Peugeot 4007 dostane 2.2 HDI a Dual Clutch System
První kompaktní terénní vůz značky Peugeot s pěti nebo sedmi místy je oceňován pro své dynamické schopnosti, založené na účinných a výkonných motorech, inovativním převodu a podvozkových částech dosahujících jízdních kvalit na úrovni hatchbacků.
Uvedením verze 2.2 HDi FAP 156 k s robotizovanou dvouspojkovou převodovkou s technologií Dual Clutch System ukazuje, že lze uvést do souladu dobrodružství, automatiku ovládání, ekologickou efektivitu i jízdní potěšení.
Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých. Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin sekundy hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně bez konvertoru točivého momentu.
Robotizovaná převodovka je šestistupňová, aby bylo možné co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW (156 k). Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést vysoký točivý moment 380 Nm při 2000/min. V kombinovaném provozu spotřebuje 7,3 l/100 km.
Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) nebo v poloautomatickém (sekvenčním) pomocí pádel umístěných za volantem. Podle potřeby může řidič kdykoliv přejít z jednoho režimu do druhého a zvolit si tak komfort řízení, který mu v danou chvíli nejlépe vyhovuje.
V prvé řadě může DCS nabídnout strategii adaptace při jízdě ve svahu. V závislosti na převýšení vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje komfort řízení. Model je rovněž vybaven funkcí rozjezdu ve svahu odvozené od ESP.
Uvnitř vozu zdobí palubní desku i pásy v předních dveřích elegantní dvojité švy a ovladače výstupů vzduchu jsou v provedení chrom. Multifunkční obrazovka umístěná mezi dvěma ukazateli na palubní desce nabízí nový barevný grafický interface, který bylo možné použít díky využití LCD matice.
Z vnějšího pohledu se verze 4007 2.2 HDi AUT 6 odlišuje úpravou výstupu výfuku a dvojitou koncovkou.
JL, 9.9.2009
Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých. Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin sekundy hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně bez konvertoru točivého momentu.
Robotizovaná převodovka je šestistupňová, aby bylo možné co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW (156 k). Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést vysoký točivý moment 380 Nm při 2000/min. V kombinovaném provozu spotřebuje 7,3 l/100 km.
Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) nebo v poloautomatickém (sekvenčním) pomocí pádel umístěných za volantem. Podle potřeby může řidič kdykoliv přejít z jednoho režimu do druhého a zvolit si tak komfort řízení, který mu v danou chvíli nejlépe vyhovuje.
V prvé řadě může DCS nabídnout strategii adaptace při jízdě ve svahu. V závislosti na převýšení vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje komfort řízení. Model je rovněž vybaven funkcí rozjezdu ve svahu odvozené od ESP.
Uvnitř vozu zdobí palubní desku i pásy v předních dveřích elegantní dvojité švy a ovladače výstupů vzduchu jsou v provedení chrom. Multifunkční obrazovka umístěná mezi dvěma ukazateli na palubní desce nabízí nový barevný grafický interface, který bylo možné použít díky využití LCD matice.
Z vnějšího pohledu se verze 4007 2.2 HDi AUT 6 odlišuje úpravou výstupu výfuku a dvojitou koncovkou.
JL, 9.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








