Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport pro náročné

Tým Peugeot Sport pracoval na nové 308 GTi na základě jasného zadání: vyvinout kompaktní sportovní vůz, který bude rychlý a bezpečný a bude přinášet maximální požitek z jízdy. Tento požadavek se promítnul do všech prvků vozu: podvozku, motoru, brzd i elektronických systémů.

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport poskytuje vynikající kombinaci: motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 nebo 250 k (není v ČR v nabídce), diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, speciální nastavení podvozku, kabinu Peugeot i-Cockpit. Motor 1.6 THP S&S je navíc nejúspornější ve své kategorii, jeho emise činí pouze 139 g CO2/km a spotřeba 6,0 l/100 km.
Od uvedení legendárního modelu 205 GTi prodala značka Peugeot více než 800 000 sportovních vozů: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16 … 208 GTi, RCZ R a nyní přichází nový Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport.

Světlá výška byla snížena o 11 mm, vůz získal zbrusu novou přední masku i zadní část vozu, sportovní charakter se vtiskl i do interiéru vozu.
U karoserie vozu 308 GTi 270 k se exkluzivně objevuje ostrý barevný předěl spojující nový jasně červený odstín Ultimate a černou Perla Nera.

V horní části jsou do exkluzivní masky chladiče zasazeny světlomety Full LED. Černý rastr masky zdobí vodorovný šachovnicový vzor s leskle černou úpravou. Šachovnicový vzor se objevuje i na velké mřížce ve spodní části, kterou proudí vzduch do chladiče. Je opásán LED směrovkami s dynamickým zobrazováním a červenou lištou nebo chromovanou lištou s červeným odstínem Ultimate. Pod nárazníkem jsou umístěny dva spojlery, koeficient SCx činí pouze 0,69.

Styl interiéru s exteriérem dokonale ladí. Působí velmi sportovně, zejména díky temnému odstínu sahajícímu až po střechu. Na palubní desce, sedadlech, dveřních panelech, manžetě řadicí páky i luxusních koberečcích se objevuje červené prošití. A konečně prahy dveří s podpisem „PEUGEOT SPORT“ a „GTi“ jsou hliníkové, stejně jako pedálové ústrojí, opěrka pro nohu a hlavice řadicí páky.

Ve verzi GTi 270 k se objevuje skořepinové sedadlo potažené kůží a Alcantarou, poskytující vynikající boční oporu. Díky němu tvoří řidič s autem jeden celek a za všech okolností vnímá projížděnou dráhu vozu. Kompaktní volant o rozměru 351 × 329 mm nabízí přirozený úchyt a bezchybnou přesnost na milimetry.

Do palubní desky je vsazen velký dotykový displej s motivem Redline, který sestavu zvanou Peugeot i-Cockpit završuje

Driver Sport Pack nabízí řidiči možnost ještě zvýšit sportovní atmosféru ve voze. Stisknutím tlačítka SPORT na středovém panelu se změní barva osvětlení ukazatelů na přístrojové desce z bílé na červenou, objeví se další údaje (výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení), zesílí zvuk motoru a změní se nastavení akceleračního pedálu.
Nový Peugeot 308 GTi sedí pevně na silnici, a to díky širokému rozchodu (1 570 mm vepředu a 1 554 mm vzadu) a pneumatikám Michelin Super Sport 235/35 R19.
Přesně vyvážený podvozek umožňuje dynamické řízení vzbuzující důvěru. Přední náprava pseudo-McPherson funguje přesně a s ní přirozeně funguje i zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Tyto komponenty také pomáhají snižovat hmotnost vozu, přední zkrutný stabilizátor je napůl dutý a příčná trojúhelníková ramena jsou z hliníku.
U verze 308 GTi 270 k se objevuje diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, který je zabudován do převodovky pro větší dynamiku v zatáčkách. Díky přesunu točivého momentu na kolo s nejvyšší přilnavostí je možné více akcelerovat při výjezdu ze zatáčky. Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®. Zpětná vazba od jednotlivých kol je přesná, řidič v každé chvíli neomylně ví, jaká se auto chová. Vůz naprosto věrně reaguje na pohyb kompaktního volantu.
Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® využívá rovněž nové nastavení systému Traction Control pro optimální fungování. Sportovnější nastavení ESP ponechává větší volnost, umožňuje zejména větší vybočení v ostrých zatáčkách. ESP lze zcela odpojit.
Aby Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport mohl co nejlépe využít potenciál tohoto podvozku, ukrývá pod kapotou motor 1.6 THP 270 k S&S. Tento čtyřválcový motor vykazuje nejvyšší specifický výkon ve svém segmentu (169 k/l). Díky technologii Stop&Start a využití know-how inženýrů týmu má spotřebu pohonných hmot (6,0 l/km). Zrychlení z 0 na 100 km/hod se dosáhne za sotva 6,0 vteřin a pro zrychlení s pevným startem 1000 m vozu stačí 25,3 s


Motor poskytuje výkon 200 kW a točivý moment činí 330 Nm v rozmezí 1900 až 5000/min. Díky vstřikovacímu tlaku 200 bar působí velmi svižně. Je neustále zásoben palivem, výkon je téměř konstantní, dokud se nedosáhne hranice omezovače otáček 6 500/min, což je moment, kdy vůz dosáhne obdivuhodné rychlosti. Díky specifické koncepci ovládání obtokového ventilu turbodmychadla (wastegate) je výkon a točivý moment dokonale dávkovaný, a to i ve vysokých otáčkách.

Motor nabízí kompresní poměr 9,2:1 a špičkovou úroveň pohyblivých částí: kované hliníkové písty podobné koncepce jako u závodních vozů, zesílené ojnice a pístní kroužky, pánve ojničních ložisek s použitým polymerem, zesílené šrouby ojnic. Pro zajištění konzistentního výkonu jsou písty chlazené zespodu dvojitým postřikem oleje. Výfukové potrubí je vyrobeno z oceli, aby odolalo vysokým teplotám až do 1000 °C. Aktivací systému Driver Sport Pack se posílí sportovní charakter zvuku výfukového potrubí.

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sportm je vybaven speciálně vyvinutým systémem chlazení stlačeného vzduchu, zabudovaným do spodní části nárazníku. Díky tomu je možné dodávat do systému požadované množství vzduchu ve správné teplotě.


308 GTi 250 k by Peugeot Sport
Pod kapotou nové 308 GTi 250 k je uložen motor o výkonu 182 kW (250 k) a 330 Nm. Ve spojení s posílenou manuální šestistupňovou převodovkou nabízí prvotřídní výkony, a to díky poměru hmotnost/výkon pouze 4,82 kh/k. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za pouhé 6,2 s a pro zrychlení s pevným startem 1000 m vozu stačí 25,6 s. Kotouče předních brzd mají průměr 380 mm, průměr zadních je 268 mm. Kola jsou opatřena pneumatikami Michelin Pilot Sport 3 (225/40 R18).

Vůz 308 GTi 250 k je sériově vybaven 18palcovými koly Diamant a sedadly s čalouněním TEP/Alcantara s červeným prošitím, za příplatek může dostat hliníková 19palcová kola Carbone19 a skořepinová sedadla Peugeot Sport. V nabídce odstínů barev figuruje červená Ultimate, černá Perla Nera, šedá Artense, bílá Nacré, šedá Hurricane a modrá Magnetic.

Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválev
Objem: 1598 cm³
Výkon: 200 kW (270 k) při 6000/min
Točivý moment: 330 Nm při 1900/min
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,1/4,9/6,0 l/100 km
Rozměry: 4253 x 1804 x 1472 mm
Rozvor: 2620 mm
Zav.prostor: 420/470 l
Cena: 799 500 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar