Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW - kombi stále v nabídce

Před designéry stál úkol dodat vozu charakter vzbuzující touhu a zároveň nabídnout vynikající objem zavazadlového prostoru. Stejně jako u hatchbacku dosáhli optimalizaci tvaru zádi, aniž by došlo ke zmenšení vnitřního prostoru.

Rozvor je o 55 mm delší než u hatchbacku, což zeštíhluje siluetu a zvětšuje prostor v zadní části. Záď nového Peugeotu 308 SW přebírá charakteristický styl boků hatchbacku, které jsou vytvarovány do hloubky.


Na zadní části jsou použita ultratenká full LED světla hatchbacku, ovšem bez černé lišty, neboť nový Peugeot 308 SW se snaží spíše opticky zvětšit plochu karoserie, zejména u zadního výklopného víka pro zdůraznění možností praktického využití verze SW. Stejně jako u hatchbacku byla i zadní část vozu navržena tak, aby optimalizovala proudění vzduchu ve prospěch aerodynamických vlastností.


Přední světlomety používají technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. Zadní světlomety využívají technologii Full LED.

Perfect Fit: přirozeně praktický

Nový Peugeot 308 SW je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2, díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu verzí. Již při uvedení na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty.


Nový Peugeot 308 SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor (+55 mm), který tak dosahuje 273,2 cm. Ve druhé řadě sedadel má o 129 mm více místa pro kolena, současně došlo k maximalizaci objemu zavazadlového prostoru.

Peugeot 308 SW je delší, nižší a elegantnější než jeho předchůdce:

•délka 464 cm (+6 cm),
•rozchod kol je shodný: 155,90 cm / 155,30 cm,
•čelní sklo získalo větší sklon a posunulo se dozadu,
•výška se snížila o 20 mm a činí 144 cm.


Zadní převis je o 21 cm delší než u hatchbacku, takže záď je perfektně vyvážená:


•nárazník dokonale odráží nový design vozu,
•zavazadlový prostor je hluboký a prostorný.

Rozměry odpovídají požadavkům zákazníků v tomto segmentu. Nový model tak přichází s jedním s nejlepších zavazadelníků na trhu. Kromě prostornosti (objem 608 l) nabízí také dvoupolohovou podlahu, která zajišťuje praktičnost a modularitu.

Pro ještě lepší využitelnost je vůz standardně vybaven lavici dělenou na tři části (40/20/40). Využívá se zde systém pro okamžité sklopení všech tří částí pomocí dvou ovladačů snadno přístupných z bočních stran zavazadlového prostoru. Tato modulární lavice umožňuje podle požadavků zákazníka následující konfigurace:


•pouze pravé opěradlo sklopené dolů;
•pouze prostřední opěradlo sklopené dolů, čímž vznikne dlouhý prostor pro lyže nebo dlouhé předměty;
•levé a prostřední opěradlo sklopené;
•pravé a prostřední opěradlo sklopené;
•všechna opěradla sklopená – max. objem 1634 l

Po sklopení lavice je možné naložit předmět delší než 185 cm.

Přirozeně úsporný

Aerodynamika je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618. Styl všech dílů karoserie je optimalizován (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. V porovnání s předchozí verzí došlo ke zlepšení o více než 2 g CO₂/km. Peugeot 308 SW je vybaven pneumatikami o rozměrech od 16 do 18 palců v kategoriích A a A+.

Příjemná a útulná atmosféra

Design sedadel byl navržen s ohledem na pohodlí a zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nově vyvinutá nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa.
Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.
Přední sedadla získala označení AGR oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.


Další vylepšení se týkají jednotlivých prosklených ploch vozu nový Peugeot 308 SW:


-plně vyhřívané čelní sklo;
-větší tloušťka skla vpředu i vzadu;
-v některých úrovních výbavy jsou v první řadě k dispozici boční akustická vrstvená skla;
-bezrámové vnitřní zpětné zrcátko od úrovně Allure, s LED kontrolkou v modrozelené barvě u hybridních motorů, která signalizuje okolí, že se vůz pohybuje s nulovými emisemi.
Klimatizace využívá nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají navíc k dispozici větráky v zadní části středové konzoly.


Peugeot i-Cockpit®


Digitální přístrojový panel umístěný na úrovni očí je od úrovně Active Pack vybavený 10" digitálním displejem, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Od úrovně výbavy Allure se objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha. Jejich propracovaný vzhled svědčí o technologické úrovni, která je v rámci tomto segmentu jedinečná.

Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Totéž platí pro středovou konzolu, která je záměrně nakloněná směrem ke spolucestujícímu. Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo právě vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech.


Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced

Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů). Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně.


Asistenční systémy řízení

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky.

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0 . Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

•Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/h;

•Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;

•Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/h.

Nový Peugeot 308 SW je sériově nebo za příplatek dodáván s novou výbavou na úrovni vyšších segmentů:


•Bezkontaktní otevírání dveří s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru;
•Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);
•Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu);
•Nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
•Parkovací asistent 360° se 4 kamerami (přední, zadní a 2 boční);
•Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;
•Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;
•Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici;
•Indexace vnějších zpětných zrcátek po zařazení zpátečky.


Peugeot 308 SW má samozřejmě stále kompletní nabídku dalších asistenčních systémů na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu:

•Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
•Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h v případě manuální převodovky s doporučením k nastavení vzdáleností mezi vozidly;
•Systém automatického nouzového brzdění (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod) a systém varování před srážkou;
•Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;
•Sledování pozornosti řidiče v případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/hod pomocí analýzy mikropohybů volantu;
•Automatické přepínání dálkových světlometů;
•Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění …);
•Střešní okno se sluneční clonou;
•Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
•Elektrická parkovací brzda u všech verzí.



PERFECT FIT, motory

V nabídce vozu nový Peugeot 308 SW jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice:

•HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km ;


•HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km.


Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

Přibližné doby nabíjení:


•přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
•přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
•přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).


Peugeot 308 SW je nabízen s následujícími spalovacími motory s emisemi CO₂ od 115 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6.


Benzínové tříválcové motory 1,2 l:


•PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
•PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
•PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.


Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:
•BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
•BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.


Nový Peugeot 308 SW se na trh dostane na začátku roku 2022 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Pozn.: Dostupnost uvedených prvků výbav se může lišit dle zemí určení.


Peugeot 22.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar