Peugeot 308 CC - vášeň a inspirace
V těchto dnech uvádí Peugeot ČR na trh během devíti let již čtvrtý model kupé/kabriolet, s označením 308 CC. Druhá čtyřmístná verze CC navazuje na tradici 307 CC a technologickou vyspělost verzí kupé kabriolet. Předností je možnost celoročního využívání a stále častěji v konfiguraci kabriolet.
S tímto elegantním kabrioletem můžeme jezdit i za chladného počasí, nebo dokonce zasněženou krajinou, a to díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci, vyhřívaným sedadlům, síti Windstop a systému Airwave. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Design v sobě rozhodně nezapře příslušnost mezi exkluzivní modely kupé/kabriolet, k čemuž značnou měrou přispívá vyváženost celé siluety, kterou prodlužuje chromovaná lišta. Jedinečný vzhled dodávají vozu zadní světla tvořená červenými LED diodami, jejichž diagonální efekt odráží historické dědictví Peugeotu a připomíná kupé a kabriolet 504 z roku 1969.
Z konceptu 307 CC přebírá dvoudílnou sklápěcí střechu s malým mobilním střešním panelem a velkým reflexním zatmaveným sklem, které se při skládání odděluje od zadní části střešních sloupků kvůli větší prostornosti zavazadlového prostoru. Zavření či otevření trvá 20 sekund do rychlosti 12 km/h. Mechanismus se skládá z pěti hydraulických zvedáků a tubusu v zavazadlovém prostoru, který spojuje jednotlivé kinematické prvky: táhla, zámky a pantografy se čtyřmi nebo sedmi zesílenými tyčemi. Celek je ovládán novou elektronicky řízenou jednotkou, která před započetím manévru automaticky zasouvá všechna čtyři okna přibližně o 50 mm. Animaci otevírání střechy může řidič sledovat na barevné výklopné obrazovce.
Oproti 307 CC se šířka mezi podběhy kol zvětšila o 27 mm na 1017 mm a délka podlahy zavazadlového prostoru měří 781 mm (+ 6 mm). V konfiguraci kupé je objem zavazadlového prostoru 403 l. Objem pod víkem včetně prostoru pod podlahou je 226 l.
Pro pohodlného cestování za každého počasí přispívá zkosené čelní sklo a níže uložená sedadla (o 15 mm než u hatchbacku) jako ochrana před prouděním vzduchu. Automatická klimatizace je schopná rozpoznat konfiguraci kabriolet a přizpůsobit tak množství, teplotu a směr proudění vzduchu nastaveným požadavkům a vnějším podmínkám. Nechybí ani vyhřívaných předních sedadel nebo síť Windstop, která chrání proti průvanu a proudění vzduchu (může být uložena pod zavazadlovým prostorem. Systému Airwave3 „ovine“ cestující vpředu teplým vzduchem a umožňuje nastavení teploty, směru a intenzity proudění. Je zabudovaný do opěrek hlavy předních sedadel,a skládá se z keramického ohřívače – termistoru a ventilátoru. Model 308 CC je prvním čtyřmístným vozem kupé kabriolet, který nabízí toto exkluzivní technické vybavení.
Anatomicky tvarovaná sportovní přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami vzbuzují dojem, že jsou cestujícím vytvořena na míru. V podobném stylu jsou navržena také hluboká zadní sedadla, vybavená bočními loketními opěrkami. Elektricky nastavitelná sedadla mohou zahrnovat také hlavový airbag, systém „Airwave“, airbag hrudník/pánev, vyhřívání sedadel, systém snadného přístupu na zadní místa, detekci obsazenosti sedadla spolujezdce.
Testy EuroNcap přinesly vozu 5 hvězdiček v testech ochrany dospělých cestujících se ziskem 36 bodů z 37 možných. Sloupek čelního skla, který navazuje na přední sloupek, přispívá k pevnosti vozu, ale také k ochraně cestujících v případě převrácení. Skládá se ze dvou vrstev různě silných materiálů, čímž je dosaženo lepšího poměru tuhost/tloušťka než výztuhové trubky modelu 307CC.
Peugeot 308 CC je vybaven čelními airbagy, bočními a ve světové premiéře také hlavovým pro cestující vpředu, je uložen přímo v sedadlech a rozvine se po stranách opěrek hlavy. Pro případ převrácení je vybaven výsuvnými zadními bezpečnostními oblouky z hliníkových profilů, které jsou ukryty v opěrkách hlavy na zadních místech. K jejich pyrotechnické aktivaci dochází v případě detekce kritické situace na základě snímačů, sledující rychlost vozu a úhel podle daného algoritmu. Pokud je vyslán signál k aktivaci, vysunou se oblouky za méně než 20 milisekund.
Model 308 CC je k dispozici s moderními, výkonnými a k životnímu prostředí ohleduplnými benzinovými nebo dieselovými motory. Při uvedení na trh jsou na výběr dva zážehové přeplňované motory – 1.6 THP/150 k se šestistupňovou manuální převodovkou a 1.6 THP/140 se čtyřstupňovým automatem s ovládáním Tiptronic system Porsche. Později je doplní ještě 1.6 VTi Euro 5: výkon 88 kW (120 k), točivý moment 160 Nm při 4250/min, pětistupňová manuální převodovka
Nabídka vznětových motorů zahrnuje 2.0 HDI FAP/ 140 k se šestistupňovými převodovkami manuální nebo automatickou Tiptronic system Porsche. Během několika měsíců se pod kapotou objeví ještě 1.6 HD FAPi Euro 5 82/ 112 k.
Vůz těží z kvalit podvozkových částí modelu 308, širokých rozchodů kol a zkušeností značky Peugeot v oblasti vývoje vozů kupé kabriolet. Geometrie náprav hatchbacku 308 zůstala zachována, podvozek byl snížen o 12 mm vpředu a 8 mm vzadu. Brzdový systém tvoří přední chlazené kotouče (302 x 26 mm) a zadní (249 x 9 mm). Od druhé výbavy nechybí ani ESP.
Peugeot 307 CC je k dispozici ve výbavě SPORT, Sport Pack a GT (jen 1.6 THP/150).
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
JL, 29.4.2009
Design v sobě rozhodně nezapře příslušnost mezi exkluzivní modely kupé/kabriolet, k čemuž značnou měrou přispívá vyváženost celé siluety, kterou prodlužuje chromovaná lišta. Jedinečný vzhled dodávají vozu zadní světla tvořená červenými LED diodami, jejichž diagonální efekt odráží historické dědictví Peugeotu a připomíná kupé a kabriolet 504 z roku 1969.
Z konceptu 307 CC přebírá dvoudílnou sklápěcí střechu s malým mobilním střešním panelem a velkým reflexním zatmaveným sklem, které se při skládání odděluje od zadní části střešních sloupků kvůli větší prostornosti zavazadlového prostoru. Zavření či otevření trvá 20 sekund do rychlosti 12 km/h. Mechanismus se skládá z pěti hydraulických zvedáků a tubusu v zavazadlovém prostoru, který spojuje jednotlivé kinematické prvky: táhla, zámky a pantografy se čtyřmi nebo sedmi zesílenými tyčemi. Celek je ovládán novou elektronicky řízenou jednotkou, která před započetím manévru automaticky zasouvá všechna čtyři okna přibližně o 50 mm. Animaci otevírání střechy může řidič sledovat na barevné výklopné obrazovce.
Oproti 307 CC se šířka mezi podběhy kol zvětšila o 27 mm na 1017 mm a délka podlahy zavazadlového prostoru měří 781 mm (+ 6 mm). V konfiguraci kupé je objem zavazadlového prostoru 403 l. Objem pod víkem včetně prostoru pod podlahou je 226 l.
Pro pohodlného cestování za každého počasí přispívá zkosené čelní sklo a níže uložená sedadla (o 15 mm než u hatchbacku) jako ochrana před prouděním vzduchu. Automatická klimatizace je schopná rozpoznat konfiguraci kabriolet a přizpůsobit tak množství, teplotu a směr proudění vzduchu nastaveným požadavkům a vnějším podmínkám. Nechybí ani vyhřívaných předních sedadel nebo síť Windstop, která chrání proti průvanu a proudění vzduchu (může být uložena pod zavazadlovým prostorem. Systému Airwave3 „ovine“ cestující vpředu teplým vzduchem a umožňuje nastavení teploty, směru a intenzity proudění. Je zabudovaný do opěrek hlavy předních sedadel,a skládá se z keramického ohřívače – termistoru a ventilátoru. Model 308 CC je prvním čtyřmístným vozem kupé kabriolet, který nabízí toto exkluzivní technické vybavení.
Anatomicky tvarovaná sportovní přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami vzbuzují dojem, že jsou cestujícím vytvořena na míru. V podobném stylu jsou navržena také hluboká zadní sedadla, vybavená bočními loketními opěrkami. Elektricky nastavitelná sedadla mohou zahrnovat také hlavový airbag, systém „Airwave“, airbag hrudník/pánev, vyhřívání sedadel, systém snadného přístupu na zadní místa, detekci obsazenosti sedadla spolujezdce.
Testy EuroNcap přinesly vozu 5 hvězdiček v testech ochrany dospělých cestujících se ziskem 36 bodů z 37 možných. Sloupek čelního skla, který navazuje na přední sloupek, přispívá k pevnosti vozu, ale také k ochraně cestujících v případě převrácení. Skládá se ze dvou vrstev různě silných materiálů, čímž je dosaženo lepšího poměru tuhost/tloušťka než výztuhové trubky modelu 307CC.
Peugeot 308 CC je vybaven čelními airbagy, bočními a ve světové premiéře také hlavovým pro cestující vpředu, je uložen přímo v sedadlech a rozvine se po stranách opěrek hlavy. Pro případ převrácení je vybaven výsuvnými zadními bezpečnostními oblouky z hliníkových profilů, které jsou ukryty v opěrkách hlavy na zadních místech. K jejich pyrotechnické aktivaci dochází v případě detekce kritické situace na základě snímačů, sledující rychlost vozu a úhel podle daného algoritmu. Pokud je vyslán signál k aktivaci, vysunou se oblouky za méně než 20 milisekund.
Model 308 CC je k dispozici s moderními, výkonnými a k životnímu prostředí ohleduplnými benzinovými nebo dieselovými motory. Při uvedení na trh jsou na výběr dva zážehové přeplňované motory – 1.6 THP/150 k se šestistupňovou manuální převodovkou a 1.6 THP/140 se čtyřstupňovým automatem s ovládáním Tiptronic system Porsche. Později je doplní ještě 1.6 VTi Euro 5: výkon 88 kW (120 k), točivý moment 160 Nm při 4250/min, pětistupňová manuální převodovka
Nabídka vznětových motorů zahrnuje 2.0 HDI FAP/ 140 k se šestistupňovými převodovkami manuální nebo automatickou Tiptronic system Porsche. Během několika měsíců se pod kapotou objeví ještě 1.6 HD FAPi Euro 5 82/ 112 k.
Vůz těží z kvalit podvozkových částí modelu 308, širokých rozchodů kol a zkušeností značky Peugeot v oblasti vývoje vozů kupé kabriolet. Geometrie náprav hatchbacku 308 zůstala zachována, podvozek byl snížen o 12 mm vpředu a 8 mm vzadu. Brzdový systém tvoří přední chlazené kotouče (302 x 26 mm) a zadní (249 x 9 mm). Od druhé výbavy nechybí ani ESP.
Peugeot 307 CC je k dispozici ve výbavě SPORT, Sport Pack a GT (jen 1.6 THP/150).
Zážehové motory
Typ | 1.6 VTI | 1.6 THP | 1.6 THP | |
Objem | 1598 | 1598 | 1598 | |
Výkon | 88(120)/6000 | 110(150)/5800 | 103(140)/6000 | |
Toč.moment | 160/4250 | 240/1400 | 240/1400 | |
Rychlost | 197 | 215 | 205 | |
Zrychlení | 12,5 | 9,8 | 11,6 | |
Spotřeba | 9,5/5,7/7 | 10,7/5,6/7,5 | 11,8/6,0/8,1 |
Vznětové motory
Typ | 1.6 HDI | 2.0 HDI |
Objem | 1560 | 1997 |
Výkon | 82(112)/3600 | 103(140)/4000 |
Toč.moment | 270/1750 | 320/2000 |
Rychlost | 192 | 208 |
Zrychlení | 12,2 | 10,8 |
Spotřeba | 6,6/4,6/5,3 | 7,8/4,8/5,9 |
Pozn. Objem – cm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
1.6/120 Sport | 609 000 Kč |
1.6 HDI Sport | 678 000 Kč |
1.6/120 | 774 000 Kč |
2.0 HDI | 785 000 Kč |
JL, 29.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout