Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 408 s českými cenami a objednávkami

Peugeot s novým modelem 408 nabízí novou siluetu fastbacku na samotném vrcholu segmentu C. V historii značky i na současném trhu s automobily je prvním vozem svého druhu. Tento nový model je překvapivý a nečekaný. Vyčnívá z modelové řady značky v různých směrech.

Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku a nezaměnitelným stylem, který se vymyká současným kategoriím. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design.

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.
Konstruktéři se zaměřili především na efektivitu. Kombinací vynikající aerodynamiky, poměrně malé hmotnosti (od 1 396 kg) a úsporných motorů bylo dosaženo pozoruhodně nízké spotřeby energie , a to jak u verzí s hybridním pohonem, tak u verze se spalovacím motorem o výkonu 130 k.

Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.

Model 408 vychází z verze platformy EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Má dlouhý rozvor 278,70 cm, který poskytuje velkorysý prostor na zadních sedadlech. Celková délka vozu je 469 cm a šířka se sklopenými zrcátky 185,9 cm.

Rozchod kol je široký, 159,9 cm vpředu a 160,4 cm vzadu. Vůz tak zaujímá na silnici velmi stabilní postoj. Průměr kol dosahuje 720 mm, ráfky jsou až 20palcové. Peugeot 408 má sice zvýšenou karoserii, ale díky výšce pouhých 148 cm má štíhlý a sportovní profil.

V přední části je mezi zvýšenými blatníky zasazena dlouhá kapota, která je charakteristická pro nejnovější modely Peugeot. Tato stylistická volba posiluje impozantní vzhled přední části vozu a zároveň zjednodušuje profil, protože přechod mezi blatníkem a kapotou je neviditelný. Tento konstrukční princip také zjednodušuje obvodový obrys kapoty, a díly karoserie tak mohou dokonale přiléhat.

Technologie Peugeot Matrix LED umožnila vytvarovat velmi štíhlé světlomety a zároveň zaručit velmi vysokou technologickou úroveň. Tyto světlomety dodávají novému vozu 408 vzhled, který je pro značku Peugeot typický. Světelný podpis se směrem dolů rozšiřuje o dva pásy LED diod ve tvaru tesáků, které se zanořují do nárazníku.


Boční kryty karoserie a podběhů kol přecházejí v robustní černý zadní nárazník, který šikmo přetíná odstín karoserie a tím zdůrazňuje obrácený efekt zádi. Pomáhá také opticky pohltit zadní převis, jenž poskytuje velký zavazadlový prostor.

Zadní část střechy je z hlediska aerodynamiky obzvláště významnou oblastí. Proudění vzduchu je optimalizováno a usměrňováno dvěma prvky připomínající svým tvarem uši kočkovité šelmy. Vytvářejí optimální aerodynamický koridor směrem ke spoileru víka zavazadlového prostoru. Tyto dva hranaté přídavné díly jsou vysoce účinné a zároveň jsou výraznými prvky stylu nového Peugeotu 408.


Emoce při řízení

Kompaktní volant, který je součástí systému Peugeot i-Cockpit®, zvyšuje požitek z jízdy. Nabízí jedinečnou přesnost pohybu. Volant je ergonomický a vyhřívaný . Jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (rádio, telefon) a některých asistenčních systémů řízení.
Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Tato architektura také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže dosahu řidiče. Systém je vybaven plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem jako otevřená kniha.

Jedním z cílů při navrhování kabiny bylo vyvážit prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje mírně orientovaného na řidiče, což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec vyloučen z používání a čtení informací z tohoto displeje.
Zatímco středový displej je směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče. Ten může jediným dotykem volit mezi různými režimy, které nabízí osmistupňová automatická převodovka EAT8. Kromě toho má řidič k dispozici volič jízdních režimů, pomocí něhož může v závislosti na pohonu volit z nabídky Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport.

Peugeot 408 nabízí velmi vysokou úroveň online služeb. Jeho nový systém infotainmentu je ergonomický a zajišťuje plynulé používání. Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu vozu je bezdrátová. Přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení doplňují čtyři zásuvky USB-C.
Středový desetipalcový displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci.


Karoserie

Aerodynamice, jakožto faktoru s dopadem na energetickou bilanci, byla věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části..., všechny díly karoserie byly optimalizovány. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.

Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech nového modelu Peugeot 408. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.
Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami,aby aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány dokonalé jízdní vlastnosti vozu.


Motory

Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory:


•PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8

•PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT83
Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.



Předpokládaná doba nabíjení je následující:

•wallbox (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 h 55 min

•zesílená zásuvka (16 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 3 h 50 mi;

•standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 7 h 5 min


K dispozici je také benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop. Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.


Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.


Asistenční systémy řízení


Na palubě nového Peugeotu 408 je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované 6 kamerami a 9 radary a které zajišťují bezpečnější a pohodlnější řízení, manévrování a cestování. Některé z těchto systémů jsou převzaté z vyšších segmentů:


•Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;

•Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/h


•Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;

•Sledování pozornosti hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;

•Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek souvisejících s rychlostí také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění;

•Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;

•Sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů).

•Výstraha na provoz za vozidlem: po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu;

•Zadní kamera s vysokým rozlišením a úhled sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;

•Parkovací kamera 360° se 4 kamerami s vysokým rozlišením (přední, zadní a dvě boční);

•Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;

•Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;

•Automatické přepínání dálkových světlometů.


Další krok směrem k poloautonomnímu řízení bude představovat balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici později. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

•Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/h

•Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost.


K dispozici je i další výbava usnadňující každodenní používání nového Peugeotu 408

•Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;

Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru,

Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;

Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;

Elektrická parkovací brzda u všech verzí;

Střešní okno se sluneční clonou.


Interiér


Sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením, u spolujezdce je šestibodové. Do paměti systému lze uložit dvě nastavení. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž.
Design sedadel vozu byl navržen s ohledem na zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.


Prostor na zadních sedadlech je velkorysý díky dlouhému rozvoru 278,7 cm. Nový Peugeot 408 je tak z hlediska cestujících na zadních sedadlech nejprostornějším vozem značky. Cestující mají k dispozici 188 mm prostoru pro kolena. Prostor pro nohy, který je vyhrazen pasažérům vzadu, je navržen tak, aby maximalizoval volnost pohybu. Konstrukce sedadel a sklon sedáků mají cestujícím umožnit co nejlépe využít prostor pro optimální pohodlí během cestování.

Nový Peugeot 408 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. V provedení GT lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.

Zavazadlový prostor je prostorný. Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší z 536 na 1611 litrů (včetně 36 litrů úložného prostoru pod kobercem zavazadlového prostoru u verze se spalovacím motorem). Po sklopení opěradla zadního sedadla je možné naložit předmět dlouhý až 189 cm.

Kryt zavazadlového prostoru je připevněn přímo k víku, což usnadňuje nakládání. Horní část víka zavazadlového prostoru má elektrické ovládání, k dispozici je také bezkontaktní otevírání.
Tepelný a akustický komfort nového vozu Peugeot 408 zvyšují technologie použité při konstrukci a výrobě oken:


•Čelní sklo je za příplatek plně vyhřívané;
•Tloušťka předního a zadního okna je oproti standardu zvětšena (3,85 mm);
•Boční okna v první řadě jsou vrstvená (od úrovně Allure) pro lepší zvukovou izolaci a vyšší bezpečnost (3,96 mm).



Tepelný komfort posádky zvyšuje také klimatizace. Trysky přivádějící čerstvý vzduch do kabiny jsou umístěny vysoko vpředu a cestující ve druhé řadě mají navíc k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je nový Peugeot 408 opatřen systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.



Příklady cen

1.2 PureTEch 130Allure830 900 Kč
Hynrid 180 e-EAT 8Allure1 070 000 Kč
1.2 PuretEch 130GT945 000 Kč
Hybrid 180 e-EAT8GT1 165 000 Kč
hybrid 2225 e-EAT8GT1 215 000 Kč



Peugeot 2.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar