Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 - kompaktní MPV s novým profilem

Model 5008 s délkou 4,53 m a výškou 1,64 m zcela přirozeně rozšiřuje spolu s verzí 308 SW a nejnověji také s crossoverem 3008 nabídku Peugeotu v segmentu M1. Tento kompaktní vůz s 5/7 místy doplňuje a posiluje pozici značky na trhu rodinných vozidel.

Přední část charakterizují protáhlé přední světlomety a zkosená kapota, na kterou na úrovni předních kol navazuje rozměrné čelní sklo. Eleganci propůjčují chromované dekory na přední masce. Velké zadní pevné okénko zasahuje do zadního okna a i ostatní rozměrné prosklené plochy na sebe plynule navazují a vytváří spojený prosklený pás. Místo řidiče je pojato originálně, zvýšená pozice při řízení otevírá výborný výhled. Na široké čelní sklo (1,70 m²) navazuje rozměrná prosklená panoramatická střecha (1,69 m²).
Druhou řadu tvoří tři samostatná stejně široká sedadla s nastavitelným sklonem opěradla a podélným posunem (130 mm). Každé můžeme složit do podlahy a vytvořit rovnou úložnou plochu v úrovni prahu. Funkčnost bočních sedadel usnadňuje pohodlný přístup na sedadla třetí řady, která lze rovněž jednotlivě složit do podlahy.
Praktický zavazadlový prostor je maximálně využitelný. Podle polohy zadních sedadel nabízí objem od 758 do 823 l (pod kryt) a se složenými sedadly ve třetí řadě. Objem můžeme postupně zvětšovat na 1 247 l (pod střechu), resp. na 2 506 l v případě druhé řady.
Bezpečnost zajišťuje hlavový airbag, který zasahuje až k sedadlům ve třetí řadě, čelní a boční airbagy jsou samozřejmostí. Díky zvýšené poloze sedadel vůči přední řadě mají i cestující ve třetí řadě skvělý výhled dopředu.
V nabídce je manuální nebo automatická dvouzónová klimatizace s inovativní funkci: Air Quality Sensor (AQS). Před vstupním otvorem vzduchu do kabiny je umístěn snímač měřící kvalitu vzduchu. Pokud zaznamená skokové zvýšení znečištění vnějšího ovzduší, uzavře přívod vnějšího vzduchu do kabiny a přejde do režimu vnitřního oběhu, aby vzduch v kabině zůstal čistý.
Pro příjemné cestování jsou do bočních sloupků ve druhé řadě zabudovány nastavitelné výstupy vzduchu, které směřují proudění klimatizace do zadní části vozu. Na přání je nabízen parkovací asistent vpředu a vzadu spolu s inovativním systémem měření volného prostoru pro zaparkování. Pro příjemné cestování je ve druhé řadě v nabídce multimediální systém s dvěma barevnými 7“ obrazovkami v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolou, do které lze připojit všechny typy přenosných audio/video zařízení.
Model 5008 zavádí v segmentu MPV inovativní technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.
Head Up displej.
Důležité informace pro řízení vozu jako je rychlost, informace regulátoru a omezovače rychlosti nebo údaje systému Distance Alert, jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledový displej. Řidič tak má v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu, aniž by spustil oči z vozovky.
Distance AlertP
Pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost za sebou jedoucími vozy. Radar pod předním nárazníkem měří v sekundách čas, který dělí vůz od vpředu jedoucího vozu a zobrazuje informaci na Head Up displeji. Interval odstupu lze nastavit ovladačem na palubní desce v rozmezí 0,9 až 2,5 s. Pokud je odstup příliš malý, řidič je upozorněn.
Kvalita podvozku vychází z dlouholetých zkušeností. Především se jedná o tuhost karoserie, která je pro vůz tohoto typu výjimečná (0,69 mrad) a zásadním způsobem se podílí na velmi dobrém jízdním chování i na celkovém komfortu.
Přední náprava McPherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem je z modelu 308, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem pochází z platformy 2 skupiny a byla upravena pro prostorné vozy. Horizontální umístění zadních tlumičů s sebou přináší zvětšení objemu zavazadlového prostoru.
Velkoryse dimenzované brzdy (302 mm u nejsilnějších verzí) garantují účinnější brzdění a jsou podpořeny systémem ESP. Snímač tlaku v pneumatikách, jenž je k dispozici podle zvolené verze, garantuje kontrolu tlaku pneumatik a tedy i spolehlivou brzdnou reakci vozu.
Protiprokluzový systém oproti běžnému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na kluzké nebo ledové vozovce. Systém ASR se aktivuje automaticky. Jeho účinnost je ještě zvýšena použitím speciálních univerzálních pneumatik typu M+S.

Pro Peugeot 5008 jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky poslední generace, které spojují výkon a hospodárný provoz. Základní je zážehový 1.6 VTi s přímým vstřikováním a proměnným časováním sacích a výfukových ventilů vačkového hřídele (VVT) a systému proměnného zdvihu sacích ventilů (Valvetronic BMW).
Motor 1.6 THP využívá dalších špičkových technologií, díky kterým může nabídnout vynikající reakci při nízkých otáčkách.Zkratka THP (Turbo High Pressure) znamená přímé vysokotlaké vstřikování paliva a turbodmychadlo typu Twin-Scroll. Ten dokáže optimálním způsobem využívat výfukové plyny a vyvinout tak na turbínu maximální tlak, zatímco systém přímého vysokotlakého vstřikování paliva zlepšuje spalování a celkový chod motoru.
Základní diesel je upravenou variantou motoru 2.0 HDI 100 kW, u něhož došlo k zásadním úpravám hlavy motoru, sání, výfuku, rozvodu a skříně motoru. Kromě jiného je opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií, elektronicky řízeným vysokotlakým čerpadlem (2000 barů) a elektromagnetickými vstřikovači.
Motor 2.0 HDI FAP je v nabídce s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, ovládánou sekvenčně systémem Tiptronic system Porsche. Motory jsou kombinována se šestistupňovými manuálními nebo samočinnými převodovkami.
Vůz nabízí užitečné technologie jako například parkovací asistent vpředu a vzadu s inovativním systémem měření volného prostoru pro zaparkování. Funkce je zajištěna dvěma snímači po stranách předního nárazníku, které na multifunkční obrazovce řidiče informují o možnosti zaparkovat na volném místě. Měření je zahájeno stisknutím příslušného tlačítka na palubní desce. Stačí před místem zařadit nižší rychlost, proběhne diagnostika a zobrazí se na multifunkční obrazovce sdruženého přístroje.
Automatická elektrická parkovací brzda usnadní řízení při každodenním používání vozu. Brzda se automaticky zatáhne při zastavení motoru a uvolní při rozjezdu. K dispozici je i další praktická funkce – pomoc při rozjezdu ve svahu.


Zážehové motory
Typ1.6Vti1.6THP
Objem15981598
Výkon88(..)/6000115(156)/5800
Toč.moment160/4250240/1400
Rychlost-195
Zrychlení-9,6
Spotřeba9,9/5,8/7,39,8/5,7/7,1



Vznětové motory
Typ2.0 HDi1.6 HDi
Objem19971560
Výkon110(150)/375080(110)/3750
Toč.moment340/2000240/1750
Rychlost195183
Zrychlení9,912,3
Spotřeba7,5/4,8/5,86,5/4,5/5,9



Rozměry: 4529 x 1837 x 1639 mm
Rozvor kol: 2727 mm
Rozchod kol:1532/1561 mm


JL, 18.2.2010







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar