Peugeot 308 po faceliftu a s e-HDi
Cílem Peugeotu 308 je nejen potvrdit svoji vedoucí pozici z hlediska jízdních vlastnosti a požitku z řízení, ale také stát se měřítkem kvality v oblasti ekologické účinnosti. Nový Peugeot 308 totiž stejně jako 508 přichází s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi a systémem STOP & START.
Nové linie modelu Peugeot 308 důmyslně přebírají aktuální designové prvky. Vzhled všech tří verzí karoserie (sedan, kupé kabriolet i SW) se tak vyvíjejí směrem k technologičtější eleganci, jejímž vyjádřením jsou přední světlomety s LED diodami a zadní světla s červenou světelnou lištou kolem.
Rozměry a kvalita doplňkové výbavy nového Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie a jsou zárukou prostornosti a pohodlnosti interiéru Totéž platí pro funkce primární, sekundární i terciární bezpečnosti, které rovněž dosahují vynikající úrovně.
Design vnějších částí představuje elegantní styl s nádechem luxusu. Středová ochranná lišta, která může být v černé lakované verzi, byla zúžena ve prospěch kovové části. Přirozenou eleganci podtrhují nejrůznější stylové prvky. Nový otvor sání motoru zdobí kryt z leštěného chromu a horizontální lišty, které mohou být leskle černé nebo chromované, v závislosti na verzi karoserie.
Spodní část předního nárazníku zahrnuje nové světlomety zastávající funkci denních i potkávacích světel, jež mají v jednotlivých verzích různý vzhled. Jsou do vozu dokonale začleněny a harmonicky umístěny na horní okraj lišty mlhovek. Tvoří je LED dioda s proměnlivou intenzitou a světelná lišta.
Příď s plynulými tvary je více zaoblená, zejména v místě spojení světlometů a kapoty. Celkový vzhled posiluje linie prahové lišty, která začíná na úrovni předního nárazníku a táhne se až k zadnímu nárazníku. Vůz působící dojmem dokonalé rovnováhy a stability. K dynamice přispívají i nová 16“ nebo 17“ litá kola s diamantovým výbrusem nebo 18“ v šedém odstínu u verze GTi.
U hatchbacku zvyšuje nárazník pocit robustnosti a kvality provedení a dodává mu sportovní charakter. K tomu přispívá i designový prvek připomínající difuzér a dva vložené díly, které mohou mít i chromovanou úpravu, evokující výfuk.
U verze SW byl tvar robustního nárazníku a zadních světel přizpůsoben tak, aby umožnily doširoka otevřít zavazadlový prostor. Z této konfigurace vyplývající nízký nákladový práh je zárukou snadného nakládání a velkého vnitřního prostoru.
U verze kupé kabriolet je design zadní části posílen horizontální linií, která zdůrazňuje dojem šířky.
Designéři interiéru přišli s výrazně nakloněnou palubní deskou, která je téměř symetrická se sloupky čelního skla. Na druhé straně měli snahu pojmout styl interiéru velmi nadstandardně, s důrazem na vysokou úroveň kvality provedení. V kabině upoutá elegance všech čtyř sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy a možnost čalounění palubní desky v kůži různého odstínu, která dodává vozu vzhled Grand Turismo.
Vnitřní rozměry vedou k tomu, že 308 figuruje mezi nejprostornějšími vozy svého segmentu. Šířka ve výši loktů tak vpředu u hatchbacku a SW dosahuje 1464 mm a vrcholí u verze kupé kabriolet (1492 mm). Vzadu je to 1471 mm a u verze CC 1321 mm.
Na palubu vozu 308 SW se vejde 7 osob, protože dozadu lze dodat další 2 sedadla. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 674/2149 l u SW a 430/1398 l u hatchbacku.
Ve verzi CC mají 4 cestující při konfiguraci kupé k dispozici zavazadlový prostor 465 l. V kabrioletu 266 l. Na přeměnu vozu 308 CC na dynamické kupé nebo zpět na elegantní kabriolet stačí jen 20 s.
Cestující ve voze 308 hatchback a SW mohou rovněž využít prosluněné kabiny, pokud si vůz vybaví panoramatickou střechou. Celková prosklená plocha se pak u hatchbacku zvětší na 4,86 m2 a u SW na 5,58 m2.
Nechybí ani kvalitní nabídka audio systému a telematické výbavy: autorádio WIP Sound, hands-free sadu s technologií Bluetooth, navigaci WIP Nav a WIP Com 3D s barevným sedmipalcovým zatažitelným displejem 16/9. V nabídce je i hi-fi systém JBL, který může být spojen s vrstvenými bočními skly pro optimální akustický komfort.
Mikrohybridní technologie e-HDi
Nový Peugeot 308 je po modelu 508 druhým vozem s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi – systém STOP & START nové generace. Technologie e-HDi využívající systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startování (e-booster) umožňuje:
snížit spotřebu v městském provozu o 15 %,
snížit emise CO2 o 5 g/km
o 40 % rychlejší opětovné nastartování (400 ms) než se systémem STOP & START se zesíleným startérem,
aktivovat vypnutí motoru od 20 km/h u manuální převodovky (8 km/h u automatizované převodovky),
zpříjemnit používání systému STOP & START – tichý chod, absence vibrací.
Používaný reverzibilní alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a umožní až 600 000 nastartování. Řidič však může funkci STOP & START vypnout tlačítkem na palubní desce. Technologie e-HDi je nabízena u motoru 1.6 HDi 112 k FAP, který může být spojen se dvěma různými převodovkami (manuální nebo automatizovaná). Jde o premiéru, protože technologie e-HDi byla doposud používaná jen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Pohonné jednotky
Za účelem co největšího snížení emisí CO2 je nový Peugeot 308 vybaven pouze motory nejnovější generace, jak v benzinové (VTi nebo THP), tak v dieselové verzi (HDi splňující normu Euro5). U hatchbacku umožní výběr 8 různých motorizací a různé kombinace převodovek (manuální, automatizovaná nebo automatická) každému zákazníkovi, aby si vybral verzi dle jeho potřeb.
Zážehové motory
1.4 VTi 98 k s 5MT
1.6 VTi 120 k s 5MT nebo automatickou převodovkou,
1.6 THP 156 k s 6MT nebo automatickou převodovkou,
1.6 l THP 200 k s 6MT (GTi).
Dieselové motory
1.6 HDi FAP 92 k s 5MT
1.6 e-HDi FAP 112 k s 6MT nebo automatizovanou převodovkou,
2.0 HDi FAP 150 k s 6MT
2.0 HDi FAP 163 k s automatickou převodovkou nebo 6MT (308 CC).
Bezpečnost
Pro dosažení sekundární bezpečnosti byla struktura zesílena, aby odolala i nejprudším nárazům, zejména díky třem absorpčním kanálům vpředu. Použití vysokopevnostních plechů typu THLE (plech s velmi vysokou pružnosti) a vícevrstvých výztuží v citlivých zónách umožnilo zvýšit úroveň ochrany cestujících, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti vozu. Uvedené vlastnosti struktury doplňuje až 8 airbagů u hatchbacku a SW, až 6 airbagů u CC (z toho 2 hlavové vpředu), výsuvné bezpečnostní oblouky u verze CC v případě převrácení.
Nový Peugeot 308 byl představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. V České republice přichází na trh v květnu. Úkolem tohoto modelu je pokračovat v úspěchu Peugeotu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.
Rozměry a kvalita doplňkové výbavy nového Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie a jsou zárukou prostornosti a pohodlnosti interiéru Totéž platí pro funkce primární, sekundární i terciární bezpečnosti, které rovněž dosahují vynikající úrovně.
Design vnějších částí představuje elegantní styl s nádechem luxusu. Středová ochranná lišta, která může být v černé lakované verzi, byla zúžena ve prospěch kovové části. Přirozenou eleganci podtrhují nejrůznější stylové prvky. Nový otvor sání motoru zdobí kryt z leštěného chromu a horizontální lišty, které mohou být leskle černé nebo chromované, v závislosti na verzi karoserie.
Spodní část předního nárazníku zahrnuje nové světlomety zastávající funkci denních i potkávacích světel, jež mají v jednotlivých verzích různý vzhled. Jsou do vozu dokonale začleněny a harmonicky umístěny na horní okraj lišty mlhovek. Tvoří je LED dioda s proměnlivou intenzitou a světelná lišta.
Příď s plynulými tvary je více zaoblená, zejména v místě spojení světlometů a kapoty. Celkový vzhled posiluje linie prahové lišty, která začíná na úrovni předního nárazníku a táhne se až k zadnímu nárazníku. Vůz působící dojmem dokonalé rovnováhy a stability. K dynamice přispívají i nová 16“ nebo 17“ litá kola s diamantovým výbrusem nebo 18“ v šedém odstínu u verze GTi.
U hatchbacku zvyšuje nárazník pocit robustnosti a kvality provedení a dodává mu sportovní charakter. K tomu přispívá i designový prvek připomínající difuzér a dva vložené díly, které mohou mít i chromovanou úpravu, evokující výfuk.
U verze SW byl tvar robustního nárazníku a zadních světel přizpůsoben tak, aby umožnily doširoka otevřít zavazadlový prostor. Z této konfigurace vyplývající nízký nákladový práh je zárukou snadného nakládání a velkého vnitřního prostoru.
U verze kupé kabriolet je design zadní části posílen horizontální linií, která zdůrazňuje dojem šířky.
Designéři interiéru přišli s výrazně nakloněnou palubní deskou, která je téměř symetrická se sloupky čelního skla. Na druhé straně měli snahu pojmout styl interiéru velmi nadstandardně, s důrazem na vysokou úroveň kvality provedení. V kabině upoutá elegance všech čtyř sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy a možnost čalounění palubní desky v kůži různého odstínu, která dodává vozu vzhled Grand Turismo.
Vnitřní rozměry vedou k tomu, že 308 figuruje mezi nejprostornějšími vozy svého segmentu. Šířka ve výši loktů tak vpředu u hatchbacku a SW dosahuje 1464 mm a vrcholí u verze kupé kabriolet (1492 mm). Vzadu je to 1471 mm a u verze CC 1321 mm.
Na palubu vozu 308 SW se vejde 7 osob, protože dozadu lze dodat další 2 sedadla. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 674/2149 l u SW a 430/1398 l u hatchbacku.
Ve verzi CC mají 4 cestující při konfiguraci kupé k dispozici zavazadlový prostor 465 l. V kabrioletu 266 l. Na přeměnu vozu 308 CC na dynamické kupé nebo zpět na elegantní kabriolet stačí jen 20 s.
Cestující ve voze 308 hatchback a SW mohou rovněž využít prosluněné kabiny, pokud si vůz vybaví panoramatickou střechou. Celková prosklená plocha se pak u hatchbacku zvětší na 4,86 m2 a u SW na 5,58 m2.
Nechybí ani kvalitní nabídka audio systému a telematické výbavy: autorádio WIP Sound, hands-free sadu s technologií Bluetooth, navigaci WIP Nav a WIP Com 3D s barevným sedmipalcovým zatažitelným displejem 16/9. V nabídce je i hi-fi systém JBL, který může být spojen s vrstvenými bočními skly pro optimální akustický komfort.
Mikrohybridní technologie e-HDi
Nový Peugeot 308 je po modelu 508 druhým vozem s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi – systém STOP & START nové generace. Technologie e-HDi využívající systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startování (e-booster) umožňuje:
snížit spotřebu v městském provozu o 15 %,
snížit emise CO2 o 5 g/km
o 40 % rychlejší opětovné nastartování (400 ms) než se systémem STOP & START se zesíleným startérem,
aktivovat vypnutí motoru od 20 km/h u manuální převodovky (8 km/h u automatizované převodovky),
zpříjemnit používání systému STOP & START – tichý chod, absence vibrací.
Používaný reverzibilní alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a umožní až 600 000 nastartování. Řidič však může funkci STOP & START vypnout tlačítkem na palubní desce. Technologie e-HDi je nabízena u motoru 1.6 HDi 112 k FAP, který může být spojen se dvěma různými převodovkami (manuální nebo automatizovaná). Jde o premiéru, protože technologie e-HDi byla doposud používaná jen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Pohonné jednotky
Za účelem co největšího snížení emisí CO2 je nový Peugeot 308 vybaven pouze motory nejnovější generace, jak v benzinové (VTi nebo THP), tak v dieselové verzi (HDi splňující normu Euro5). U hatchbacku umožní výběr 8 různých motorizací a různé kombinace převodovek (manuální, automatizovaná nebo automatická) každému zákazníkovi, aby si vybral verzi dle jeho potřeb.
Zážehové motory
1.4 VTi 98 k s 5MT
1.6 VTi 120 k s 5MT nebo automatickou převodovkou,
1.6 THP 156 k s 6MT nebo automatickou převodovkou,
1.6 l THP 200 k s 6MT (GTi).
Dieselové motory
1.6 HDi FAP 92 k s 5MT
1.6 e-HDi FAP 112 k s 6MT nebo automatizovanou převodovkou,
2.0 HDi FAP 150 k s 6MT
2.0 HDi FAP 163 k s automatickou převodovkou nebo 6MT (308 CC).
Bezpečnost
Pro dosažení sekundární bezpečnosti byla struktura zesílena, aby odolala i nejprudším nárazům, zejména díky třem absorpčním kanálům vpředu. Použití vysokopevnostních plechů typu THLE (plech s velmi vysokou pružnosti) a vícevrstvých výztuží v citlivých zónách umožnilo zvýšit úroveň ochrany cestujících, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti vozu. Uvedené vlastnosti struktury doplňuje až 8 airbagů u hatchbacku a SW, až 6 airbagů u CC (z toho 2 hlavové vpředu), výsuvné bezpečnostní oblouky u verze CC v případě převrácení.
Nový Peugeot 308 byl představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. V České republice přichází na trh v květnu. Úkolem tohoto modelu je pokračovat v úspěchu Peugeotu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout