Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 a 308 SW nově v elektrické verzi

Obě verze karoserie nového Peugeotu 308, hatchback a SW, které jsou již k dispozici jako plug-in hybridy, budou od roku 2023 nabízeny také ve 100% elektrické variantě. Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne 100% elektrické kombi.

ALLURE:

Prodloužená přední kapota zvýrazňuje siluetu, linie jsou smyslné a ostře vybroušené a uprostřed masky chladiče se vyjímá nový znak značky. Celková optimalizace architektury umožňuje efektivní využití prostoru kabiny, z čehož profituje celá posádka vozu. Přední světelný podpis ve tvaru tesáků rámují světlomety Matrix LED, které stejně jako zadní LED světla ve tvaru tří lvích drápů připomínají příslušnost řady 308 k rodině značky Peugeot.

Pro 100% elektrické verze vozů Peugeot 308 a 308 SW byla speciálně vyvinuta nová 18palcová hliníková kola. Velká péče byla věnována jejich aerodynamické účinnosti, aby se optimalizoval výkon vozu.


EXCELLENCE

Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW uvedou na trh nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k) a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Elektrická varianta doplní současnou nabídku modelové řady 308 zahrnující hybridní plug-in verze o výkonu 180 k/132 kW a 225 k/162 kW a spalovací motory.

Redukční převodovka vozů Peugeot E-308 a E-308 SW optimalizuje dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory.

Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s novým chemickým složením, s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd více než 400 km.1

Konstruktéři se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A) umožnila dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie: 12,7 kWh na 100 km, což je mezi 100% elektromobily v segmentu C referenční hodnota.

Kromě toho může řidič v zájmu co nejefektivnějšího řízení spotřeby energie zvolit jízdní režim (ECO, NORMAL a SPORT) a díky režimu BRAKE zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu, aby optimalizoval rekuperaci energie.

Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.


Nový Peugeot E-308 a E-308 SW je z technologického hlediska vybaven nejnovější generací asistenčních systémů řízení pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. Patří mezi ně zejména:

•adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go,
•sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů),
•Rear Traffic Alert, který upozorňuje na nebezpečí při couvání.


EMOCE

Nový Peugeot E-308 a E-308 SW disponuje nejnovější generací kabiny Peugeot i-Cockpit®, kterou na první pohled poznáte podle těchto prvků:

•kompaktní vyhřívaný volant s výbornou ovladatelností pro potěšení z jízdy,
•3D digitální plně konfigurovatelný přístrojový štít,
•centrální desetipalcový dotykový displej.

Důraz je kladen na zpracování kabiny s plně konfigurovatelnými virtuálními ovladači i-toggles a na konektivitu zahrnující nejnovější technologii i-Connect® Advanced, což je systém infotainmentu, díky němuž je řízení a cestování intuitivnější a příjemnější.



Peugeot 14.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar