Peugeot 308 GTi bez kompromisů s 200 k
Peugeot navazuje na označení a verze GTi a uvádí verzi 308 GTi, sportovní hatchback nové éry pro každodenní použití a současně šetrný k životnímu prostředí. V duchu moderního přístupu bude exkluzivně k dispozici v pětidveřovém provedení.
Z pohledu sportovní efektivity hraje zásadní roli nový motor 1.6 THP 147 kW (200 k), uváděný současně u sportovního kupé RCZ. Spojením nejnovějších technologií THP (turbodmychadlo Twin-Scroll a přímé vstřikování paliva) a VTi (sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů) se motor se šestistupňovou manuální převodovkou vyznačuje vynikajícími parametry.
I s výkonem 147 kW od 5500 do 6800/min a točivým momentem 275 Nm, kterého dosahuje mezi 1700 a 4500/min, vykazuje model 308 GTi velmi dobrou spotřebu paliva a emise CO2.
Sportovní podvozek s pneumatikami 225/40 R18 je při živé jízdě garantem skvělé stability a současně dbá i na komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu mají průměr 340 mm a vzadu 290 mm. Vůz nabízí účinné podvozkové části převzaté z platformy 2: přední náprava pseudo MacPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou. U verze 308 GTi tento základ doznal některých speciálních úprav. Přední náprava s čepy s ložisky většího průměru je převzatá z platformy 3. Speciální nastavení předních i zadních tlumičů a vpředu celek pružina/tlumič s tyčí tlumiče 22 mm oproti 20 u ostatních verzí,
Podvozek byl snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1 488 cm a nižší je i její těžiště.
Verze 308 GTi se vyznačuje drobnými odlišnostmi, které potěší esteticky vnímavé zákazníky. Jeko je např. kryt z černého lesklého karbonu pod předním nárazníkem (pro Francii), přední nárazník Sport převzatý z 308 CC, zadní nárazník s difuzorem v barvě černá Perla Nera, zadní křídlo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, odlišné prvky v interiéru: hliníkové pedály, opěrka nohy a hlavice řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami, černě lakovaný středový panel.
Základní technické údaje 1.6 THP
Objem: 1598 ccm
Výkon: 147 kW (200 k) při 5800/min
Točivý moment: 275 Nm při 1700/min
Rychlost: 237 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,2/5,5/6,9 l/100 km
Rozměry: 4276 x 1821 x 1430 mm
Rozvor kol: 2608 mm
JL, 9.9.2010
I s výkonem 147 kW od 5500 do 6800/min a točivým momentem 275 Nm, kterého dosahuje mezi 1700 a 4500/min, vykazuje model 308 GTi velmi dobrou spotřebu paliva a emise CO2.
Sportovní podvozek s pneumatikami 225/40 R18 je při živé jízdě garantem skvělé stability a současně dbá i na komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu mají průměr 340 mm a vzadu 290 mm. Vůz nabízí účinné podvozkové části převzaté z platformy 2: přední náprava pseudo MacPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou. U verze 308 GTi tento základ doznal některých speciálních úprav. Přední náprava s čepy s ložisky většího průměru je převzatá z platformy 3. Speciální nastavení předních i zadních tlumičů a vpředu celek pružina/tlumič s tyčí tlumiče 22 mm oproti 20 u ostatních verzí,
Podvozek byl snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1 488 cm a nižší je i její těžiště.
Verze 308 GTi se vyznačuje drobnými odlišnostmi, které potěší esteticky vnímavé zákazníky. Jeko je např. kryt z černého lesklého karbonu pod předním nárazníkem (pro Francii), přední nárazník Sport převzatý z 308 CC, zadní nárazník s difuzorem v barvě černá Perla Nera, zadní křídlo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, odlišné prvky v interiéru: hliníkové pedály, opěrka nohy a hlavice řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami, černě lakovaný středový panel.
Základní technické údaje 1.6 THP
Objem: 1598 ccm
Výkon: 147 kW (200 k) při 5800/min
Točivý moment: 275 Nm při 1700/min
Rychlost: 237 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,2/5,5/6,9 l/100 km
Rozměry: 4276 x 1821 x 1430 mm
Rozvor kol: 2608 mm
JL, 9.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











