Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Peugeot 508 - novinka ve stylu kupé

V tradičním, relativně konzervativním segmentu D jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato kategorie je pod tlakem vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky prémiových výrobců.

V případě Peugeotu 508 byl cíl designérů jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky kupé a fastbacku.

Peugeot 508 upoutá na první pohled, výška vozu byla snížena na140 cm – a aerodynamické linie připomínají kupé. Mezi světlomety Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího koncepčního vozu značky, Peugeot Instinct, se prosazuje jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. Nový Peugeot 508 tak vzdává hold slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé.

Vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly dodává vozu výraznou exkluzivní identitu. Mají ostrý a štíhlý tvar a rámují celý předek vozu.
Plochá, široká a členitá kapota byla na maximum snížena.

Z profilu upoutají vyvážené proporce vozu, linie střechy je nízko posazená, ladně plynulá, v souladu s prémiovými vozy. Peugeot 508 s délkou 475 cm je jedním z nejkompaktnějších vozů v rámci segmentu a blíží se prémiovým konkurenčním vozům. Rozměry připomíná Audi A5 Sportback a je o 11 cm kratší než VW Arteon (486 cm). I když byla délka vozu zkrácena o 8 cm oproti předchozí generaci, rozvor – 279 cm – byl zkrácen jen o 2,4 cm, aby se zachovala úroveň prostornosti.

Jeho šířka 184 cm, o 2 cm více než předchozí generace, zůstává v průměru segmentu. Za vyvážené proporce vděčí mimořádně nízké výšce 140 cm, což je o 6 cm méně než předchozí generaci. Nízkým tvarem, který umožnily bezrámové dveře, však se však nijak nezhoršila prostornost vozu ve výši hlavy

Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Kapota, sloupek dveří ani rámy dveří nijak v profilu neruší, mezery a zarovnání byly díky řemeslné dovednosti designérů sníženy na minimum, kola vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (zakomponovaná do sítotisku).

Okamžitě upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED převzatá od nejnovějších konceptů, poprvé se objevila u konceptu Quartz.

Pohled na zadní část vozu také odhaluje důvtipně skryté víko zavazadlového prostoru s objemem 487 l, po sklopení opěradel 1537 l.

Od doby, kdy se Peugeot i-Cockpit® v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se s každým novým modelem vyvíjel. Dnes jde již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit®, k jejímž hlavním komponentům patří kompaktní volant, velký kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3 a vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců.

Tento panel (šest různých režimů zobrazení) je umístěn nad volantem a co nejblíže osy pohledu řidiče. Nabízí všechny informace potřebné k jízdě, včetně nového systému nočního vidění.

Středový dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8“, od úrovně Allure je 10“ s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves, začleněných do palubní desky.

Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu.

Peugeot 508 představuje skutečnou pozvánku k cestování první třídou. Sedadlo řidiče (od Allure Business i spolujezdce) získaly ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky.
Sedadla lze vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti. K zážitkům přispívá i bohatě vybavený interiér. Najdeme zde plnohodnotnou kůži nebo kůži Nappa, matný chrom, černý lak, Alcantaru®, pravé dřevo.



Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení:

-Systém nočního vidění, v tomto segmentu dosud nevídaný;

-Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, ve dne i v noci, do 140 km/h) a systém varování před srážkou

-Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (nebo vozovky);

-Systém sledování bdělosti řidiče;

-Automatické přepínání dálkových světel;

-Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením;

-Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy);

-Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8);

-Systém udržování vozu v jízdním pruhu

-Aktivní systém sledování mrtvého úhlu;


Nový systém nočního vidění používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

V městském provozu má řidič k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s aut. převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.


Zážehové motory

1.6 PureTech 180 k S&S s aut. převodovou EAT8;

1.6 PureTech 225 k S&S s aut. převodovou EAT8 (verze GT). Tato verze ve spojení s režimem Sport u řízeného odpružení zajišťuje mrštnost a reaktivnost zasluhující označení GT.


Dieselové motory

1.5 BlueHDi 130 k S&S s man. převodovkou BVM6

1.5 BlueHDi 130 k S&S s aut. převodovou EAT8

2.0 BlueHDi 160 k S&S s aut. převodovou EAT8

2.0 BlueHDi 180 k S&S s aut. převodovou EAT8


Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.


Peugeot 27.2.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar