Peugeot 508 - novinka ve třech verzích
U nového Peugeotu 508, který je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered), představuje značka nový design modelů určených pro nejnáročnější klientelu. Přední část je dynamičtější a v jejím středu se nachází nové logo značky.
Systém Peugeot i-Cockpit nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“.
Hybridní varianty pro pohon 2 kol:
Nově plug-in Hybrid 180 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8;
Plug-in Hybrid 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8.
508 Peugeot Sport Engineered
Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8: pohon 4 kol / vpředu kombinace motoru PureTech o výkonu 200 k (147 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / vzadu elektromotor o výkonu 83 kW a strategie řízení spotřeby energie odvozená od závodního speciálu Peugeot 9X8.
Lithium-iontová baterie plug-in hybridních verzí 180, 225 a 360 má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW (u Peugeot Sport Engineered součást sériové výbavy).
Předpokládaná doba nabíjení:
Wall Box (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1. 40 h
Zesílená zásuvka (14 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, plné nabití za 3. 25 h.
Standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka (3,7 kW), plné nabití za 7. 5 h.
V závislosti na zemi určení jsou dispozici tyto spalovací motory:
PureTech 130 EAT8: zážehový tříválec 1,2/130 k, osmistupňová automatická převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
BlueHDi 130 EAT8: vznětový čtyřválec 1.5/130 k, osmistupňová automatická převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
PureTech 218 EAT8: určený pouze pro mimoevropské země (Afrika, Blízký východ, Asie), benzínový čtyřválec 1,6 l o výkonu 218 k, který splňuje předpisy v příslušných zemích a je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Je třeba poznamenat, že motory pro evropský trh splňují emisní normu EURO 6 a jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.
EXCELLENCE
Přední část se vyznačuje moderním vzhledem, díky plnému začlenění motivu mřížky chladiče do nárazníku, s postupně se rozvíjejícím vzorem a použitím barvy karoserie, která tento nový design ještě více zdůrazňuje. Méně vrstevnatý motiv, což přispívá k jejímu modernějšímu vzhledu. Paprsek mizí uvnitř mřížky a dodává celku jednolitější vzhled.
Verze 508 Peugeot Sport Engineered má specifickou ostře řezanou mřížku, u níž se střídá lesklá a strukturovaná černá část. Podpis se třemi drápy v odstínu Kryptonite je umístěn samostatně na konci kapoty.
Díky technologii Matrix LED byl optimalizován design světlometů. Extrémně štíhlé světlomety jsou ostřejší než kdykoli předtím u vozů Peugeot. Jejich součástí jsou i světla pro denní svícení vytvářející podpis se 3 drápy a 3D efektem.
Nové vozy 508 mají dlouhý rozvor 279 cm a celkovou délku 475 cm u fastbacku a 479 cm u SW, při šířce 186 cm se sklopenými zrcátky.
Z profilu umocňují přirozenou dynamiku nová hliníková kola Epherra o průměru 18 palců s diamantovým výbrusem, v nichž se kombinuje atraktivní design a efektivita.
K dispozici bude 7 odstínů karoserie, včetně 3 nových a :
bude k dispozici ve 3 výbavových stupních:ALLURE, GT a Peugeot Sport Engineered s exkluzivním pohonem.
EMOTION za volantem
V prostoru pro cestující je jednou z nedůležitějších součástí Peugeot i-Cockpit®. Již deset let je s každou novou generací rozvíjen a modernizován. U nového modelu 508 nabízí nová vylepšení z hlediska ergonomie, kvality, praktičnosti a technologií. Zavádí nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced.
Kompaktní volant zvyšuje požitek z jízdy, neboť nabízí jedinečnou hbitost a přesnost pohybu. Volant má ve svém středu nový znak a jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje a telefon), ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.
Digitální přístrojový panel, umístěný v úrovni očí těsně nad volantem, je vybaven dvanáctipalcovým displejem. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru pomocí nových režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladačů na volantu.
Uprostřed přístrojového panelu se nachází středový 10“ dotykový displej s vysokým rozlišením, orientovaný k řidiči, což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec omezen v používání a čtení informací z displeje.
Pod středovým displejem se nacházejí elegantní „klavírové“ ovladače pro přímý přístup k hlavnímu menu, nastavení klimatizace, aplikacím, asistenčním systémům řízení, telefonu, médiím a nastavení vozidla.
Středová konzola má elegantní design s novým voličem automatické převodovky. Řidič může jediným dotykem volit různé režimy osmistupňové automatické převodovky EAT8.
U hybridních motorů slouží tlačítko Brake (B) k aktivaci rekuperačního brzdění. V případě verze se spalovacím motorem je nahrazeno tlačítkem Manual (M), umožňuje manuální volbu převodového stupně pomocí páček za volantem.
Volič jízdních režimů umožňuje řidiči volit v závislosti na pohonu různé typy jízdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport a 4WD). Zvolený režim ovlivňuje také tuhost řízeného odpružení (Normal, Sport a Comfort).
EMOTION online
Nový systém infotainmentu umožňuje každému řidiči využívat podle svých schopností a přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů a automobilového světa. Uživatel vozu si může definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení.
Středový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením je plně přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety. Velmi snadno se používá a reaguje jako tablet.
Peugeot i-Connect Advanced je vybaven výkonnou a efektivní online navigací TomTom®. Pro optimální čitelnost lze mapu zobrazit na celém středovém displeji. Systém se aktualizuje „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.
EMOTION a technologie
Na palubě je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované několika kamerami a radary a které zajišťují bezpečné řízení, manévrování a cestování:
•Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
•Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/h;
•Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
•Sledování pozornosti - hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
•Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
•Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
•Sledování mrtvého úhlu;
•Zadní kamera s vysokým rozlišením;
•Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;
•Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;
•Automatické přepínání dálkových světlometů;
•Řízené tlumení se 3 jízdními režimy (Normal, Sport a Comfort).
K dispozici je i další výbava usnadňující každodenní používání vozu:
•Bezklíčový přístup a startování;
•Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním;
•Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo;
•Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
•Elektrická parkovací brzda;
•Střešní okno se sluneční clonou.
Radost z jízdy
Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a dokonalá ovladatelnost ve městě. Využívá k tomu technologie a zkušenosti značky:
•Platforma, která zajišťuje skvělé dynamické vlastnosti a podílí se na snižování hmotnosti, což snižuje spotřebu paliva, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon;
•Technika svařování karoserie s použitím konstrukčního lepidla, která zvyšuje tuhost a zaručuje lepší trvanlivost;
•Silentbloky přední nápravnice zajišťující optimální odpružení;
•Víceprvková zadní náprava spojená u vyšších verzí výbavy s řízeným variabilním odpružením – se 3 režimy Normal, Comfort a Sport;
•Seřízení nápravového systému tak, aby vyhovoval všem motorům a zajistil co nejlepší komfort a odfiltrování nerovností vozovky;
•Kalibrace elektrického posilovače řízení poskytující vynikající manévrovatelnost;
•Stopový průměr otáčení 10,8 m;
•Rozměr pneumatik od 17 do 20 palců.
U verze Peugeot Sport Engineered upravili inženýři Peugeot Sport podvozek vozu tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:
•Optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Comfort/Hybrid/Sport);
•Nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
•Přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
•20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.
EMOTION na palubě
Přední sedadla jsou mimořádně pohodlná. Nezávislá německá asociace odborníků jim udělila označení AGR, což je ocenění pro ergonomii i rozsah nastavení předních sedadel.Sedadla mohou být vybavena elektrickým nastavením. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž s osmi různými programy (z toho 3 nové), k dispozici je také funkce vyhřívaní sedadel.
Nový Peugeot 508 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. U vozu 508 SW lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.
Objem zavazadlového prostoru je: fastback 487 – 1537 litrů, u SW 530 – 1780 litrů.
Peugeot 27.2.2023
Hybridní varianty pro pohon 2 kol:
Nově plug-in Hybrid 180 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8;
Plug-in Hybrid 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8.
508 Peugeot Sport Engineered
Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8: pohon 4 kol / vpředu kombinace motoru PureTech o výkonu 200 k (147 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / vzadu elektromotor o výkonu 83 kW a strategie řízení spotřeby energie odvozená od závodního speciálu Peugeot 9X8.
Lithium-iontová baterie plug-in hybridních verzí 180, 225 a 360 má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW (u Peugeot Sport Engineered součást sériové výbavy).
Předpokládaná doba nabíjení:
Wall Box (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1. 40 h
Zesílená zásuvka (14 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, plné nabití za 3. 25 h.
Standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka (3,7 kW), plné nabití za 7. 5 h.
V závislosti na zemi určení jsou dispozici tyto spalovací motory:
PureTech 130 EAT8: zážehový tříválec 1,2/130 k, osmistupňová automatická převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
BlueHDi 130 EAT8: vznětový čtyřválec 1.5/130 k, osmistupňová automatická převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
PureTech 218 EAT8: určený pouze pro mimoevropské země (Afrika, Blízký východ, Asie), benzínový čtyřválec 1,6 l o výkonu 218 k, který splňuje předpisy v příslušných zemích a je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Je třeba poznamenat, že motory pro evropský trh splňují emisní normu EURO 6 a jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.
EXCELLENCE
Přední část se vyznačuje moderním vzhledem, díky plnému začlenění motivu mřížky chladiče do nárazníku, s postupně se rozvíjejícím vzorem a použitím barvy karoserie, která tento nový design ještě více zdůrazňuje. Méně vrstevnatý motiv, což přispívá k jejímu modernějšímu vzhledu. Paprsek mizí uvnitř mřížky a dodává celku jednolitější vzhled.
Verze 508 Peugeot Sport Engineered má specifickou ostře řezanou mřížku, u níž se střídá lesklá a strukturovaná černá část. Podpis se třemi drápy v odstínu Kryptonite je umístěn samostatně na konci kapoty.
Díky technologii Matrix LED byl optimalizován design světlometů. Extrémně štíhlé světlomety jsou ostřejší než kdykoli předtím u vozů Peugeot. Jejich součástí jsou i světla pro denní svícení vytvářející podpis se 3 drápy a 3D efektem.
Nové vozy 508 mají dlouhý rozvor 279 cm a celkovou délku 475 cm u fastbacku a 479 cm u SW, při šířce 186 cm se sklopenými zrcátky.
Z profilu umocňují přirozenou dynamiku nová hliníková kola Epherra o průměru 18 palců s diamantovým výbrusem, v nichž se kombinuje atraktivní design a efektivita.
K dispozici bude 7 odstínů karoserie, včetně 3 nových a :
bude k dispozici ve 3 výbavových stupních:ALLURE, GT a Peugeot Sport Engineered s exkluzivním pohonem.
EMOTION za volantem
V prostoru pro cestující je jednou z nedůležitějších součástí Peugeot i-Cockpit®. Již deset let je s každou novou generací rozvíjen a modernizován. U nového modelu 508 nabízí nová vylepšení z hlediska ergonomie, kvality, praktičnosti a technologií. Zavádí nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced.
Kompaktní volant zvyšuje požitek z jízdy, neboť nabízí jedinečnou hbitost a přesnost pohybu. Volant má ve svém středu nový znak a jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje a telefon), ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.
Digitální přístrojový panel, umístěný v úrovni očí těsně nad volantem, je vybaven dvanáctipalcovým displejem. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru pomocí nových režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladačů na volantu.
Uprostřed přístrojového panelu se nachází středový 10“ dotykový displej s vysokým rozlišením, orientovaný k řidiči, což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec omezen v používání a čtení informací z displeje.
Pod středovým displejem se nacházejí elegantní „klavírové“ ovladače pro přímý přístup k hlavnímu menu, nastavení klimatizace, aplikacím, asistenčním systémům řízení, telefonu, médiím a nastavení vozidla.
Středová konzola má elegantní design s novým voličem automatické převodovky. Řidič může jediným dotykem volit různé režimy osmistupňové automatické převodovky EAT8.
U hybridních motorů slouží tlačítko Brake (B) k aktivaci rekuperačního brzdění. V případě verze se spalovacím motorem je nahrazeno tlačítkem Manual (M), umožňuje manuální volbu převodového stupně pomocí páček za volantem.
Volič jízdních režimů umožňuje řidiči volit v závislosti na pohonu různé typy jízdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport a 4WD). Zvolený režim ovlivňuje také tuhost řízeného odpružení (Normal, Sport a Comfort).
EMOTION online
Nový systém infotainmentu umožňuje každému řidiči využívat podle svých schopností a přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů a automobilového světa. Uživatel vozu si může definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení.
Středový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením je plně přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety. Velmi snadno se používá a reaguje jako tablet.
Peugeot i-Connect Advanced je vybaven výkonnou a efektivní online navigací TomTom®. Pro optimální čitelnost lze mapu zobrazit na celém středovém displeji. Systém se aktualizuje „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.
EMOTION a technologie
Na palubě je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované několika kamerami a radary a které zajišťují bezpečné řízení, manévrování a cestování:
•Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
•Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/h;
•Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
•Sledování pozornosti - hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
•Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
•Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
•Sledování mrtvého úhlu;
•Zadní kamera s vysokým rozlišením;
•Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;
•Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;
•Automatické přepínání dálkových světlometů;
•Řízené tlumení se 3 jízdními režimy (Normal, Sport a Comfort).
K dispozici je i další výbava usnadňující každodenní používání vozu:
•Bezklíčový přístup a startování;
•Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním;
•Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo;
•Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
•Elektrická parkovací brzda;
•Střešní okno se sluneční clonou.
Radost z jízdy
Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a dokonalá ovladatelnost ve městě. Využívá k tomu technologie a zkušenosti značky:
•Platforma, která zajišťuje skvělé dynamické vlastnosti a podílí se na snižování hmotnosti, což snižuje spotřebu paliva, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon;
•Technika svařování karoserie s použitím konstrukčního lepidla, která zvyšuje tuhost a zaručuje lepší trvanlivost;
•Silentbloky přední nápravnice zajišťující optimální odpružení;
•Víceprvková zadní náprava spojená u vyšších verzí výbavy s řízeným variabilním odpružením – se 3 režimy Normal, Comfort a Sport;
•Seřízení nápravového systému tak, aby vyhovoval všem motorům a zajistil co nejlepší komfort a odfiltrování nerovností vozovky;
•Kalibrace elektrického posilovače řízení poskytující vynikající manévrovatelnost;
•Stopový průměr otáčení 10,8 m;
•Rozměr pneumatik od 17 do 20 palců.
U verze Peugeot Sport Engineered upravili inženýři Peugeot Sport podvozek vozu tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:
•Optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Comfort/Hybrid/Sport);
•Nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
•Přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
•20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.
EMOTION na palubě
Přední sedadla jsou mimořádně pohodlná. Nezávislá německá asociace odborníků jim udělila označení AGR, což je ocenění pro ergonomii i rozsah nastavení předních sedadel.Sedadla mohou být vybavena elektrickým nastavením. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž s osmi různými programy (z toho 3 nové), k dispozici je také funkce vyhřívaní sedadel.
Nový Peugeot 508 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. U vozu 508 SW lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.
Objem zavazadlového prostoru je: fastback 487 – 1537 litrů, u SW 530 – 1780 litrů.
Peugeot 27.2.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout