Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 407 - aktualizace místo revoluce (I)

Historie čtyřkové řady spadá vlastně až do roku 1931, kdy se poprvé objevil model 401. V těchto dnech Peugeot představuje v okolí Sochaux faceliftované modely vyšší střední třídy všech tří karosářských verzí – sedan, kombi SW a Coupe.

Peugeot 407 vždy představoval osvědčenou kvalitu, a tak při faceliftu nebylo záměrem provádět nějaké změny, ale soustředit se jen pár estetických detailů a hlavně na vylepšení jízdních vlastností. Nebylo tedy nutné dělat revoluci, ale stačila aktualizovat stávající generaci se zaručenou kvalitou.
Model 407 je určen pro náročnou klientelu, kterou oslovují estetika, špičkové technologie a jízdní potěšení, navíc možnosti využití rozšiřuje verze kombi SW. Atraktivní předností je pohled „šelmy“ a originální estetická vyváženost celé siluety – předsazené a zkosené čelní sklo, mohutná zadní část, velká a výrazná kola.
Styl zůstal dynamický a odvážný, ale současně elegantní, robustní a z hlediska exteriéru i interiéru působí kvalitnějším dojmem. Při pohledu zepředu se odlišuje novým designovým provedením otvoru sání. Otvor sání zdobí mírně zaoblená mřížka z podélných a svislých chromovaných lišt.
Zadní část je inspirována sportovním charakterem verze coupé, kromě počtu dveří jsou obě verze na pohled hodně podobné. Spodní část nárazníku, připomínající difuzér, podporuje dynamický vzhled, zatímco horní část tvoří práh zavazadlového prostoru. Čtyři snímače zadního parkovacího asistenta jsou decentně začleněny přímo do povrchu nárazníku.
Nová zadní světla mají ve dne i v noci velmi originální vzhled. Rubínově červená maska s bílým krystalickým provedením v oblasti zpětných a směrových světel má oproti původním světlometům ve dne velmi odlišnou kresbu.
Zadní část kombi prošla rovněž stylistickými změny nárazníku a zadních svítilen. Mohutnější záď je ve vyváženém poměru s přední částí verze SW. Nárazník je zaoblenější a, stejně jako u sedanu, ohraničuje práh zavazadlového prostoru s ochrannou lištou.
Zadní okno se otevírá nezávisle na víku zavazadlového prostoru, jehož prostor je dobře využitelný. Při delším stisknutí tlačítka na dálkovém ovladači se zadní okno otevře a umožní přístup k zavazadlům, aniž bychom museli otevřít celé víko. S důmyslným krytem zavazadlového prostoru jsou přepravované věci snadno přístupné v jakékoliv konfiguraci. U všech verzí řady 407 je zadní sedadlo dělené v poměru 2/3-1/3 a sklopením sedadla se získá téměř rovná úložná plocha.
Vizuální kvalitu interiéru umocňují chromované ovladače klimatizace, rádia nebo telematického systému. Na eleganci a komfortu interiéru se podílejí také sedadla s novými typy látkového nebo koženého čalounění. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná s řadou možných nastavení, ovládaná elektricky nebo manuálně. Polohu sedadla řidiče, vnějších zpětných zrcátek a volantu si můžeme uložit do paměti, volant se automaticky zvedne a zasune, aby uvolnil řidiči místo při nastupování nebo vystupování z vozu.
Světlo do interiéru proniká širokým zkoseným čelním sklem o ploše 1,6 m2 , a tak mají cestující na všech místech výborný výhled. Trochu nám vadilo zrcadlení přístrojové desky v čelním okně. Prosvětlení u 407 SW se stává životním stylem – rozměrná panoramatická střecha se zatmaveným vrstveným sklem zasahuje až nad zadní sedadla a je opatřena sluneční clonou s elektrickým sekvenčním ovládáním.
V nabídce jsou tři provedení interiéru – dynamické provedení Titane, jemné Diamant a světlé Ivoire. Komfort cestování může ještě završovat nabídka audio systémů.
Systém WIP sound, který tvoří autorádio (kompatibilní s MP3) nabízí nové funkce jako CD text nebo mode seznam. Dvěma analogovými vstupy lze připojit systém USB Box, na přání se dodává hands-free sada Bluetooth.
Systém WIP Nav (k dispozici později) má autorádio tri-tuner, CD přehrávač MP3 a WMA, navigaci GPS s kartografickými daty 40 evropských zemí (Navteq) uložené na SD kartě 4 GB, propojovací vstupy RCA pro připojení přenosných audio přístrojů, kompatibilitu s USB Boxem. Systém je dodáván s barevnou 7“ obrazovkou 16/9, na které se zobrazují názvy hlavních ulic, v měřítku až do 200 m.
WIP Com – vyšší třída s integrovaným telefonem se skládá z autorádia MP3, systému GPS s kartografickými informacemi o všech evropských zemích a integrovaného telefonu GSM, zahrnuje pevný disk 30 GB a telefoní SIM kartu. Oproti WIP Nav navíc nabízí funkci jukebox, hlasové ovládání, video vstup RCA pro sledování filmu ve stojícím voze, USB vstup pro připojení digitálního nosiče ke čtení nebo uložení dat do systému Wip Com, služby Peugeot urgence a Peugeot services mobiles.
Služba Peugeot urgence umožňuje lokalizovat vůz v případě nehody a na základě aktivace pyrotechnických bezpečnostních prvků automaticky (nebo manuálně tlačítkem SOS) přivolá složky záchranného systému (s vloženou funkční SIM kartou).
Peugeot 407 nabízí svým cestujícím výbornou úroveň pasivní bezpečnosti, založené zejména na struktuře přední části s dvěma absorpčními kanály, bezpečnostním sloupku řízení a účinné vnitřní nárazníkové zóně, tvořené až devíti airbagy včetně kolenního u řidiče a sedadel s aktivními opěrkami hlavy
Vedle elegantního a dynamického stylu, prosvětleného interiéru panoramatická střecha je Peugeot 407 SW zajímavou nabídkou pro aktivní využití volného času, neboť nabízí praktický interiér s řadou důvtipných funkcí a metalické střešní lišty pro zvýšení přepravní kapacitu.
Cílem faceliftu bylo zlepšit auto, nikoliv jej předělat. A to se povedlo.
Od počátku výroby ke konci dubna 2008 vyjelo 753 741 vozů Peugeot 407, které směřovaly do 130 zemí světa. Podíl jednotlivých verzí – 487 676 sedanů, 236 529 kombi SW a 29 536 Coupé. Celkem 77 % produkce je vybaveno dieselem motorem HDI.

(Dokončení zítra)

Jindřich Lasík, 21.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar