Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 v novém vydání a českými cenami

Peugeot 5008, které od svého uvedení na trh v roce 2017 registruje více než 300 000 prodaných kusů, dosahuje na evropských i mimoevropských trzích vynikajících prodejních výsledků. Nyní přichází nový Peugeot 5008 také na český trh.

Nový Peugeot 5008 se snaží zůstávat z hlediska designu o krok dál, a proto se jeho přední strana vyvíjí směrem k výraznějšímu a jedinečnému stylu. Tento odvážný design nastavuje principy nové éry modernosti, zároveň je reprezentativnější a je u něj zřetelný posun k luxusnějším kategoriím produktů.

Nová bezrámová maska chladiče zvyšuje atraktivnost a modernost designu, současně si zachovává ladnost. Lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Pro zvýraznění dynamiky vozu byly již od základní výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu.
Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče s motivem, který zvýrazňuje modernější vzhled jednotlivých verzí.

Přepracovány byly i přední světlomety, jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první výbavy používají LED technologii, navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou

U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/h. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla.
Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

Při pohledu z boku upoutají u úrovně GT Pack nová 19“ hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze.

Pro zákazníky s nejnáročnějšími požadavky na styl je u úrovně GT a GT Pack k dispozici nová varianta „Black Pack, zahrnující tmavší následující designové prvky:

Zážitek z jízdy s novým místem řidiče i-Cockpit®
Za úspěchem vozu Peugeot 5008 stojí rovněž jeho pozoruhodný interiér. I-Cockpit® se dále vyvíjí a je ještě modernější a luxusnější:


Digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.


Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek, připomínající klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.


Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.


Exkluzivní ozdobné prvky:


Nové prvky z tmavého lipového dřeva a ovladače oken s chromovaným zdobením u GT / GT Pack,
Nové vnitřní zpětné zrcátko „Frameless “ u GT / GT Pack.

Svými vnějšími rozměry patří nové SUV Peugeot 5008 mezi nejpraktičtější vozy v segmentu C SUV. A veškerá délka navíc je využita pro větší prostornost interiéru a optimální výsledek z hlediska konstrukce vozu.


Nové SUV Peugeot 5008 nabízí následující vnitřní konfigurace:

Tři samostatná identická podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, ve 2. řadě sklopná;

Dvě nezávislá, sklopná a odnímatelná sedadla ve 3. řadě;

Možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 cm),
Velký objem zavazadlového prostoru od 780 dm³ (VDA 210) do 1940 dm³ (VDA 214).



Inteligentní technologie


Technologie nového SUV Peugeot 5008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:


Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;


Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;



Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;


Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;



Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).
Nové SUV Peugeot 5008 nabízí samozřejmě i nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:



Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vpředu,


Visiopark 1 se zadní 180° kamerou;

Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou;

Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním;

Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;


Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;


Automatické přepínání dálkových světlometů;

Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením;

Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12 km/h;


Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami;

Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu;

Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru;

Panoramatické střešní okno;

Sedadla s vícebodovou masážní funkcí;

Elektrická parkovací brzda;



Motory


Peugeot 5008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 132 g/km. Všechny motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicules Text Procedures).


Benzín

tříválcové motory 1,2 l:

PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;

PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

čtyřválcový motor 1,6 l:

PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;


Diesel

čtyřválcový motor 1,5:

BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;

BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

čtyřválcový motor 2,0 l:

BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.


Nová struktura modelové řady


Peugeot 5008 používá nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Zjednodušila se tak čitelnost obchodní nabídky a obohatily jednotlivé úrovně.
Nová struktura se opírá o 3 úrovně výbavy. Každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“, aby se splnily požadavky zákazníků, kteří hledají větší komfort, lepší vzhled nebo více asistenčních systémů


Vůz nabízí vynikající ovladatelnost, vysoký jízdní komfort, dokonalé potěšení z jízdy a díky poloměru otáčení 11,2 m je ve městě perfektně ovladatelné.

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět ve Francii, v továrnách v Sochaux a v Rennes. Na evropský trh bude uveden na konci roku 2020.

Ceny se pohybují, včetně akčního bonusu, od 605 000 Kč (1.PureTech 130), resp. Od 645 000 Kč (1.5 BlueHDi 130) v základní výbavě Active až po 935 000 Kč (1.6 PureTech 180 EAT B), resp.985 000 Kč (2.0 BlueHdi) v nejvyšší výbavě GT Pack




Peugeot 12.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar