Peugeot 508 SW v předpremiéře
Dřív než přijde Peugeot 508 SW na český trh, měli jsme možnost novinku z kategorie kombi pořádně vyzkoušet při celodenním testu, a to hned se čtyřmi motorizacemi, ale vždy ve spojení s osmistupňovým automatem.
Při klasických tiskových konferencích bývá testovací trať dlouhá zpravidla jen několik kilometrů, ale tentokrát měřila více než sto kilometrů, a tak jsme si hezky zajezdili.
Od zámku Berchtold (první zmínka je z roku 1388) v Kunicích jsme vyjeli k dálnici, po které jsme jeli až k výjezdu na Český Šternberk. Tady nás na gotickém hradě, z roku 1241, později přestaveným na zámek, čekala první zastávka a malé občerstvení. Model 508 SW vystavený na hradním nádvoří budil pozornost hlavně zahraničních turistů.
Ze vznětové přeplňované 1.5 Blue HDi s výkonem 130 k jsme přestoupili na zážehový dvoulitr GT PureTech s výkonem 225 k. A začali ukrajovat další kilometry nádhernou krajinou a převážně po klikatých silničkách. Ačkoliv bychom si kombi uměli představit spíš na delší trasu po dálnici, tak i na „českém venkově“ potvrzoval své kvality, pokud jde o komfort a jízdní vlastnosti. Jen škoda, že nebyla k dispozici žádná verze s ručně řazenou převodovkou. Tak snad příště.
Po poledni jsme dorazili přes Jemniště na klasicistní zámek Ratměřice nedaleko Votic, kde nás čekal výtečný oběd, procházka po anglickém parku s dvěma nejvyššími sekvojovci v Čechách. Oba stromy se tyčí do výšky přes 42 metrů a jsou přes 160 let staré. Nechal je zde vysadit již hrabě Otto Chotek. Kdo chtěl, ten si mohl dopřát i masáž. Z pohledu motoristického novináře se k zámku, jehož zmínka sahá do začátku 18.století, se pojí zajímavá historie. Kdo se zajímá o automobilovou historii, tak ví, že JUDr Vladimír Kabeš založil značku Aero vyrábějící letadla a později i automobily. Proto se také tady uskuteční 8. května sraz automobilů Aero, značky, která letos slaví 100 let od svého založení a 90 let zahájení výroby automobilů. Výrobky továrny za vedení JUDr. Kabeše získaly si záhy proslulost i v cizině.
Právě Kabešové byly důležitým rodem, který se zasloužil o osud zámku v Ratměřicích. V roce 1925 se majitelkou stala paní Milada Kabešová. Od té doby byl v majetku rodiny Kabešů.
Pro třetí část trasy jsme zvolili zase diesel, tentokrát 2.0 BlueHDi o výkonu 160 k, s kterým jsme zvládli cestu do Staré myslivny na Konopišti. V restauraci, navazující na zámecké interiéry, jsme se přenesli do doby Františka Ferdinanda d Este. Závěrečnou část jsme absolvovali s benzinem, opět dvoulitrem a výkonem 180 k. Po krásně stráveném dni s elegantním kombi jsme dorazili na zámek Berchtold.
Při jízdě jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří SUV nezapomíná Peugeot ani na příznivce sedanů a kombíků. Za to patří Peugeotu dík a také za skutečnost, že vedle zážehových motorů používá stále i vznětové. I když je někteří výrobci ze svého portfolia pomalu vyřazují nebo je už vyřadili. Ale jejich čas zase přijde. O tom jsme přesvědčeni.
Peugeot 508 SW nás přesvědčil komfortem, pohonnými jednotkami, velkým zavazadlovým prostorem objemu 530 litrů, po sklopených zadních sedadlech zvětšeným na 1597 litrů. A to vše „zabalené“ v elegantní karosérii.
Zážehové motory
Zážehové motory
Spotřeba (město/mimo město/kombin.)
Podrobný popis bude následovat
JL 17.4.2019
Od zámku Berchtold (první zmínka je z roku 1388) v Kunicích jsme vyjeli k dálnici, po které jsme jeli až k výjezdu na Český Šternberk. Tady nás na gotickém hradě, z roku 1241, později přestaveným na zámek, čekala první zastávka a malé občerstvení. Model 508 SW vystavený na hradním nádvoří budil pozornost hlavně zahraničních turistů.
Ze vznětové přeplňované 1.5 Blue HDi s výkonem 130 k jsme přestoupili na zážehový dvoulitr GT PureTech s výkonem 225 k. A začali ukrajovat další kilometry nádhernou krajinou a převážně po klikatých silničkách. Ačkoliv bychom si kombi uměli představit spíš na delší trasu po dálnici, tak i na „českém venkově“ potvrzoval své kvality, pokud jde o komfort a jízdní vlastnosti. Jen škoda, že nebyla k dispozici žádná verze s ručně řazenou převodovkou. Tak snad příště.
Po poledni jsme dorazili přes Jemniště na klasicistní zámek Ratměřice nedaleko Votic, kde nás čekal výtečný oběd, procházka po anglickém parku s dvěma nejvyššími sekvojovci v Čechách. Oba stromy se tyčí do výšky přes 42 metrů a jsou přes 160 let staré. Nechal je zde vysadit již hrabě Otto Chotek. Kdo chtěl, ten si mohl dopřát i masáž. Z pohledu motoristického novináře se k zámku, jehož zmínka sahá do začátku 18.století, se pojí zajímavá historie. Kdo se zajímá o automobilovou historii, tak ví, že JUDr Vladimír Kabeš založil značku Aero vyrábějící letadla a později i automobily. Proto se také tady uskuteční 8. května sraz automobilů Aero, značky, která letos slaví 100 let od svého založení a 90 let zahájení výroby automobilů. Výrobky továrny za vedení JUDr. Kabeše získaly si záhy proslulost i v cizině.
Právě Kabešové byly důležitým rodem, který se zasloužil o osud zámku v Ratměřicích. V roce 1925 se majitelkou stala paní Milada Kabešová. Od té doby byl v majetku rodiny Kabešů.
Pro třetí část trasy jsme zvolili zase diesel, tentokrát 2.0 BlueHDi o výkonu 160 k, s kterým jsme zvládli cestu do Staré myslivny na Konopišti. V restauraci, navazující na zámecké interiéry, jsme se přenesli do doby Františka Ferdinanda d Este. Závěrečnou část jsme absolvovali s benzinem, opět dvoulitrem a výkonem 180 k. Po krásně stráveném dni s elegantním kombi jsme dorazili na zámek Berchtold.
Při jízdě jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří SUV nezapomíná Peugeot ani na příznivce sedanů a kombíků. Za to patří Peugeotu dík a také za skutečnost, že vedle zážehových motorů používá stále i vznětové. I když je někteří výrobci ze svého portfolia pomalu vyřazují nebo je už vyřadili. Ale jejich čas zase přijde. O tom jsme přesvědčeni.
Peugeot 508 SW nás přesvědčil komfortem, pohonnými jednotkami, velkým zavazadlovým prostorem objemu 530 litrů, po sklopených zadních sedadlech zvětšeným na 1597 litrů. A to vše „zabalené“ v elegantní karosérii.
Zážehové motory
Typ | BlueHDi/130 | BlueHDi/160 | PureTech/225 | PureTech/180 |
Objem (cm³) | 1499 | 1997 | ||
Výkon (kW/k/min) | 96(130)/3750 | 120(160)/3750 | ||
Toč.moment (Nm/min) | 300/1750 | 400/2000 | ||
Spotřeba (l100 km) | 4,4/3,5/3,8 | 5,5/3,9/4,5 |
Zážehové motory
Typ | PureTech/225 | PureTech/180 |
Objem (cm³) | 1598 | 1997 |
Výkon kW(k)/min | 165(225)/5500 | 133(180)/5500 |
Toč.moment(Nm/min) | 300/1900 | 250/1650 |
Spotřeba (l/100 km)w7,5/4,7/5,7 | 7,1/4,4/5,4 |
Spotřeba (město/mimo město/kombin.)
Podrobný popis bude následovat
JL 17.4.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout