Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 4008 - spojení stylu a robustnosti

Svým osobitým a ušlechtilým vzhledem, schopnostmi a pohonem 4x4 přináší model Peugeot 4008 nabídku pro náročné zákazníky, která je schopná prosadit se v progresivním segmentu SUV. Veřejnosti bude představen na autosalonu v Ženevě 2012.

Nový SUV 4X4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. V Evropě se zaměřuje především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled automobilu a jeho dynamika.
Nové stylové trendy jsou citlivě zakomponovány, například otvor sání motoru, který působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie, nebo protáhlý tvar předních světlometů s výrazným světelným rukopisem. Přední světlomety zespodu lemuje lišta denních LED světel a zadní světla vyplňují tři červené „otisky drápů“.
Vzhled umocňuje mohutná přední maska s vertikálním mřížováním, ochranný kryt podvozku a vysoko vykrojené chrániče podběhů kol, do kterých jsou zasazena kola velkých rozměrů. Exteriér zdobí chromované dekorativní prvky a kvalitu provedení vnitřního prostoru umocňují použité materiály, jako například povrch palubní desky s jemnou texturou nebo černě lakovaná středová konzola. Prosklená panoramatická střecha osvětluje interiér vozu a postranní LED světla poskytují příjemné noční osvětlení. Výbava a funkce, které nabízí – například bezklíčový přístup a start motoru, hliníková kola 18“, navigační systém s dotykovou obrazovkou nebo zadní kamera, jsou odrazem moderní představy o světě terénních vozidel.
Podvozek částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby byla zajištěna prostornost a dobrá obyvatelnost na předních i zadních sedadlech.
Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz.
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů: pohon dvou kol 2WD, všech čtyř 4WD a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu LOCK. V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola.


Pohonné jednotky

Zážehové:
1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5
2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT

Vznětové HDi :


1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 - 280 Nm s overboost MAN6
1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6

V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar