Peugeot 308 SW - radost z cestování
Pouze několik měsíců po předvedení hatchbacku 308, uvádí Peugeot novou verzi karoserie 308 SW. Koncepční vůz Peugeot 308 SW, odhalený na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, „omlazuje“ nabídku karosářských variant SW a break 307.
Model 307 SW stál na počátku originálního konceptu, který si díky svým přednostem nalezl mnoho obdivovatelů. Nabídl jim jízdní potěšení, komfort, praktičnost a velký zavazadlový prostor. Podobně jako hatchback 308, také silueta SW vychází z hlavních zadávacích podmínek programu « T7 »: zvýšená architektura, zaručující maximální pohodlí, světlost a výhled z vozu, výrazný styl, jízdní vlastnosti, prvotřídní bezpečnost, kvalita vnímaná z pohledu zákazníka i kvalita každodenního života na palubě vozu.
Kombi harmonicky spojuje expresivní a dynamickou přední část převzatou od verze 308 hatchback s originálním konceptem zadní části.
Palubní deska, identická s hatchbackem, stylově navazuje na ostatní části interiéru vozu, s nimiž tvoří jednotný celek. Její výrazný sklon a předsazení, oblé, elegantní křivky a reprezentativní styl umocňují dojem prostornosti a celkového pohodlí.
Od ostatních vozů se odlišuje panoramatickou prosklenou střechu, která přesahuje až za druhou řadu sedadel, a poskytuje výhled i cestujícím ve třetí řadě. Celková prosklená plocha automobilu dosahuje velikosti 5,58 m2.
Zvláštní pozornost byla věnována variabilitě vnitřního prostoru, díky které je možné snadno a rychle vůz přizpůsobit různým situacím, s nimiž se můžeme setkat. Všechna sedadla ve druhé řadě jsou samostatná, stejných rozměrů a lze je snadno vyjmout. Také v sedmimístné konfiguraci (dvě přídavná sedadla ve třetí řadě) lze sklopit všechna sedadla, čímž vznikne rovná ložná plocha.
Zavazadlový prostor je přístupný širokými zadními dveřmi nebo zadním panoramatickým otevíratelným oknem. Mimořádně nízký práh zavazadlového prostoru umožňuje snadné nakládání a vykládání objemných předmětů. Objem prostoru pod kryt a s nesklopenými sedadly ve druhé řadě je 674 litrů nebo 573 dm3 (měřeno metodou VDA) a při vyjmutých sedadlech pod střechu vozu až 2149 litrů (měřeno metodou objemu tekutin) nebo 1736 dm3 (měřeno metodou VDA).
Dodejme ještě, že se sklopeným opěradlem předního sedadla spolujezdce lze v Peugeotu 308 SW převážet předměty délky až 3,10 m.
Podvozkové části hatchbacku byly přizpůsobeny specifickým požadavkům verze SW. Elektrohydraulický posilovač, přední náprava typu pseudo Mc Pherson a zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem poskytují přesné řízení. Účinnost a lepší jízdní vlastnosti celku dále ovlivňují také široký rozchod kol, pneumatiky různých rozměrů (až 18“) a v porovnání s modelem 307 SW snížené těžiště karoserie vozu.
Model 308 SW je nabízen se širokou řadu výkonných, ekonomických, moderních a k životnímu prostředí ohleduplných motorizací. K dispozici je 11 různých typů pohonných jednotek: 6 benzinových a 3 dieselové motory, z nichž dva jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Motory mohou být spojeny s pěti převodovkami, včetně nové manuální šestistupňové.
Zážehové motory
Vznětové motory
Výkon – kW(k), toč.moment – N.m
Díky technologiím poslední generace, použitým u benzinových a dieselových motorů, propracované aerodynamice a novým pneumatikám Michelin Energy Saver, poprvé uvedeny u hatchbacku, vykazuje 308 SW lepší ekologické charakteristiky než předchůdce. Spotřeba paliva byla snížena o 10 %.
Pro zvýšení aktivní bezpečnosti je vybaven mj. systémem varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu AFIL nebo bi-xenonové světlomety se směrovým nastavením.
Struktura vozu byla projektována tak, aby co do tuhosti a programované deformace dokázala účinně rozložit energii nárazu (tři absorpční kanály vpředu). Vůz je vybaven až 7 airbagy včetně kolenního airbagu ve sloupku řízení.
Modelová řada 308 SW je přizpůsobena požadavkům jednotlivých zemí určení a bude se od léta 2008 skládat z pěti úrovní výbavy. Vstupní verze řady nahradí nabídku 307 Break. Vůz bude mít klasickou střechu a dělené zadní sedadlo. Je určen především těm zákazníkům, kteří si přejí vůz s velkým a snadno přístupným zavazadlovým prostorem.
JL, 22.2.2008
Kombi harmonicky spojuje expresivní a dynamickou přední část převzatou od verze 308 hatchback s originálním konceptem zadní části.
Palubní deska, identická s hatchbackem, stylově navazuje na ostatní části interiéru vozu, s nimiž tvoří jednotný celek. Její výrazný sklon a předsazení, oblé, elegantní křivky a reprezentativní styl umocňují dojem prostornosti a celkového pohodlí.
Od ostatních vozů se odlišuje panoramatickou prosklenou střechu, která přesahuje až za druhou řadu sedadel, a poskytuje výhled i cestujícím ve třetí řadě. Celková prosklená plocha automobilu dosahuje velikosti 5,58 m2.
Zvláštní pozornost byla věnována variabilitě vnitřního prostoru, díky které je možné snadno a rychle vůz přizpůsobit různým situacím, s nimiž se můžeme setkat. Všechna sedadla ve druhé řadě jsou samostatná, stejných rozměrů a lze je snadno vyjmout. Také v sedmimístné konfiguraci (dvě přídavná sedadla ve třetí řadě) lze sklopit všechna sedadla, čímž vznikne rovná ložná plocha.
Zavazadlový prostor je přístupný širokými zadními dveřmi nebo zadním panoramatickým otevíratelným oknem. Mimořádně nízký práh zavazadlového prostoru umožňuje snadné nakládání a vykládání objemných předmětů. Objem prostoru pod kryt a s nesklopenými sedadly ve druhé řadě je 674 litrů nebo 573 dm3 (měřeno metodou VDA) a při vyjmutých sedadlech pod střechu vozu až 2149 litrů (měřeno metodou objemu tekutin) nebo 1736 dm3 (měřeno metodou VDA).
Dodejme ještě, že se sklopeným opěradlem předního sedadla spolujezdce lze v Peugeotu 308 SW převážet předměty délky až 3,10 m.
Podvozkové části hatchbacku byly přizpůsobeny specifickým požadavkům verze SW. Elektrohydraulický posilovač, přední náprava typu pseudo Mc Pherson a zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem poskytují přesné řízení. Účinnost a lepší jízdní vlastnosti celku dále ovlivňují také široký rozchod kol, pneumatiky různých rozměrů (až 18“) a v porovnání s modelem 307 SW snížené těžiště karoserie vozu.
Model 308 SW je nabízen se širokou řadu výkonných, ekonomických, moderních a k životnímu prostředí ohleduplných motorizací. K dispozici je 11 různých typů pohonných jednotek: 6 benzinových a 3 dieselové motory, z nichž dva jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Motory mohou být spojeny s pěti převodovkami, včetně nové manuální šestistupňové.
Zážehové motory
Typ | 1.4Vti | 1.6Vti | 2.0 BioFlex | 1.6THP/150 | 1.6 THP/140 | 1.6 THP/175 |
Výkon | 70(95) | 88(120) | 107(146) | 110(150) | 103(140) | 128(175) |
Toč.mom. | 136 | 160 | 208 | 240 | 240 | 240-260 |
Převodovka | 5man | 5man,4aut | 5man | 6man | 4aut | 6man |
Vznětové motory
Typ | 1.6HDI/90 | 1.6 HDI/110 | 2.0HDI |
Výkon | 66(90) | 80(110) | 100(136) |
Toč.mom. | 215 | 240-260 | 320-340 |
Převodovka | 5man | 6man | 6aut |
Výkon – kW(k), toč.moment – N.m
Díky technologiím poslední generace, použitým u benzinových a dieselových motorů, propracované aerodynamice a novým pneumatikám Michelin Energy Saver, poprvé uvedeny u hatchbacku, vykazuje 308 SW lepší ekologické charakteristiky než předchůdce. Spotřeba paliva byla snížena o 10 %.
Pro zvýšení aktivní bezpečnosti je vybaven mj. systémem varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu AFIL nebo bi-xenonové světlomety se směrovým nastavením.
Struktura vozu byla projektována tak, aby co do tuhosti a programované deformace dokázala účinně rozložit energii nárazu (tři absorpční kanály vpředu). Vůz je vybaven až 7 airbagy včetně kolenního airbagu ve sloupku řízení.
Modelová řada 308 SW je přizpůsobena požadavkům jednotlivých zemí určení a bude se od léta 2008 skládat z pěti úrovní výbavy. Vstupní verze řady nahradí nabídku 307 Break. Vůz bude mít klasickou střechu a dělené zadní sedadlo. Je určen především těm zákazníkům, kteří si přejí vůz s velkým a snadno přístupným zavazadlovým prostorem.
JL, 22.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout