Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 407 nabízí osm motorů (II)

Bohatou nabídku benzinových i dieselových motorů tvoří čtyřválce a šestiválce s výkonovým rozpětím od 125 k do 211 k v kombinaci s manuálními i automatickými převodovkami. Pro některé země bude v nabídce 2.0 Bioflex na bioetanol E85.

V sedanu jsme si vyzkoušeli vznětový přeplňovaný dvoulitr HDI FAP s manuální šestistupňovou převodovkou, splňující emisní normy Euro 5 (pro nové vozy v platnosti od 2009, pro ostatní od 2010). Zatímco výkon motoru se zvýšil ze 100 na 103 kW, spotřeba a emise CO2 se snížily (150 g CO2 místo 155 g u sedanu a 159 g u SW). Všechny diesely HDI jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP).
Podle nás bude asi o tuto pohonnou jednotku největší zájem, a to i při rostoucí ceně nafty. Motor je velice kultivovaný, dynamický a reaguje už z nízkých otáček. Jízda s ním je neobyčejně pohodlný, takže jde o ideálního společníka na dlouhé cesty. To vše podporuje průměrná spotřeba kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů.
Pro kombi SW jsme zvolili zážehový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, spojený tentokrát s automatickou převodovkou. Je sice nejvýkonnější ze všech motorů a pochopitelně tudíž i nejžíznivější. Výrobce udává průměr těsně pod deset litrů, který bude asi jen velmi těžké udržet.


Benzinové motory
Typ1.82.02.23.0
Objem1749199722302946
Výkon92(125)/6000103(140)/6000120(163)/5875155(211)/6000
Toč.moment170/3750200/4000220/4150290/3750
Převodovka5M5M6M6A
Rychlost203 (199)213(209)222(218)235(229)
Zrychlení10,3(10,7)9,1(9,5)9,0(9,3)8,4(8,7)
Spotřeba sedan10,5/6,0/7,711,0/6,4/8,112,9/6,8/9,014,5/7,0/9,8
Spotřeba SW10,7/6,1/7,911,3/6,5/8,313,1/6,9/9,214,6/7,1/9,9



Dieselové motory
Typ1.6 HDI2.0 HDi2.2 HDi2.7 HDi
Objem156019972179
Výkon80(110)/4000100(136)/4000125(170)/4000150(204)/4000
Toč.moment240/1750320/2000370/1500440/1900
Převodovka5M6M6M6A
Rychlost192(189)208(203)225(221)230(226)
Zrychlení11,7(12,1)9,8(10,1)8,7(9,0)8,5(8,8)
Spotřeba sedan6,8/4,4/5,37,7/4,9/5,98,1/5,0/6,111,7/6,5/8,4
Spotřeba SW6,8/4,4/5,37,9/5,0/6,08,2/5,1/6,211,9/6,5/8,5



Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, údaje v závorkách pro verzi SW

Obě verze využívají vpředu dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí, což vede k výborné stabilitě i rychlému projíždění zatáček. O tom jsme se mohli přesvědčit při testovací jízdě v okolí Sochaux, v krajině podobné svým rázem tak trochu Podkrkonoší. Jízda po úzkých klikatých silničkách ať již v údolí nebo mezi pastvinami nám přinášela opravdové potěšení.Také odpružení vozu je komfortní a na patřičné úrovni, do řízení se prakticky nepřenášejí žádné rázy.
Zadní víceprvková náprava navíc účinně tlumí podélné i příčné nerovnosti. Šestiválce jsou doplněny variabilním pérováním se snímačem výkyvu umístěným na každém kole zvlášť. Tuhost odpružení se přizpůsobuje automaticky a průběžně podle způsobu jízdy řidiče i kvalitě vozovky. Tlačítkem si lze navolit „tvrdší“ pérování.
Součástí výbavy je elektrohydraulický posilovač s elektrickým čerpadlem řízeným v závislosti na rychlosti vozidla, rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. Základní verze mají posilovač řízení s proměnným účinkem podle otáček motoru, šestiválec pak variabilní hydraulický posilovač.
Výkonná brzdová soustava zahrnuje mj. systém ESP Bosch s možností deaktivace a následné automatické aktivace při překročení 50 km/h, spojený s podporou brzdění v kritických situacích a samočinnou aktivací výstražných světel.
Také kvalita odhlučnění je na špičkové úrovni a cestující mohou mezi sebou nerušeně komunikovat, aniž by museli zvyšovat hlas.
Modernizace jednoznačně posouvá „407“ zase o kus dál, a to jak nabízeným komfortem, tak výběrem pohonných jednotek a karosářských verzi. Při výběru by měl být tedy uspokojen každý zájemce o nový Peugeot 407.

Jindřich Lasík, 22.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar