Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 - bestseller s českými cenami

Peugeot se rozhodl navázat na úspěch modelu 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází v nové podobě.

Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech, zatímco díky snížení výšky o 20 mm došlo k optickému prodlužení kapoty. Velká pozornost byla věnována optimalizaci architektury a lisování karoserie.

Nový znak je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče dominantní.

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu.
Zadní světlomety využívají technologii Full LED.


Techno Spirit

Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky: rádio, média, telefon, asistenční systémy řízení.
Digitální přístrojový 10“ panel je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Má několik režimů zobrazení, které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku.

Od úrovně výbavy Allure se objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha . Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce.

Design středové konzoly odráží prostorově úsporný vzhled nové klimatizační jednotky. Na oblouku na straně řidiče jsou seskupeny všechny dynamické ovládací prvky vozu:

nový kompaktní ovladač pro impulsní volbu jízdního režimu (Reverse, Neutral, Drive) a 2 tlačítka (Parking a Manual) osmistupňové automatické převodovky;
volič režimu řízení (Electric, Hybrid, Eco, Normal a Sport) .



Asistenční systémy řízení

Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0 . Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vpředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/h;

Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;
Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/h.

Nový Peugeot 308 je sériově nebo za příplatek dodáván s novou výbavou na úrovni vyšších segmentů:


Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);

Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu);

Nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;

Parkovací asistent 360° s 4 kamerami (přední, zadní a 2 boční);

Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;

Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;

Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici;

Indexace vnějších zpětných zrcátek po zařazení zpátečky.


Nový Peugeot 308 má samozřejmě stále kompletní nabídku dalších asistenčních systémů na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu:


Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;

Systém automatického nouzového brzdění (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/h ) a systém varování před srážkou;

Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;

Sledování pozornosti řidiče v případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/h, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;

Automatické přepínání dálkových světlometů;

Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění …);


Perfect Fit: přirozeně úsporný


Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.


Nový Peugeot 308 mění morfologii, aby posílil svou příslušnost k segmentu:


délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm);
čelní sklo změnilo sklon a posunulo se dozadu;
rozvor se zvětšil o 55 mm a dosahuje 267,5 cm;
výška se snížila o 20 mm a činí 144 cm.

Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.

Pneumatiky mají rozměry od 16 do 18 palců v kategoriích A a A + pro vynikající účinnost, a to vše v souladu s požadavky značky.


Příjemná a útulná atmosféra


Přední sedadla získala označení AGR oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.

Ve druhé řadě došlo díky zvýšení rozvoru (+55 mm) ke zlepšení komfortu. Cestující mají větší prostor pro kolena.


Klimatizace využívá nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Ve voze se nezapomíná ani na vzduch uvnitř vozu, a proto je vybaven systémem AQS, který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.



Perfect Fit: motory


V nabídce jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:


HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s e-EAT8 /dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP)

HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s e-EAT8 / dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.


Přibližné doby nabíjení:


přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);

přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);

přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).


Nový Peugeot 308 je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 117 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6


Benzínové tříválcové motory 1,2 l:

PureTech 110 S&S s MAN6,
PureTech 130 S&S s MAN6,
PureTech 130 S&S s EAT8.


Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:

BlueHDI 130 S&S s MAN6,
BlueHDI 130 S&S s EAT8.


Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.


Ceny od 465 000 Kč do 1 020 000 Kč

Příklady cen
1.2 PureTech 110Active Pack465 000 Kč
1.5 BlueHDi 130Active Pack535 000 Kč
Hybrid 180 e-EATActive Pack770 000 Kč
1.2 PureTech 130 EAT8GT Pack770 000 Kč
1.5 BlueHDi 130 EAT8GT Pack820 000 Kč
Hybrid 225 e-EAT8Gt Pack1 020 000 Kč



Peugeot 9.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar