Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 v druhé generaci

Nový Peugeot 3008 rozšiřuje trh SUV – segment C, kategorii vozů, které zažívají po celém světě ohromný rozmach. Vůz je určen pro klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy.

Jeho délka 445 cm odpovídá segmentu. Oproti předchozí generaci se vůz prodloužil o 8 cm, což bylo ve prospěch rozvoru a tedy i prostornosti. Rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 62 mm na 2675 mm, je jeden z největších na trhu. Šířka je 184 cm, tedy stejně jako u předchozí generace, přitom poskytuje větší vnější prostor. Výška dosahuje 162 cm (včetně střešního nosiče), což zvyšuje aerodynamiku a přitom posádce zajišťuje vynikající prostor ve výši hlavy. Světlá výška je 22 cm.

Výrazně se zvětšil i zavazadlový prostor: s 520 litry (měřeno metodou VDA 210) pod krytem zavazadlového prostoru je větší o téměř 90 litrů oproti předchozí generaci (432 l VDA). Jeho větší modularita umožňuje zvětšit prostor až na 1580 litrů.

Peugeot 3008 se vyznačuje vertikální přední maskou, dlouhou plochou kapotou, širokými ochrannými lištami (nárazníky, podběhy kol, prahy dveří), velkými koly, větší světlostí a profilovanými střešními lištami.

Pohled okamžitě upoutá futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče. Kompaktnější volant získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo místo pro nohy.
Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.

Vyvýšený přístrojový panel nabízí obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti.

Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.

Vůz je schopný vyjet do terénu díky Advanced Grip Control, který nabízí vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole. Dále speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow) a Hill Assist Descent Control (HADC), pomáhající při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích.


Řidič zažívá radost z řízení, kterou umocňuje kompaktní volant, a díky mnoha podpůrným prvkům řízení může naplno využít dynamických vlastností SUV. Tyto systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) nejnovější generace minimalizují zdroje nebezpečí na silnici. Zahrnují celou řadu bezpečnostních prvků:


Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) a varování před rizikem kolize (Distance Alert)

Aktivní výstraha při opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning)

Varování před snížením pozornosti řidiče

Automatické přepínání dálkových světel

Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti

Adaptivní tempomat s funkcí Stop (automatická převodovka)

Aktivní systém sledování mrtvého úhlu

Ve městě má řidič k dispozici další podpůrné prvky, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist.

Modularita a důmyslná funkčnost byly promyšleny tak, aby vůz dokázal splnit veškerá očekávání a dokázal zvládat všechny situace. Sklopná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Velmi originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou.



Benzínové motory

1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.


Dieselové motory BlueHDi


1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.

Uvedení Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility:
Skládací koloběžku s elektromotorem (e-Kick) by MICRO
Skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by PEUGEOT

Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar