Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GT pro výjimečné zážitky

Řidiči těchto nových verzí GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6) nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Peugeot 308 GT bezpochyby způsobí mezi motoristickými nadšenci rozruch.

Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními okny, v horní části zatmavená. Vůz vizuálně rozšiřují lišty kolem prahu karoserie a spočívá na 18“ kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3.

PEUGEOT 308 GT přitahuje pozornosti i zezadu, zejména díky černě lakovanému difuzéru a ozdobným prvkům použitým u dvojité koncovky výfuku. Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní Blue Magnetic, který evokuje modrou barvu používanou na francouzských závodních vozech. Díky ní dobře vynikají plynulé a dynamické linie vozu a je zvýrazněna jeho světlá výška, která je vepředu snížena o 7 mm a vzadu o 10 mm.

Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Pro sportovní vozy je důležitá poloha při řízení, která je díky ergonomie místa i-Cockpit ideální. Řidič si ji může upravit díky výškovému a podélnému nastavení kompaktního volantu, který je unikátní svým perforovaným koženým potahem a znakem GT.

GT požitek používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které splňují normu Euro 6. Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 s.

Zážehový čtyřválec 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm v rozmezí 1750 – 4500/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkou spotřebou (od 5,6 l/100 km).

K dosažení těchto výsledků čtyřválec o objemu 1598 cm3 kombinuje:


turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček;
přímé vstřikování benzínu zaručující optimální účinnost spalování;
proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku (technologie VTi, Variable valve and Timing injection);
systém Stop&Start

Čtyřválec 2.0 BlueHDi nabízí 180 k při 3750/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 s. Agregát objemu 1 997 cm3 vykazuje spotřebu 4,0 l/100 km.

K tomuto výsledku mu napomáhá:

vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar;
nová spalovací komora umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů;
kompresní poměr 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru;
motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15.

Na druhé straně byla důkladná péče věnována snížení hmotnosti. Úspory o 7 kg bylo dosaženo např. snížením tloušťky stěn skříně a omezením využití přídavných zařízení jen na nezbytně nutnou dobu.

Vznětový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift pro rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.
Nápravy (přední Pseudo McPherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.
Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Řadu GT tvoří

GT 205 s motorem 1.6 THP 205 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou: 5,6 l/100 km u sedanu, 5,8 l/100 km u SW;

GT 180 s motorem 2.0 BlueHDi 180 k s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6: 4,0 l/100 km u sedanu a 4,1 l/100 km u SW.

Vynikající zážitek z jízdy

Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem poskytuje řidiči intenzivní pocity z jízdy. Zážitky zvyšuje i paket Driver Sport Pack, součást sériové výbavy. Toto zařízení potěší smysly milovníků dynamické jízdy, kteří si mohou upravit mj. zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení; pevnější a reaktivnější posilovač řízení; citlivější nastavení akceleračního pedálu; vyšší reaktivita převodovky EAT6;
Řidič může systém Driver Sport Pack tlačítkem na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar