Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 SW - radikální kombi

Peugeot odhaluje jen několik měsíců po fastbacku 508 jeho SW verzi. A i zde se jedná o výraznou proměnu! Nový Peugeot 508 SW převrací principy kombi segmentu D a čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“.

Segment D představuje v Evropě trh o velikosti 1 400 000 vozů. Podíl kombi zůstává již deset let majoritní, a to i přes stále větší růst nabídek a tvarů karoserie, zejména SUV. V Evropě tvoří kombi třetinu vozů segmentu D.

Díky funkčním střešním nosičům je kombi téměř stejně nízké jako fastback – necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace, což je zárukou optimalizované aerodynamiky. Vůz si současně zachoval na zadních sedadlech prostor nad hlavou, velikostí je tento prostor srovnatelný s ostatními konkurenty v segmentu.

Profil vozu, který je dlouhý 478 cm (pouze o 3 cm víc než fastback a o 5 cm méně než předchozí generace), nabízí protáhlé plynulé linie zdůrazněné nízko posazenou ladnou linií střechy. Bezrámové dveře, které jsou u běžného kombi jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum.

Přední strana je stejná jako u fastbacku. I u kombi však působí velkolepě. Nový Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu.

Při pohledu zezadu upoutá leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.

Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko (které může být motorizované a s hand free otevíráním). Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký (o 6 cm nižší než fastback, pouze 63,5 cm od země a o 2,4 cm širší). Kryt lze velice rychle vysunout a je okamžitě vidět obsah celého zavazadlového prostoru. Jeho objem pod krytem činí 530 l
Jedním ze zásadních prvků kombi je modularita. V případě Peugeotu 508 SW ji zajišťuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat. Tento systém umožňuje okamžité sklopení obou částí lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Vznikne tak téměř plochá podlaha a objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1780 litrů.


Díky péči věnované detailům, přesnosti provedení a výběru materiálů patří místo řidiče nového Peugeotu 508 SW do vysoce technologického, žádoucího a elegantního světa.
Přispívá k tomu:

-kompaktní volant potažený kůží s přírodním lícem (u verzí GT Line a GT perforovanou)

-elektrický impulzní ovladač osmistupňové automatické převodovky zabudovaný do středové konzoly

-velké plochy na palubní desce, středové konzole a dveřních panelech, kde se v závislosti na verzi výbavy používá povrch karbonového vzhledu nebo přírodní dřevo (světlý dub u GT Line/GT a exotické dřevo Zebrano pouze u GT);

-matný chrom na volantu, dveřních panelech, větrácích, ale také na sedmi přepínačích ve tvaru klavírních kláves (toggle switches) nebo na liště kolem středového dotykového panelu;

-vločkovaný plastický povrch otevřené přihrádky před sedadlem spolujezdce (všechny verze výbavy) a v kapsách předních dveří (verze GT a GT Line)


Cestující vzadu mají k dispozici sedadla, jejichž opěradlo mají pro větší komfort sklon 27°. Prostor nad hlavou je o 4 cm větší než u fastbacku a posádka může využít velké panoramatické střešní okno. Přístup na zadní lavici je díky tvaru bezrámových zadních dveří zahrnujících zadní postranní okénko široký a velmi snadný. Individuální lampičky zabudované ve stropě jsou stejně jako veškeré osvětlení v interiéru dotykové a tvořené LED diodami.

Peugeot 508 SW nabízí celý arzenál podpůrných prvků řízení nejnovější generace splňujících zejména požadavky normy EuroNCAP. Novinky oproti ostatním vozům v nabídce Peugeot jsou tyto:

-systém nočního vidění (Night vision
-adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
-systém udržování vozu v jízdním pruhu
-systém Full Park Assist
-světlomety Full LED s funkcí EVS
-zadní světla ARS trvale rozsvícené.


Peugeot 508 SW je vybaven řadou dalších podpůrných prvků řízení:

-systém automatického nouzového brzdění a systém varování před srážkou;
-aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu


Peugeot 508 SW je vybaven motory PureTech a BlueHDi nejnovější generace (všechny s technologií SCR), které jsou v nabídce i u fastbacku.

V případě benzínových motorů jde o dvě verze s motorem PureTech se zdvihovým objemem 1,6 l, obě s osmistupňovým automatem, sytejně jako 2.0BlueHDi:

1.6 PureTech 180 k
1.6 PureTech 225 k


V případě dieselových motorů jsou to čtyři verze BlueHDi:

1.5 BlueHDi 130 k S&S, jen MAN6;
1.5 BlueHDi 130 k
2.0 BlueHDi 160 k
2.0 BlueHDi 180 k S&S
-
Všechny motory jsou již homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici od 25 do 130 km/h, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.
Nový Peugeot 508 SW se bude stejně jako fastback vyrábět v továrně Mulhouse a ponese tedy označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.




Peugeot 8.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar