Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 301 po vydařené modernizaci

Peugeot 301 byl prvním vozem značky Peugeot speciálně vyvinutým pro trh sedanů segmentu B. Cílí na klientelu různých mezinárodních trhů, která hledá kvalitní sedan reprezentativního vzhledu. Od uvedení na trh (v roce 2012) bylo po celém světě vyrobeno přes 360 000 kusů .

Nový Peugeot 301 se v segmentu svým exkluzivním vybavením výrazně odlišuje. Nabízí velký 7palcový dotykový displej, propojení Mirror Screen triple play (MirrorLink®, Android Auto®, Apple CarplayTM), navigační systém 3D TomTom a couvací kameru.

Nový Peugeot 301 vyniká v segmentu svým exkluzivním vybavením. Pod jeho kvalitní a moderní karoserií se ukrývá pohodlný a praktický prostor pro cestující, a to jak na předních, tak na zadních sedadlech. Díky podvozku s rozvorem 265 cm se do vozu vejde pět cestujících.

Zásadním rysem nového modernějšího vzhledu vozu je velký dotykový 7palcový displej, který je díky kapacitní technologii rychlý a přesný. Na displeji se zobrazuje obraz z parkovací kamery a 3D navigačního systému TomTom. Pomocí propojení Mirror Screen triple play, které je v tomto segmentu unikátní, se na displeji duplikuje obsah smartphonu .

Po otevření víka se objeví úložný prostor o objemu 640 litrů, z toho 35 l pod kobercem, což odpovídá 506 dm3 (VDA 210). Tento objem je jedním z nejlepších v segmentu. Obdélníkový tvar zavazadlového prostoru je navíc praktičtější. Zavazadlový prostor lze upravit dle požadavků sklopením opěradel zadní lavice na objem 1332 dm3 (VDA 214).

Moderní design poskytuje vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Manévrování a parkování usnadňuje zadní parkovací asistent a couvací kamera, která zobrazuje prostor za vozidlem na velkém displeji. Omezovač rychlosti / tempomat zajišťuje bezpečnost a pohodlí na cestách. A konečně jízdu neustále sledují systémy ESP, ABS, nouzový brzdový asistent (EBA), systém aktivace výstražných světel v případě prudkého zpomalení a systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), které jsou v ohrožení připraveny zasáhnout. V případě neodvratné kolize posádku chrání přední a boční airbagy (hlavové / hrudní) a tříbodové bezpečnostní pásy vzadu. Kromě toho jsou zadní sedadla vybavena úchyty ISOFIX pro bezpečnou přepravu dětí.


Peugeot 301 používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem. Kola jsou opatřena pneumatikami GoodYear nebo Bridgestone 185/65 R15T a Michelin 195/55 R16T. Podle země určení jsou na předních i zadních kolech použity brzdové kotouče o průměru 266 mm a 8'' nebo 9'' bubnové brzdy.
Nový sedan Peugeot 301 je vybaven motory poslední generace. V závislosti na zemi určení jde o tyto verze:



Benzínové

1.2 PureTech 82 k, 5st. manuální převodovka
1.6 VTi 115 k, 5st. manuální převodovka
1.6 VTi 115 k, 6st. automatická převodovka EAT6



Dieselové

1.6 BlueHDi 100 k, 5st. manuální převodovka
1.6 HDi 92 k, 5st. manuální převodovka



Motor 1.2 PureTech 82 k v sobě spojuje potěšení z jízdy a sníženou spotřebu paliva díky svému měrnému výkonu 50 kW/l. Ve srovnání s čtyřválcovým motorem stejného výkonu činí úspora hmotnosti 21 kg a spotřeba paliva je nižší o 25 %.


Ztráty způsobené třením, jež představují zhruba 1/5 energie spotřebované motorem, se snížily o 30 %. Pro jejich snížení byl u pístního čepu, pístních kroužků a zdvihátek ventilu použit povrch Diamond Like Carbon. K tichému chodu přispívá i mokrý rozvodový řemen použitý v klikové skříni. Spalování bylo optimalizováno zlepšením aerodynamiky plnění válců (sací potrubí, hlavy pístu) a úpravou zapalování, aby fungovalo s vysokou hladinou zbytkových plynů. Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny a je opatřena čtyřmi ventily na válec, nepřímým vstřikováním paliva a systémem rozvodů s plynule proměnným časováním ventilů (VVT). Kromě toho byla hlava válců vyrobena metodou lití do ztracené formy. Tento výrobní proces snižuje počet dílů a objem motoru. Sběrné výfukové potrubí, výstupní modul chlazení a držák motoru jsou zabudované do hlavy válců. Motor PureTech používá také olejové čerpadlo s proměnným zdvihovým objemem pro trvale optimální tlak. Tento motor s nepřímým vstřikováním poskytuje maximální výkon 60 kW (82 k) při 5750/min. a maximální točivý moment 118 Nm při 2750/min. Emise v kombinovaném cyklu činí 110 g CO2 / km.

Čtyřválcový benzínový motor 1.6 VTi 115 k se 16 ventily z lehké slitiny je vybaven distribučním systémem s plynule proměnným časováním ventilů (VVT) a pracuje s oktanovými čísly do RON 91. Stejně jako u motoru PureTech, i zde byla velká péče věnována snížení tření (jemný zábrus klikové skříně, píst s menší segmentací atd.). Výsledkem je nízká úroveň emisí CO 2 , na které se podílí i použití olejového čerpadla s řízeným průtokem. Maximální výkon motoru je 85 kW (115 k) a maximálního točivého momentu 150 Nm se dosahuje při 4000/min. TJe k dispozici s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou.

Jde o novou automatickou převodovku značky Aisin s označením EAT6. Její technologie Quickshift zaručuje díky plynulému a rychlému řazení vynikající požitek z jízdy. V důsledku snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky jsou navíc významně sníženy emise CO2.

Dieselový motor 1.6 BlueHDi 100 k v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů. Filtr pevných částic s aditivem likviduje až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších.
Dieselový motor poskytuje maximální výkon 73 kW (100 k) při 3750/min. a maximálního točivého momentu 254 Nm je dosaženo při 1750/min.
Nový Peugeot 301 byl navržen tak, aby vyhovoval různým zemím a způsobům použití. Z tohoto důvodu mohou být výše uvedené motory nahrazeny jinými pohonnými jednotkami splňujícími místní emisní normy. Jeho přizpůsobení se specifickým geografickým okolnostem znamená, že je připraven uspokojit požadavky zákazníků z hlediska náročných jízdních podmínek, ať už jde o nekvalitní silnice, nebo horké, studené či vlhké podnebí.

Systém odpružení je přizpůsoben nekvalitním silnicím. Pro některé země určení, kde jsou jízdní podmínky mimořádně náročné, může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Blatníky jsou vylisovány z materiálu, který má zvýšenou odolnost proti chladu, a jsou přichyceny 14 šrouby. Díky velkým rozměrům blatníky zajišťují maximální pokrytí a účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. K dispozici je dvojité těsnění na dveřích pro ochranu proti prachu a vlhkosti a hluku. Pro zajištění dlouhodobé odolnosti jsou některé prvky uvnitř i vně vozu přišroubovány. Jde především o palubní desku, do které je zabudována i příčná vzpěra pro větší pevnost. Přívod vzduchu do motoru je opatřen jedním z nejúčinnějších systémů na oddělování vzduchu a vody a je umístěn na čelní straně, aby zachycoval chladnější vzduch. Zvukovou výstrahu tvoří membrána, namísto trubky, protože membrána lépe odolává vodě.



Příklady cen
1.2 PureTechActive280 000 Kč
1.6 BlueHDIActive340 000 Kč
1.2 PureTechAllure295 000 Kč
1.6 VTiAllure325 000 Kč
1.6 BlueHDiAllure355 000 Kč







Peugeot 16.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar