Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 v české předpremiéře

Současný Peugeot 3008 je bestseller, který si za posledních 7 let získal více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ačkoliv dorazí na evropský trh až v únoru, tak jsme se s ním mohli seznámit už nyní. A opravdu se povedl.

Nový model 3008 je rozpoznatelný díky linii karoserie SUV typu fastback. Silueta je dynamická a zároveň aerodynamická (Cx 0,28). Spojuje v sobě eleganci, efektivitu a prostornost. Dynamika linií vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm). Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C.

Peugeot představuje novou koncepci přední části vozu. Legendární světelný podpis značky ve tvaru tří drápů zůstává zachován, ale zcela se změnilo zpracování světlometů a masky chladiče.
Nad maskou chladiče je tenký elegantní pás obepínající celou přední část, do kterého jsou začleněny ultrakompaktní světlomety. Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED diodami. Verze 3008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu.

Peugeot pomocí „plovoucího“ spoileru zmodernizoval tradiční sklon linie vozů fastback v zadní části. Tento inovativní prvek zvýrazňuje křivku karoserie nového modelu 3008 a zároveň optimalizuje jeho aerodynamiku.

K elegantnímu designu boků vozu přispívá skrytí těsnění bočních oken do dveří. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a všechny chromované díly byly odstraněny, místo nich se využívají lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku a Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.


Nový 3008 v úrovni výbavy GT se standardně dodává ve dvoubarevném provedení s lesklou černou střechou. U verze GT s elektrickým pohonem jsou spodní části předního a zadního nárazníku, podběhy kol a ochranné lišty prahů rovněž v leskle černém provedení.


Vysoce kvalitní, technologicky vyspělá kabina


Týmy Peugeot se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků i-Cockpit®: vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným jednadvacetipalcovým panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.
Tato 21palcová panoramatická obrazovka, jejíž umístění zaručuje optimální ergonomii, je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává dokonale přístupná spolujezdci na předním sedadle. Digitální obrazovka výjimečných rozměrů a kvality v sobě spojuje dvě klíčové funkce systému Peugeot i-Cockpit®:


Na levé straně obrazovky se zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.). Na pravé straně obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení, klimatizace, navigace, multimediálních systémů, konektivity atd.


Ve verzi 3008 Allure je nový Peugeot i-Cockpit® standardně tvořen dvěma 10palcovými digitálními panely umístěnými vedle sebe na jednom držáku, což vytváří stejný plovoucí efekt jako 21palcový panel.


Přepracované uspořádání a ergonomie

Ve střední části palubní desky jsou umístěny dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele.
Ovládání automatické převodovky bylo přesunuto na palubní desku. Ovladač je nyní umístěn vpravo od volantu, vedle tlačítka stop/start vozu

Kompaktní volant prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Nové jsou i ovládací prvky umístěné na volantu. Pro optimální uživatelskou ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u modelu 3008 GT standardně vyhřívaný.


Výjimečný komfort

Kabina nabízí cestujícím relaxaci ve velkorysém prosvětleném prostoru. Přední sedadla zajišťují výjimečný komfort. Sedadla jsou příjemně tvarovaná a jejich výplň tvoří pěna s vysokou hustotou.
Poprvé v nabídce mohou být přední sedadla vybavena adaptivními bočními opěrkami, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Kabina nabízí 17 různých úložných přihrádek o celkovém objemu přibližně 34 litrů Zavazadlový prostor s objemem 520 litrů je stejně velký jako u jeho předchůdce. Díky nové platformě STLA Medium mohou vozy nabízet zavazadlový prostor o totožné velikosti bez ohledu na motor.


Dynamický podvozek a jízdní režimy

Nová platforma STLA Medium zahrnuje nové přední a zadní nápravy, jejichž koncepce zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti. Samotná architektura platformy přispívá k této dynamice maximálním využitím lehkých a tuhých materiálů a snížením těžiště vozu díky ideálnímu umístění jednovrstvé baterie.

V závislosti na pohonu k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole.

Režim Normal: Jedná se o výchozí režim. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.

Režim Eco: Umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.

Režim Sport: Nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.

Režim 4WD : Tento režim funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 Kola.

Za příplatek může být vůz vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.

Rozšířené možnosti poloautonomního řízení

Drive Assist Plus je dalším krokem k autonomnímu řízení. Tento systém pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu (kamery, radary atd.) a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.
Poloautomatická změna jízdního pruhu. Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté vás systém vás navede do nového jízdního pruhu.

Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.

Tyto vlastnosti poloautonomního řízení vyžadují potvrzení řidičem. Senzory zajišťují, aby měl řidič po celou dobu ruce na volantu.


Elektrický výkon a konektivita

Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ u modelu E-3008 poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh, rozvor přitom zůstal krátký (273 m). Díky této vysoce výkonné koncepci nabízí vůz E-3008 nejlepší dojezd ve své kategorii (až 700 km) a přitom zůstává kompaktní (délka 454 cm).


Široká nabídka elektrických motorů

Nový model E-3008, který byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí 3 různé motorizace s nulovými emisemi:
Typdojezd -kmpohonvýkon (k/kW)baterie - kWh
1elektromotor5252WD210 k/157 kW73
2 elektromotory5254WD 320 (240) 73
1 elektromotor700 km2WD230 (170)98



Nabídku doplňují dvě elektrifikované pohonné jednotky (hybrid a plug-in hybrid), které budou k dispozici v závislosti na trhu. Pro mezinárodní trhy bude vyráběn i další motor, o němž budou podrobnosti oznámeny později.


Elektromotor a redukční převodovka

Nová generace synchronních motorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a lepší účinnost. Verze s pohonem 2 kol mají výkon 157 kW (343 Nm) nebo 170 kW (343 Nm). Verze se 2 motory a pohonem 4 kol poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm.


Baterie

Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie je umístěna pod podlahou. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.


Rychlé nabíjení

Nabíjecí zásuvka nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek. Standardně je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.
Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 % na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.


Rozšířené elektrické funkce

Funkce V1G neboli Smart ChargingTato je kompatibilní se službami dodavatele energie. Upravuje čas a výkon nabíjení baterie vozu E-3008 podle časových intervalů nižších tarifů, aby se optimalizovaly náklady na nabíjení.

Funkce V2L (Véhicule to Load) umožňuje napájet prostřednictvím vysokonapěťové baterie vozu E-3008 elektrické spotřebiče. Baterii lze využít například k nabíjení elektrického kola nebo k provozu elektrického spotřebiče. Systém může dodávat až 3 kW a 16 A.

Funkce Plug & ChargTato zjednodušuje postup ověřování vozidla na nabíjecí stanici místě. Nabíjecí stanice kompatibilní s funkcí „Plug & Charge“ vůz automaticky identifikuje. Stačí, když zákazník připojí vůz E-3008 do zásuvky, nabíjení a účtování se spustí samo, aniž by zákazník musel vytahovat platební nebo identifikační kartu.


Tříúrovňové rekuperační brzdění

Díky této funkci může zákazník instinktivně a snadno nastavit úroveň rekuperace energie i úroveň zpomalení vozidla. Pomocí páček za kompaktním volantem lze aktivovat rekuperační brzdění ve třech úrovních, přičemž levou páčkou se rekuperace zvyšuje a pravou snižuje: Poslední dvě úrovně automaticky zapínají zadní brzdová světla.







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar