Peugeot 407 nabízí osm motorů (II)
Bohatou nabídku benzinových i dieselových motorů tvoří čtyřválce a šestiválce s výkonovým rozpětím od 125 k do 211 k v kombinaci s manuálními i automatickými převodovkami. Pro některé země bude v nabídce 2.0 Bioflex na bioetanol E85.
V sedanu jsme si vyzkoušeli vznětový přeplňovaný dvoulitr HDI FAP s manuální šestistupňovou převodovkou, splňující emisní normy Euro 5 (pro nové vozy v platnosti od 2009, pro ostatní od 2010). Zatímco výkon motoru se zvýšil ze 100 na 103 kW, spotřeba a emise CO2 se snížily (150 g CO2 místo 155 g u sedanu a 159 g u SW). Všechny diesely HDI jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP).
Podle nás bude asi o tuto pohonnou jednotku největší zájem, a to i při rostoucí ceně nafty. Motor je velice kultivovaný, dynamický a reaguje už z nízkých otáček. Jízda s ním je neobyčejně pohodlný, takže jde o ideálního společníka na dlouhé cesty. To vše podporuje průměrná spotřeba kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů.
Pro kombi SW jsme zvolili zážehový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, spojený tentokrát s automatickou převodovkou. Je sice nejvýkonnější ze všech motorů a pochopitelně tudíž i nejžíznivější. Výrobce udává průměr těsně pod deset litrů, který bude asi jen velmi těžké udržet.
Benzinové motory
Dieselové motory
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, údaje v závorkách pro verzi SW
Obě verze využívají vpředu dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí, což vede k výborné stabilitě i rychlému projíždění zatáček. O tom jsme se mohli přesvědčit při testovací jízdě v okolí Sochaux, v krajině podobné svým rázem tak trochu Podkrkonoší. Jízda po úzkých klikatých silničkách ať již v údolí nebo mezi pastvinami nám přinášela opravdové potěšení.Také odpružení vozu je komfortní a na patřičné úrovni, do řízení se prakticky nepřenášejí žádné rázy.
Zadní víceprvková náprava navíc účinně tlumí podélné i příčné nerovnosti. Šestiválce jsou doplněny variabilním pérováním se snímačem výkyvu umístěným na každém kole zvlášť. Tuhost odpružení se přizpůsobuje automaticky a průběžně podle způsobu jízdy řidiče i kvalitě vozovky. Tlačítkem si lze navolit „tvrdší“ pérování.
Součástí výbavy je elektrohydraulický posilovač s elektrickým čerpadlem řízeným v závislosti na rychlosti vozidla, rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. Základní verze mají posilovač řízení s proměnným účinkem podle otáček motoru, šestiválec pak variabilní hydraulický posilovač.
Výkonná brzdová soustava zahrnuje mj. systém ESP Bosch s možností deaktivace a následné automatické aktivace při překročení 50 km/h, spojený s podporou brzdění v kritických situacích a samočinnou aktivací výstražných světel.
Také kvalita odhlučnění je na špičkové úrovni a cestující mohou mezi sebou nerušeně komunikovat, aniž by museli zvyšovat hlas.
Modernizace jednoznačně posouvá „407“ zase o kus dál, a to jak nabízeným komfortem, tak výběrem pohonných jednotek a karosářských verzi. Při výběru by měl být tedy uspokojen každý zájemce o nový Peugeot 407.
Jindřich Lasík, 22.7.2008
Podle nás bude asi o tuto pohonnou jednotku největší zájem, a to i při rostoucí ceně nafty. Motor je velice kultivovaný, dynamický a reaguje už z nízkých otáček. Jízda s ním je neobyčejně pohodlný, takže jde o ideálního společníka na dlouhé cesty. To vše podporuje průměrná spotřeba kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů.
Pro kombi SW jsme zvolili zážehový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, spojený tentokrát s automatickou převodovkou. Je sice nejvýkonnější ze všech motorů a pochopitelně tudíž i nejžíznivější. Výrobce udává průměr těsně pod deset litrů, který bude asi jen velmi těžké udržet.
Benzinové motory
| Typ | 1.8 | 2.0 | 2.2 | 3.0 |
| Objem | 1749 | 1997 | 2230 | 2946 |
| Výkon | 92(125)/6000 | 103(140)/6000 | 120(163)/5875 | 155(211)/6000 |
| Toč.moment | 170/3750 | 200/4000 | 220/4150 | 290/3750 |
| Převodovka | 5M | 5M | 6M | 6A |
| Rychlost | 203 (199) | 213(209) | 222(218) | 235(229) |
| Zrychlení | 10,3(10,7) | 9,1(9,5) | 9,0(9,3) | 8,4(8,7) |
| Spotřeba sedan | 10,5/6,0/7,7 | 11,0/6,4/8,1 | 12,9/6,8/9,0 | 14,5/7,0/9,8 |
| Spotřeba SW | 10,7/6,1/7,9 | 11,3/6,5/8,3 | 13,1/6,9/9,2 | 14,6/7,1/9,9 |
Dieselové motory
| Typ | 1.6 HDI | 2.0 HDi | 2.2 HDi | 2.7 HDi |
| Objem | 1560 | 1997 | 2179 | |
| Výkon | 80(110)/4000 | 100(136)/4000 | 125(170)/4000 | 150(204)/4000 |
| Toč.moment | 240/1750 | 320/2000 | 370/1500 | 440/1900 |
| Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6A |
| Rychlost | 192(189) | 208(203) | 225(221) | 230(226) |
| Zrychlení | 11,7(12,1) | 9,8(10,1) | 8,7(9,0) | 8,5(8,8) |
| Spotřeba sedan | 6,8/4,4/5,3 | 7,7/4,9/5,9 | 8,1/5,0/6,1 | 11,7/6,5/8,4 |
| Spotřeba SW | 6,8/4,4/5,3 | 7,9/5,0/6,0 | 8,2/5,1/6,2 | 11,9/6,5/8,5 |
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, údaje v závorkách pro verzi SW
Obě verze využívají vpředu dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí, což vede k výborné stabilitě i rychlému projíždění zatáček. O tom jsme se mohli přesvědčit při testovací jízdě v okolí Sochaux, v krajině podobné svým rázem tak trochu Podkrkonoší. Jízda po úzkých klikatých silničkách ať již v údolí nebo mezi pastvinami nám přinášela opravdové potěšení.Také odpružení vozu je komfortní a na patřičné úrovni, do řízení se prakticky nepřenášejí žádné rázy.
Zadní víceprvková náprava navíc účinně tlumí podélné i příčné nerovnosti. Šestiválce jsou doplněny variabilním pérováním se snímačem výkyvu umístěným na každém kole zvlášť. Tuhost odpružení se přizpůsobuje automaticky a průběžně podle způsobu jízdy řidiče i kvalitě vozovky. Tlačítkem si lze navolit „tvrdší“ pérování.
Součástí výbavy je elektrohydraulický posilovač s elektrickým čerpadlem řízeným v závislosti na rychlosti vozidla, rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. Základní verze mají posilovač řízení s proměnným účinkem podle otáček motoru, šestiválec pak variabilní hydraulický posilovač.
Výkonná brzdová soustava zahrnuje mj. systém ESP Bosch s možností deaktivace a následné automatické aktivace při překročení 50 km/h, spojený s podporou brzdění v kritických situacích a samočinnou aktivací výstražných světel.
Také kvalita odhlučnění je na špičkové úrovni a cestující mohou mezi sebou nerušeně komunikovat, aniž by museli zvyšovat hlas.
Modernizace jednoznačně posouvá „407“ zase o kus dál, a to jak nabízeným komfortem, tak výběrem pohonných jednotek a karosářských verzi. Při výběru by měl být tedy uspokojen každý zájemce o nový Peugeot 407.
Jindřich Lasík, 22.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















