Peugeot 5008 - nová podoba MPV
Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nula uprostřed je určena pro vozy se zvýšenou architekturou a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot. Osmička upřesňuje generaci nového modelu.
Nový Peugeot je k dispozici v pěti nebo sedmimístné verzi, při délce 4,53 m a výšce 1,64 m. Jeho aerodynamický design budí dojem prvotřídních jízdních vlastností. Styl je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, zdařile spojený s velkým obyvatelným vnitřním prostorem.
Místo řidiče je pojato v originálním a inovativním stylu. Jeho ergonomie, blízká klasickým verzím, je zasazena do zvýšené architektury vozu. Cestující si užívají prosvětleného interiéru i výborného výhledu, který otevírá panoramatická střecha (1,69 m²). Ve druhé řadě prostorného interiéru najdeme tři samostatná sedadla, ve třetí mohou sedět dvě dospělé osoby.
Druhou řadu tvoří tři podélně posuvná samostatná stejně široká sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. Lze je složit do podlahy a vytvořit rovnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Po sklopení opěradla spolujezdce můžeme využít prostor až k palubní desce. Také sedadla poslední řady je možné složit do podlahy.
Praktický zavazadlový prostor je díky pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí objem od 758 do 823 l pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Po složení sedadel druhé řady se zvětší na 2506 litrů.
Důležité informace pro řízení vozu (rychlost, upozornění tempomatu a omezovače rychlosti a Distance Alert) jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledný panel. Řidič má v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu.
Inteligentní kontrola pohonu je protiprokluzový systém nabízený ve spojení se sériově dodávaným ESP. Ke klasickému protiskluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na povrchu se sníženou přilnavostí (led, sníh, déšť). Mezi 6 airbagy stojí za zdůraznění hlavový pro všechny tři řady (u pětimístné pro 2 řady). Aktivuje se současně s bočními airbagy.
Při uvedení bude k dispozici 6 pohonných jednotek poslední generace, které odpovídají dynamickému charakteru a spojují výkon a hospodárný provoz.
Model 5008 nabízí mj. parkovací asistent vpředu a vzadu nebo inovativní systém měření volného prostoru pro zaparkování. Pro ekologickou jízdu jsou motory vybaveny systémem Gear Shift Indicator (GSI), optimalizující spotřebu paliva a emise. Pro příjemné cestování mají cestující druhé řady k dispozici (na přání) multimediální systém se dvěma barevnými 7“ obrazovkami v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu pro připojení všech typů přenosných audio/video zařízení.
JL,19.10.2009
Místo řidiče je pojato v originálním a inovativním stylu. Jeho ergonomie, blízká klasickým verzím, je zasazena do zvýšené architektury vozu. Cestující si užívají prosvětleného interiéru i výborného výhledu, který otevírá panoramatická střecha (1,69 m²). Ve druhé řadě prostorného interiéru najdeme tři samostatná sedadla, ve třetí mohou sedět dvě dospělé osoby.
Druhou řadu tvoří tři podélně posuvná samostatná stejně široká sedadla s nastavitelným sklonem opěradla. Lze je složit do podlahy a vytvořit rovnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Po sklopení opěradla spolujezdce můžeme využít prostor až k palubní desce. Také sedadla poslední řady je možné složit do podlahy.
Praktický zavazadlový prostor je díky pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí objem od 758 do 823 l pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Po složení sedadel druhé řady se zvětší na 2506 litrů.
Důležité informace pro řízení vozu (rychlost, upozornění tempomatu a omezovače rychlosti a Distance Alert) jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledný panel. Řidič má v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu.
Inteligentní kontrola pohonu je protiprokluzový systém nabízený ve spojení se sériově dodávaným ESP. Ke klasickému protiskluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na povrchu se sníženou přilnavostí (led, sníh, déšť). Mezi 6 airbagy stojí za zdůraznění hlavový pro všechny tři řady (u pětimístné pro 2 řady). Aktivuje se současně s bočními airbagy.
Při uvedení bude k dispozici 6 pohonných jednotek poslední generace, které odpovídají dynamickému charakteru a spojují výkon a hospodárný provoz.
Typ | Výkon | Převodovka | Kombin.spotřeba |
1.6 VTi | 88 kW (120 k) | BVM5 | 7,3 l/100 km |
1.6 THP | 115 kW (156 k) | BVM6 | 7,1 l/100 km |
1.7 2.0 HDI FAP | 110 kW (150 k) | BVM6 | 5,8 l/100 km |
2.0 HDI FAP | 120 kW (163 k) | BVA6 | 6,8 l/100 km |
1.6 HDI FAP | 80 kW (110 k) | BVM6 | 5,3 l/100 km |
1.6 HDI FAP | 80 kW (110 k) | BMP6 | 5,1 l/100 km |
Model 5008 nabízí mj. parkovací asistent vpředu a vzadu nebo inovativní systém měření volného prostoru pro zaparkování. Pro ekologickou jízdu jsou motory vybaveny systémem Gear Shift Indicator (GSI), optimalizující spotřebu paliva a emise. Pro příjemné cestování mají cestující druhé řady k dispozici (na přání) multimediální systém se dvěma barevnými 7“ obrazovkami v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu pro připojení všech typů přenosných audio/video zařízení.
JL,19.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout