FAP 150 kW (204 k) je vrcholem nabídky pro verzi GT se specifickým podvozkem i provedením. Dosahuje vyšších výkonů než původní V6 2.7 HDi u 407. Je živější, přičemž spotřeba i emise CO2 se snížily o 33 %. Jedná se o upravenou variantu 2.2 HDi 125 kW/170 k se čtyřventilovou technikou a rozvodem OHC se dvěma vačkami. Maximální točivý moment 450 Nm při 2 000/min zůstává neměnný od 2750/min i přes zvýšení výkonu motoru o 25 kW (34 k). Motor je vybaven spalovacím prostorem nové generace typ ECCS s optimalizovaným tvarem, díky němuž je možné dosáhnout kompresního poměru 16,0 oproti 16,5 u dřívější verze.
Další důležitou inovací je odlehčená titanová turbína turbodmychadla s variabilní geometrií, která zkracuje odezvu turbodmychadla ve prospěch disponibility točivého momentu motoru v režimu středních otáček.
Kromě motoru je verze GT vybavena další novinkou: automatickou šestistupňovou převodovkou AM6 nové generace, která je schopna přenášet točivý moment 450 Nm. Zahrnuje některé nové technologie, které se v roce 2010 objevily u nové automatické šestistupňové převodovky “AT6“ uvedené s motorem 1.6 THP 156 k u několika modelů řady (dnes také u vozu 508).
K dosažení snížení spotřeby a emisí CO2 byla použita řada technických řešení, které snižují ztráty způsobené třením: ložiska, segmenty, spojkové obložení, speciální olej, nový měnič, který umožňuje jízdu při nízkých otáčkách... Také převody v režimu „drive“ jsou nastaveny s ohledem na optimalizaci spotřeby a zajištění jízdního komfortu, který je u automatické převodovky obvyklý.
Výsledkem je u této nové generace AM6 snížení emisí CO2 o 13 g/km.
Přední náprava typu pseudo-McPherson nabízí vynikající spojení jízdní stability a komfortu. Vůz 508 „GT“ používá přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení. Zadní náprava je víceprvková.
Všechny vozy 508 jsou vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP poslední generace zahrnujícím systém dynamického řízení stability, podporu brzdění v kritických situacích (EVA) a elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF). Jeho součástí je také asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist) a Intelligent Traction Control, zlepšující schopnost vozu rozjet se a pokračovat v jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, tím, že umožní protáčení každého předního kola zvlášť.
Nejlevnější model 508 ve výbavě Access a s motorem 1.6 VTI se prodává za akční cenu 508 000 Kč, místo tabulkové 539 900 Kč
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
J.Lasík, 16.2.2011
Snaha o optimalizaci vedla také k nižší spotřebě, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamiky. Z tohoto pohledu byla posuzována každá součástka, použitá technika i náhradní díl: příčka palubní desky z magnézia, hliníková kapota, laserové svařování střechy, použití vysokopevnostních plechů (THLE a UHLE), odhlučnění motoru přímo u zdroje atd.
Při srovnatelně silném motoru váží sedan o 25 kg méně než 407, kombi SW dokonce o 45 kg méně, což je vynikající výsledek s ohledem na velikost vozu (+ 10,1 cm u sedanu, + 4,8 cm u SW).
Interiér spojuje eleganci se špičkovou technologickou výbavou, která zvyšuje požitek řidiče i posádky. Barevný Head-up display (s údaji ze satelitní navigace), čtyřzónová klimatizace, adaptivní dálková světla, hands-free přístup a startování, automatická elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče s elektricky ovládanou masážní funkcí v bederní oblasti, nová telematika WIP Nav Plus, hi-fi zařízení JBL se středovým kanálem… podle verze výbavy jsou tyto systémy součástí sériové nebo příplatkové výbavy a podtrhují exkluzivitu modelu 508.
U SW násobí požitek obrovská prosklená panoramatická střecha o rozměrech 1,62 m².
Vnitřní rozměry jsou na úrovni vozu 607, tedy větší než u modelu 407 (5,3 cm navíc u vzdálenosti mezi koleny cestujících vzadu a předním sedadlem). Ve voze tak mohou za sebou pohodlně sedět dvě osoby s výškou 193 cm.
Objem zavazadlového prostoru dosahuje 545 l u sedanu, resp. 660 l u SW – tj. v případě sedanu o 108 l víc než u vozu 407. Po jednoduchém sklopení opěradel dosahuje volný prostor s rovnou podlahou 1 581 l u sedanu a 1 865 l u SW.
Peugeot 508 je vybaven barevným Head-up displejem. Jedná se o průhlednou lamelu z polykarbonátu s kouřovým zabarvením a antireflexní úpravou, na kterou se ze zadní strany krytu sdruženého přístroje promítají základní jízdní informace: rychlost, údaje regulátoru a omezovače rychlosti a navigační povely.
Vůz nabízí systém adaptivních dálkových světel, který prostřednictvím inteligentní kamery zabudované ve vnitřním zpětném zrcátku průběžně analyzuje situaci na silnici a jakmile je to možné, přepíná přední světlomety automaticky do polohy dálkových světel a naopak. Tento prvek výbavy je k dispozici pro vyšší verze výbavy v kombinaci s bi-xenonovými světlomety se směrovým nastavením.
Dynamické směrové nastavení osvětlení je závislé na rychlosti vozu a aktivuje se při rychlosti vozu mezi 5 a 160 km/h, aby se světlomety mohly přizpůsobit různým podmínkám užívání vozu. Bi-xenonové přední světlomety jsou systematicky spojeny s LED tubusy.
Klasické přední světlomety používají novou technologii zvanou NEO© (New Efficiency Optics). Díky tomuto systému má světelný tok halogenové žárovky přibližně o 30 % vyšší výkonnost, je jednolitý, intenzivní a výrazný.
Statické směrové osvětlení, které je s bi-xenonovými i halogenovými světlomety součástí základní výbavy, zlepšuje v městském provozu a při nízkých rychlostech (do 40 km/h) výhled do boku vozu
Autorádio WIP Sound s bi-tunerem a CD MP3 přehrávačem je vždy vybaveno zásuvkou Jack a USB vstupem v loketní opěrce (USB je kompatibilní s přístroji iPod, iPhone, USB klíčem…) . Nechybí ani nová generace navigačního systému s názvem WIP Nav Plus.
Systém, který měří volné místo k zaparkování vozu a vyhodnotí obtížnost parkovacího manévru, je další vyspělou technologickou výbavou usnadňující řidiči každodenní používání vozu. Funkce je k dispozici v kombinaci s předním a zadním parkovacím asistentem, aktivuje se pomocí tlačítka >P< na středovém panelu a směrovým ukazatelem při rychlosti nižší než 20 km/h.
Peugeot 508 je prvním vozem modelové řady, vybavený technologií e-HDi, systémem STOP & START nové generace. Systém e-HDi je rychlý, účinný a tichý a daří se mu kombinovat požadavek na snížení spotřeby a emisí CO2 (ve městě až o 15 %) s jízdním komfortem. Je spojen s motorem 1.6 l HDi FAP s automatizovanou manuální šestistupňovou převodovkou 2-Tronic.
Nový motor 2.2 HDi FAP 150 kW (204 k) je vrcholem nabídky pro verzi GT se specifickým podvozkem i provedením. Dosahuje vyšších výkonů než původní V6 2.7 HDi u 407. Je živější, přičemž spotřeba i emise CO2 se snížily o 33 %. Jedná se o upravenou variantu 2.2 HDi 125 kW/170 k se čtyřventilovou technikou a rozvodem OHC se dvěma vačkami. Maximální točivý moment 450 Nm při 2 000/min zůstává neměnný od 2750/min i přes zvýšení výkonu motoru o 25 kW (34 k). Motor je vybaven spalovacím prostorem nové generace typ ECCS s optimalizovaným tvarem, díky němuž je možné dosáhnout kompresního poměru 16,0 oproti 16,5 u dřívější verze.
Další důležitou inovací je odlehčená titanová turbína turbodmychadla s variabilní geometrií, která zkracuje odezvu turbodmychadla ve prospěch disponibility točivého momentu motoru v režimu středních otáček.
Kromě motoru je verze GT vybavena další novinkou: automatickou šestistupňovou převodovkou AM6 nové generace, která je schopna přenášet točivý moment 450 Nm. Zahrnuje některé nové technologie, které se v roce 2010 objevily u nové automatické šestistupňové převodovky “AT6“ uvedené s motorem 1.6 THP 156 k u několika modelů řady (dnes také u vozu 508).
K dosažení snížení spotřeby a emisí CO2 byla použita řada technických řešení, které snižují ztráty způsobené třením: ložiska, segmenty, spojkové obložení, speciální olej, nový měnič, který umožňuje jízdu při nízkých otáčkách... Také převody v režimu „drive“ jsou nastaveny s ohledem na optimalizaci spotřeby a zajištění jízdního komfortu, který je u automatické převodovky obvyklý.
Výsledkem je u této nové generace AM6 snížení emisí CO2 o 13 g/km.
Přední náprava typu pseudo-McPherson nabízí vynikající spojení jízdní stability a komfortu. Vůz 508 „GT“ používá přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení. Zadní náprava je víceprvková.
Všechny vozy 508 jsou vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP poslední generace zahrnujícím systém dynamického řízení stability, podporu brzdění v kritických situacích (EVA) a elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF). Jeho součástí je také asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist) a Intelligent Traction Control, zlepšující schopnost vozu rozjet se a pokračovat v jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, tím, že umožní protáčení každého předního kola zvlášť.
Nejlevnější model 508 ve výbavě Access a s motorem 1.6 VTI se prodává za akční cenu 508 000 Kč, místo tabulkové 539 900 Kč
Benzinové motory
| Typ | 1.6 VTI | 1.6 THP |
| Objem | 1598 | 1598 |
| Výkon | 88(120)/6000 | 115(156)/6000 |
| Točivý moment | 160/4250 | 240/1400 |
| Rychlost | 203 | 224 |
| Zrychlení | 11,5 | 8,6 |
| Spotřeba | 9,0/4,6/6,2 | 9,2/4,8/6,4 |
Vznětové motory
| Typ | 1.6 e-HDI/112 | 2.0 HDI/140 | 2.0/163 | 2.2 HDI |
| Objem | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 |
| Výkon | 82(112)/3600 | 103(140)/4000 | 120(163)/3750 | 150(204)/3500 |
| Toč.mom. | 270/1750 | 320/2000 | 340/2000 | 450/2000 |
| Rychlost | 197 | 210 | 225 | 234 |
| Zrychlení | 11,9 | 9,8 | 9,2 | 8,2 |
| Spotřeba | 5,1/4,0/4,4 | 6,4/3,9/4,8 | 7,6/4,6/5,7 | 8,0/4,4/5,7 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
| Typ | Výbava | Cena – sedan | Cena - SW |
| 1.6 VTI | Acces | 539 900 Kč | 564 900 Kč |
| 1.6 THP | Active | 599 900 Kč | 639 900 Kč |
| 1.6 HDI | Acces | 554 900 Kč | 579 900 Kč |
| 2.0 HDI/140 | Active | 609 900 Kč | 654 900 Kč |
| 2.2 HDI | GT | 904 900 Kč | 944 900 Kč |
J.Lasík, 16.2.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















