Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 R Hybrid s výkonem 500 k

Peugeot 308 R HYbrid nabízí ve své snaze o nalezení vynikajícího výkonu dokonalé proporce: obdivuhodnou kompaktnost, kola ve čtyřech rozích, bezchybnou rovnováhu. Elegantní styl a sportovní charakter vozu 308 jsou snadno rozpoznatelné, designové principy jsou převzaté od koncepčního vozu Quartz a vyjádřené vlastním radikálním způsobem.

Peugeot 308 R HYbrid má vynikající stabilitu díky pneumatikám 235/35 R19 na kolech s rozchodem rozšířeným o 80 mm. Čelní strana je velmi působivá, kapota je opatřena expresivními mřížkami sání, nárazník má ostré hrany a hladké plochy. Maska chladiče s šachovnicovým vzorem přivádí vzduch do inovativní pohonné jednotky. Boční mřížky sání mají v sobě zabudovanou směrovku s posuvem světla s LED diodami.

Karoserie je v intenzivním modrém odstínu, využívajícím fluorescenční pigmenty a skleněné částice. Odstín evokuje jak hybridní pohon, tak barvu historicky vyhrazenou francouzským závodním vozům.

Tvar zadní strany podtrhuje jízdní stabilitu vozu a úzký spoiler v horní části pátých dveří zvyšuje aerodynamiku. V nárazníku jsou zabudované dvě mřížky sání, které odsávají ven horký vzduch a tím pomáhají udržovat správnou teplotu baterie.

V kabině jsou čtyři skořepinová sedadla, potažená žlutou patinovanou kůži a působivá středová konzole, obložení střechy je břidlicově šedé. Palubní deska je potažena látkou získanou technikou digitálního tkaní. Tento inovativní materiál lze použít na složité kusy velkých rozměrů, které jsou pak měkké na dotek bez nutnosti používat pěnu, čímž se snižuje hmotnost vozu.
Kompaktní volant je potažený perforovanou kůží,páčkami pod volantem může ovládat šestistupňovou převodovku.


Vývoj byl svěřen týmu Peugeot Sport s cílem vyvinout účinnou zážehovou plug-in hybridní pohonnou jednotku a začlenit ji do platformy EMP2. Peugeot 308 R HYbrid o výkonu 500 k a s pohonem všech 4 kol dosahuje elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za necelé 4 s a na zrychlení s pevným startem 1000 m mu stačí pouze 22 s. Vůz je dokonale vyvážený, hmotnost je rozložená v poměru 60:40 a nabízí vynikající poměr hmotnost/výkon, sotva 3,1 kg/k.


Pohonná jednotka v sobě spojuje tři zdroje energie, z nichž každý pohání vozidlo nezávisle na ostatních:

- benzínový čtyřválec 1.6 THP 270 k S&S, s nejvyšším specifickým výkonem na světě pro tento zdvihový objem motoru;

- elektromotor o výkonu 85 kW / 115 k, spojený s šestistupňovou převodovkou,

- elektromotor se stejnými vlastnostmi na zadní nápravě.


Pro zajištění dokonalých dynamických jízdních vlastností byla hmotnost vozu nově vycentrovaná a těžiště bylo posunuto co nejníže. Pod zadními sedadly byla místo palivové nádrže umístěna lithium-iontová baterie 3 kWh. Palivová nádrž o objemu 50 litrů je v zavazadlovém prostoru nad zadním elektromotorem a oběma transformátory. Inženýři ve své snaze o dosažení dokonalosti změnili koncepci dna nádrže, aby co nejlépe kopírovalo technické komponenty. Několik milimetrů takto získaných na výšce přispělo k lepšímu výkonu vozu.



Přepínací tlačítko na středové konzole se používá k volbě jednoho ze čtyř jízdních režimů:


- režim Hot Lap je nejsilnější, využívá veškerý potenciál všech tří zdrojů a výsledkem je výkon 500 k a točivý moment 730 Nm;


- režim Track vyvíjí 400 k a 530 Nm, především díky benzínovému motoru a zadnímu elektromotoru. Přední elektromotor zajišťuje při akceleraci funkci boost;


- režim Road je určen pro jízdu mimo město, s výkonem 300 k a točivým momentem 400 Nm. Benzínový motor poskytuje veškerý svůj potenciál, zadní elektromotor pomáhá při zrychlení. Přední elektromotor není v tomto režimu aktivován;


- režim ZEV prioritně využívá pro pohon vozu Peugeot 308 R HYbrid zadní elektromotor. Přední elektromotor zasahuje v závislosti na tlaku, která řidič vyvíjí na pedál akcelerátoru.


Jízdní vlastnosti jsou díky pohonu 4x4 impozantní, zejména při výjezdu ze zatáček. Brzdový systém odpovídá výkonu vozu, vpředu používá vzduchem chlazené kotouče o průměru 380 mm se čtyřmi písty, vzadu kotouče o průměru 290 mm. Brzdy se však nepoužívají při každém zabrzdění, protože Peugeot Sport vyvinul pohon, který zpomaluje pomocí elektromotorů v celé škále rychlosti, tj. od 250 km/h. Tento rekuperační systém brzdění nejen že chrání kotouče a destičky, ale je také jedním ze tří způsobů dobíjení baterie. Další strategie spočívá v používání předního elektromotoru jako generátoru, který je poháněn benzínovým motorem. Třetím řešením je terminál pro rychlé dobíjení, pomocí něhož dojde k obnovení maximálního výkonu baterie za pouhých 45 minut.



Peugeot 17.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar