Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 SW v předpremiéře

Dřív než přijde Peugeot 508 SW na český trh, měli jsme možnost novinku z kategorie kombi pořádně vyzkoušet při celodenním testu, a to hned se čtyřmi motorizacemi, ale vždy ve spojení s osmistupňovým automatem.

Při klasických tiskových konferencích bývá testovací trať dlouhá zpravidla jen několik kilometrů, ale tentokrát měřila více než sto kilometrů, a tak jsme si hezky zajezdili.
Od zámku Berchtold (první zmínka je z roku 1388) v Kunicích jsme vyjeli k dálnici, po které jsme jeli až k výjezdu na Český Šternberk. Tady nás na gotickém hradě, z roku 1241, později přestaveným na zámek, čekala první zastávka a malé občerstvení. Model 508 SW vystavený na hradním nádvoří budil pozornost hlavně zahraničních turistů.

Ze vznětové přeplňované 1.5 Blue HDi s výkonem 130 k jsme přestoupili na zážehový dvoulitr GT PureTech s výkonem 225 k. A začali ukrajovat další kilometry nádhernou krajinou a převážně po klikatých silničkách. Ačkoliv bychom si kombi uměli představit spíš na delší trasu po dálnici, tak i na „českém venkově“ potvrzoval své kvality, pokud jde o komfort a jízdní vlastnosti. Jen škoda, že nebyla k dispozici žádná verze s ručně řazenou převodovkou. Tak snad příště.

Po poledni jsme dorazili přes Jemniště na klasicistní zámek Ratměřice nedaleko Votic, kde nás čekal výtečný oběd, procházka po anglickém parku s dvěma nejvyššími sekvojovci v Čechách. Oba stromy se tyčí do výšky přes 42 metrů a jsou přes 160 let staré. Nechal je zde vysadit již hrabě Otto Chotek. Kdo chtěl, ten si mohl dopřát i masáž. Z pohledu motoristického novináře se k zámku, jehož zmínka sahá do začátku 18.století, se pojí zajímavá historie. Kdo se zajímá o automobilovou historii, tak ví, že JUDr Vladimír Kabeš založil značku Aero vyrábějící letadla a později i automobily. Proto se také tady uskuteční 8. května sraz automobilů Aero, značky, která letos slaví 100 let od svého založení a 90 let zahájení výroby automobilů. Výrobky továrny za vedení JUDr. Kabeše získaly si záhy proslulost i v cizině.

Právě Kabešové byly důležitým rodem, který se zasloužil o osud zámku v Ratměřicích. V roce 1925 se majitelkou stala paní Milada Kabešová. Od té doby byl v majetku rodiny Kabešů.

Pro třetí část trasy jsme zvolili zase diesel, tentokrát 2.0 BlueHDi o výkonu 160 k, s kterým jsme zvládli cestu do Staré myslivny na Konopišti. V restauraci, navazující na zámecké interiéry, jsme se přenesli do doby Františka Ferdinanda d Este. Závěrečnou část jsme absolvovali s benzinem, opět dvoulitrem a výkonem 180 k. Po krásně stráveném dni s elegantním kombi jsme dorazili na zámek Berchtold.

Při jízdě jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří SUV nezapomíná Peugeot ani na příznivce sedanů a kombíků. Za to patří Peugeotu dík a také za skutečnost, že vedle zážehových motorů používá stále i vznětové. I když je někteří výrobci ze svého portfolia pomalu vyřazují nebo je už vyřadili. Ale jejich čas zase přijde. O tom jsme přesvědčeni.


Peugeot 508 SW nás přesvědčil komfortem, pohonnými jednotkami, velkým zavazadlovým prostorem objemu 530 litrů, po sklopených zadních sedadlech zvětšeným na 1597 litrů. A to vše „zabalené“ v elegantní karosérii.


Zážehové motory
TypBlueHDi/130BlueHDi/160PureTech/225PureTech/180
Objem (cm³)14991997
Výkon (kW/k/min)96(130)/3750120(160)/3750
Toč.moment (Nm/min)300/1750400/2000
Spotřeba (l100 km)4,4/3,5/3,85,5/3,9/4,5




Zážehové motory
TypPureTech/225PureTech/180
Objem (cm³)15981997
Výkon kW(k)/min165(225)/5500133(180)/5500
Toč.moment(Nm/min)300/1900250/1650
Spotřeba (l/100 km)w7,5/4,7/5,77,1/4,4/5,4



Spotřeba (město/mimo město/kombin.)

Podrobný popis bude následovat


JL 17.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar