Peugeot 308 - první informace
Šest let po premiéře modelu 307 přichází Peugeot s jeho nástupcem, který jako první francouzský lev nese v označení osmičku. Světová premiéra proběhne na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu.
Nabízen bude ve dvou karosářských variantách, když třídveřová bude uvedena na trh později. S délkou 4,27 metru překonává svého předchůdce o dobrých 6 centimetrů, VW Golf dokonce skoro o 8 cm. Rozvor 2,61 metru byl převzat z modelu 307, zatímco rozchod kol vpředu i vzadu narostl o 30 mm, resp. 16 mm.
Už tvary karosérie, podobné vanu, dávají tušit o variabilitě vnitřního prostoru, tvar předních nárazníků se liší podle výbavy – buď je vyveden ve sportovním nebo klasickém duchu. Vcelku působí Peugeot 307 spíš jako evoluce 307, než jako revoluce, neboť ze svého předchůdce přebírá některé designerské prvky. Na přání dodávaná skleněná střecha prosvětluje a opticky zvětšuje pětimístný interiér.
Objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 430 až 1398 litry, přičemž další malé přihrádky o celkovém objemu 42 litru jsou rozmístěny po celém interiéru.
Pro pohon byly vybrány tři benzinové a tři dieselové pohonné jednotky, u benzinové 1.4 a dieselového 1.6/90 výrobce zatím bližší technické údaje neudává.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn: Výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombinovaná)-l/100 km
Bohatý je také výběr převodovek – pěti- nebo šestistupňová mechanická, šestistupňová automatizovaná, čtyř- nebo šestistupňová samočinná.
Bezpečností paket zahrnuje až devět airbagů včetně zadního bočních a kolenního, v sériové výbavě nechybí ABS, elektronické rozdělování brzdné síly s brzdovým asistentem, regulace prokluzu, dynamická kontrola stabilita, podle verzí ESP. Vůz vyjíždí na pneumatikách 15 až 18“ a pneumatikách o rozměru 195/65 R15 až 225/45R18.
Jindřich Lasík, 28.6.2007
Už tvary karosérie, podobné vanu, dávají tušit o variabilitě vnitřního prostoru, tvar předních nárazníků se liší podle výbavy – buď je vyveden ve sportovním nebo klasickém duchu. Vcelku působí Peugeot 307 spíš jako evoluce 307, než jako revoluce, neboť ze svého předchůdce přebírá některé designerské prvky. Na přání dodávaná skleněná střecha prosvětluje a opticky zvětšuje pětimístný interiér.
Objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 430 až 1398 litry, přičemž další malé přihrádky o celkovém objemu 42 litru jsou rozmístěny po celém interiéru.
Pro pohon byly vybrány tři benzinové a tři dieselové pohonné jednotky, u benzinové 1.4 a dieselového 1.6/90 výrobce zatím bližší technické údaje neudává.
Benzinové motory
Typ | 1.4 | 1.6Vti | 1.6THP |
Výkon | 70(95)/6000 | 88(120)/6000 | 110(150)/5000 |
Toč.moment | 126/4000 | 160/4250 | 240/1400 |
Rychlost | - | 195 | 213 |
Zrychlení | - | 10,8 | 8,8 |
Spotřeba | - | 9,3/5,2/6,7 | 9,8/5,6/7,1 |
Vznětové motory
Typ | 1.6 | 1.6HDi | 2.0HDi |
Výkon | 66(90)/4000 | 80(110)/4000 | 100(136)/4000 |
Toč.moment | 215/1750 | 240/1750 | 320/2000 |
Rychlost | - | 190 | 205 |
Zrychlení | - | 11,3 | 10,1 |
Spotřeba | - | 6,0/3,9/4,7 | 7,2/4,5/5,5 |
Pozn: Výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombinovaná)-l/100 km
Bohatý je také výběr převodovek – pěti- nebo šestistupňová mechanická, šestistupňová automatizovaná, čtyř- nebo šestistupňová samočinná.
Bezpečností paket zahrnuje až devět airbagů včetně zadního bočních a kolenního, v sériové výbavě nechybí ABS, elektronické rozdělování brzdné síly s brzdovým asistentem, regulace prokluzu, dynamická kontrola stabilita, podle verzí ESP. Vůz vyjíždí na pneumatikách 15 až 18“ a pneumatikách o rozměru 195/65 R15 až 225/45R18.
Jindřich Lasík, 28.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout