Peugeot 308 - facelift umocněný moderními technologiemi
Rozměry se nezměnily, ale karoserie kopíruje mechanické části, aby se zdůraznily atletické rysy vozu. Design vnějších částí představuje elegantní styl s nádechem luxusu. Nový otvor sání motoru zdobí kryt z leštěného chromu a horizontální lišty, které mohou být leskle černé nebo chromované.
Spodní část předního nárazníku, která pomáhá vizuálně vůz rozšířit, zahrnuje nové světlomety zastávající funkci denních i potkávacích světel. Jsou do vozu dokonale začleněny a harmonicky umístěny na horní okraj lišty mlhovek. Tvoří je LED dioda s proměnlivou intenzitou a světelná lišta.
U verze SW byl tvar robustního nárazníku a zadních světel přizpůsoben tak, aby umožnily doširoka otevřít zavazadlový prostor. Z této konfigurace vyplývající nízký nákladový práh je zárukou snadného nakládání a velkého vnitřního prostoru.
Designéři interiéru se snažili na maximum využít objem zvýšené architektury modelu 308. Přišli s výrazně nakloněnou palubní deskou, která je téměř symetrická se sloupky čelního skla.
Specifická sedadla verze GTi jsou zdobena červeným prošitím, označením v horní části opěradel a hliníkovým prstencem na volantu se znakem „GTi“. Zadní zatmavená skla dodávají společně s tmavými koly a titanovou maskou výbojek této verzi výrazný sportovní vzhled, který dokonale souzní s dynamickým potenciálem motoru 1.6 THP 200 k.
V kabině vozu 308 CC upoutá elegance všech čtyř sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy a možnost čalounění palubní desky v plnohodnotné kůži různého odstínu.
Na palubu vozu 308 SW se vejde 7 osob, protože dozadu lze dodat další 2 sedadla. Cestující si dle přání mohou interiér vozu upravit a zvolit si samostatná sedadla ve druhé řadě. Objem zavazadlového prostoru nezůstává pozadu. Pod zadním platem dosahuje 674 l u SW a 430 l u hatchbacku. Když je nákladový potenciál využit na maximum, je objem u SW 2 149 l,u hachbacku 1 398 l.
Ve verzi CC je při konfiguraci kupé k dispozici zavazadlový prostor 465 l, ve verzi kabriolet je kapacita zavazadelníku 266 l. Na přeměnu vozu 308 CC na dynamické kupé nebo zpět na elegantní kabriolet stačí jen 20 sekund.
Peugeot 308 je po modelu 508 druhým vozem, který používá mikrohybridní technologii e-HDi – systém STOP & START nové generace. Technologie e-HDi využívající systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startování (e-booster) umožňuje mj. snížit spotřebu v městském provozu o 15 %. Používaný reverzibilní alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a umožní až 600 000 nastartování.
Pro větší rozšíření této technologie nabízí nová 308 technologii e-HDi u žádaného motoru 1.6 HDi 112 k FAP, který může být spojen s manuální nebo automatizovanou převodovkou. Jde o premiéru, protože technologie e-HDi byla doposud používaná jen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Za účelem co největšího snížení emisí CO2 je nový Peugeot 308 vybaven pouze motory nejnovější generace, jak v benzinové (motory VTi nebo THP), tak v dieselové verzi (nové motory HDi splňující normu Euro5).
U hatchbacku umožní výběr 8 různých motorizací a různé kombinace převodovek (manuální, automatizovaná nebo automatická) každému zákazníkovi, aby si vybral verzi dle jeho potřeb.
Benzinové motory Euro5:
1.4 VTi 98 k s manuální pětistupňovou převodovkou,
1.6 VTi 120 k s manuální pětistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
1.6 THP 156 k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
1.6 l THP 200 k s manuální šestistupňovou převodovkou (výhradně ve verzi GTi).
Dieselové motory splňující normu Euro5:
1.6 HDi FAP 92 k s manuální pětistupňovou převodovkou,
1.6 e-HDi FAP 112 k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou převodovkou,
2.0 HDi FAP 150 k s manuální šestistupňovou převodovkou,
2.0 HDi FAP 163 k s automatickou převodovkou nebo s manuální šestistupňovou převodovkou (pouze ve verzi 308 CC).
Nový Peugeot 308 bude veřejnosti představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. Jeho úkolem je pokračovat v úspěchu modelu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.
JL, 7.2.2011
U verze SW byl tvar robustního nárazníku a zadních světel přizpůsoben tak, aby umožnily doširoka otevřít zavazadlový prostor. Z této konfigurace vyplývající nízký nákladový práh je zárukou snadného nakládání a velkého vnitřního prostoru.
Designéři interiéru se snažili na maximum využít objem zvýšené architektury modelu 308. Přišli s výrazně nakloněnou palubní deskou, která je téměř symetrická se sloupky čelního skla.
Specifická sedadla verze GTi jsou zdobena červeným prošitím, označením v horní části opěradel a hliníkovým prstencem na volantu se znakem „GTi“. Zadní zatmavená skla dodávají společně s tmavými koly a titanovou maskou výbojek této verzi výrazný sportovní vzhled, který dokonale souzní s dynamickým potenciálem motoru 1.6 THP 200 k.
V kabině vozu 308 CC upoutá elegance všech čtyř sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy a možnost čalounění palubní desky v plnohodnotné kůži různého odstínu.
Na palubu vozu 308 SW se vejde 7 osob, protože dozadu lze dodat další 2 sedadla. Cestující si dle přání mohou interiér vozu upravit a zvolit si samostatná sedadla ve druhé řadě. Objem zavazadlového prostoru nezůstává pozadu. Pod zadním platem dosahuje 674 l u SW a 430 l u hatchbacku. Když je nákladový potenciál využit na maximum, je objem u SW 2 149 l,u hachbacku 1 398 l.
Ve verzi CC je při konfiguraci kupé k dispozici zavazadlový prostor 465 l, ve verzi kabriolet je kapacita zavazadelníku 266 l. Na přeměnu vozu 308 CC na dynamické kupé nebo zpět na elegantní kabriolet stačí jen 20 sekund.
Peugeot 308 je po modelu 508 druhým vozem, který používá mikrohybridní technologii e-HDi – systém STOP & START nové generace. Technologie e-HDi využívající systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startování (e-booster) umožňuje mj. snížit spotřebu v městském provozu o 15 %. Používaný reverzibilní alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a umožní až 600 000 nastartování.
Pro větší rozšíření této technologie nabízí nová 308 technologii e-HDi u žádaného motoru 1.6 HDi 112 k FAP, který může být spojen s manuální nebo automatizovanou převodovkou. Jde o premiéru, protože technologie e-HDi byla doposud používaná jen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Za účelem co největšího snížení emisí CO2 je nový Peugeot 308 vybaven pouze motory nejnovější generace, jak v benzinové (motory VTi nebo THP), tak v dieselové verzi (nové motory HDi splňující normu Euro5).
U hatchbacku umožní výběr 8 různých motorizací a různé kombinace převodovek (manuální, automatizovaná nebo automatická) každému zákazníkovi, aby si vybral verzi dle jeho potřeb.
Benzinové motory Euro5:
1.4 VTi 98 k s manuální pětistupňovou převodovkou,
1.6 VTi 120 k s manuální pětistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
1.6 THP 156 k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
1.6 l THP 200 k s manuální šestistupňovou převodovkou (výhradně ve verzi GTi).
Dieselové motory splňující normu Euro5:
1.6 HDi FAP 92 k s manuální pětistupňovou převodovkou,
1.6 e-HDi FAP 112 k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou převodovkou,
2.0 HDi FAP 150 k s manuální šestistupňovou převodovkou,
2.0 HDi FAP 163 k s automatickou převodovkou nebo s manuální šestistupňovou převodovkou (pouze ve verzi 308 CC).
Nový Peugeot 308 bude veřejnosti představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. Jeho úkolem je pokračovat v úspěchu modelu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.
JL, 7.2.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout