Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 - posun k luxusu

Peugeot v Londýně představil modernizovanou verzi svého velkého cestovního vozu segmentu D – nový Peugeot 508. Tento vrchol modelové řady ztělesňuje posun značky směrem k luxusnějším modelům.

Peugeot 508 byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2010 a začátkem 2011 uveden na evropský trh. Potvrdil tak trvalou přítomnost značky v segmentu velkých cestovních automobilů, která trvá již několik desetiletí. Hned od počátku byl k dispozici ve verzi sedan a kombi, o rok později obohatil nabídku Peugeot 508 RXH s hybridním pohonem Zásadním prvkem designu je nová maska chladiče, která na první pohled odkazuje na své slavné předchůdce z „pětkové“ řady. Díky ní uvádí nový Peugeot 508 na scénu výraznější a elegantnější styl přední masky, který převezmou i ostatní budoucí modely v nabídce.

Pro přední část vozu jsou rovněž charakteristická světla – přední světlomety, denní světla, směrovky, mlhovky – 100 % LED s vyspělou technologií. Elegantní a technologickou stránku vozu zdůrazňuje malá velikost předních světlometů a jejich velmi strukturované čočky.

Kapota je nyní horizontálnější a všem třem verzím karoserie vozu dodává vzhled luxusní limuzíny. U sedanu je zadní část strukturovanější. Nárazník byl přepracován. Je oddělen od víka zavazadlového prostoru, ale současně je posílena jeho ochranná funkce. Zadní světla sedanu získala nový tvar, jsou horizontálnější než dřív, ať při pohledu z boku nebo zezadu.
Vůz se změnil i uvnitř. Do palubní desky je zabudován 7“ dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Díky tomu došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače, a do konzoly byla začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka.
Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj připomínající sofistikovaný hodinářský výrobek. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou promítány informace o řízení a navigaci.

Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Připomeňme bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, adaptivní dálková světla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi zařízení JBL. K soupisu výbavy je třeba přidat systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Nápravový systém byl převzat z vozu Peugeot 508. Řízení je díky němu velmi příjemné a bezpečné. Nový Peugeot 508 s přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí (u nejvýkonnějších dieselových motorů) nebo pseudo-McPherson u ostatních verzí a zadní víceramennou nápravou nabízí kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.
Nový Peugeot 508 poprvé uvádí benzínový motor splňující normu Euro 6: 1.6 THP 165 k S&S spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou šestistupňovou automatickou převodovkou EAT 6. Tento motor o výkonu 165 k nahradil motor 1.6 THP 156 k Euro 5.
Všechny dieselové motory používají technologii BlueHDi. Motor 2.0 BlueHDi 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou vykazuje emise pouze 105 g CO2/km.

Technologie HYbrid4v tomto segmentu představuje prozatím jedinečnou nabídku. Dieselový motor 2.0 HDi o výkonu 163 k a elektrický motor o výkonu 37 k pohánějící zadní kola fungují střídavě nebo současně. Má k dispozici čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Řízení je pak velice příjemné a řidič získává zcela nové zážitky. Kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km. Nový Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.


Peugeot 20.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar