Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GT pro výjimečné zážitky

Řidiči těchto nových verzí GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6) nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Peugeot 308 GT bezpochyby způsobí mezi motoristickými nadšenci rozruch.

Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními okny, v horní části zatmavená. Vůz vizuálně rozšiřují lišty kolem prahu karoserie a spočívá na 18“ kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3.

PEUGEOT 308 GT přitahuje pozornosti i zezadu, zejména díky černě lakovanému difuzéru a ozdobným prvkům použitým u dvojité koncovky výfuku. Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní Blue Magnetic, který evokuje modrou barvu používanou na francouzských závodních vozech. Díky ní dobře vynikají plynulé a dynamické linie vozu a je zvýrazněna jeho světlá výška, která je vepředu snížena o 7 mm a vzadu o 10 mm.

Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Pro sportovní vozy je důležitá poloha při řízení, která je díky ergonomie místa i-Cockpit ideální. Řidič si ji může upravit díky výškovému a podélnému nastavení kompaktního volantu, který je unikátní svým perforovaným koženým potahem a znakem GT.

GT požitek používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které splňují normu Euro 6. Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 s.

Zážehový čtyřválec 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm v rozmezí 1750 – 4500/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkou spotřebou (od 5,6 l/100 km).

K dosažení těchto výsledků čtyřválec o objemu 1598 cm3 kombinuje:


turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček;
přímé vstřikování benzínu zaručující optimální účinnost spalování;
proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku (technologie VTi, Variable valve and Timing injection);
systém Stop&Start

Čtyřválec 2.0 BlueHDi nabízí 180 k při 3750/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 s. Agregát objemu 1 997 cm3 vykazuje spotřebu 4,0 l/100 km.

K tomuto výsledku mu napomáhá:

vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar;
nová spalovací komora umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů;
kompresní poměr 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru;
motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15.

Na druhé straně byla důkladná péče věnována snížení hmotnosti. Úspory o 7 kg bylo dosaženo např. snížením tloušťky stěn skříně a omezením využití přídavných zařízení jen na nezbytně nutnou dobu.

Vznětový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift pro rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.
Nápravy (přední Pseudo McPherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.
Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Řadu GT tvoří

GT 205 s motorem 1.6 THP 205 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou: 5,6 l/100 km u sedanu, 5,8 l/100 km u SW;

GT 180 s motorem 2.0 BlueHDi 180 k s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6: 4,0 l/100 km u sedanu a 4,1 l/100 km u SW.

Vynikající zážitek z jízdy

Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem poskytuje řidiči intenzivní pocity z jízdy. Zážitky zvyšuje i paket Driver Sport Pack, součást sériové výbavy. Toto zařízení potěší smysly milovníků dynamické jízdy, kteří si mohou upravit mj. zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení; pevnější a reaktivnější posilovač řízení; citlivější nastavení akceleračního pedálu; vyšší reaktivita převodovky EAT6;
Řidič může systém Driver Sport Pack tlačítkem na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar