Peugeot 3008 oživuje trh SUV
V těchto dnech přichází na český trh nejžhavější novinka značky Peugeot v letošním roce – model 3008. Nikoliv však už z kategorie crossoverů, jako první generace z roku 2009, ale ze segmentu SUV, který zažívá po celém světě ohromný rozmach.
Součástí novinářské a dealerské prezentace byly i krátké testovací jízdy a musíme říct, že nás vůz nadchnul po prvních metrech, jako už dlouho žádná novinka. Svezli jsme s dvoulitrem HDi s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou a slabším dieselem 1.6 v kombinaci s automatem.
Oproti předchozí generaci se vůz prodloužil o 8 cm na 445 cm, což bylo ve prospěch rozvoru a tedy i prostornosti. Rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 62 mm na 2675 mm, je jeden z největších na trhu. Šířka je 184 cm, tedy stejně jako u předchozí generace, přitom poskytuje větší vnější prostor.
Výška dosahuje 162 cm (včetně střešního nosiče), což zvyšuje aerodynamiku a přitom posádce zajišťuje vynikající prostor ve výši hlavy. Světlá výška je 22 cm.
Výrazně se zvětšil i zavazadlový prostor: s 520 litry (měřeno metodou VDA 210) pod krytem zavazadlového prostoru je větší o téměř 90 litrů oproti předchozí generaci (432 l VDA). Jeho větší modularita umožňuje zvětšit prostor až na 1580 litrů.
Pohled okamžitě upoutá futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče. Kompaktnější volant získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo místo pro nohy.
Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti.
Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.
Vůz je schopný vyjet do terénu díky Advanced Grip Control, který nabízí vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole. Dále speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow) a Hill Assist Descent Control (HADC), pomáhající při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích.
Radost z řízení umocňuje kompaktní volant, a díky mnoha podpůrným prvkům řízení může naplno využít dynamických vlastností SUV. Tyto systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) minimalizují zdroje nebezpečí na silnici. Zahrnují celou řadu bezpečnostních prvků:
-Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) a varování před rizikem kolize (Distance Alert);
-Aktivní výstraha při opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning);
-Varování před snížením pozornosti řidiče;
-Automatické přepínání dálkových světel;
-Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti;
-Adaptivní tempomat s funkcí Stop (automatická převodovka);
-Aktivní systém sledování mrtvého úhlu.
Ve městě má řidič k dispozici další podpůrné prvky, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist.
Modularita a důmyslná funkčnost byly promyšleny tak, aby vůz dokázal splnit veškerá očekávání a dokázal zvládat všechny situace. Sklopná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Velmi originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou.
Benzínové motory
1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Dieselové motory BlueHDi
1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°.
Příklady cen
JL 3.11.2016
Oproti předchozí generaci se vůz prodloužil o 8 cm na 445 cm, což bylo ve prospěch rozvoru a tedy i prostornosti. Rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 62 mm na 2675 mm, je jeden z největších na trhu. Šířka je 184 cm, tedy stejně jako u předchozí generace, přitom poskytuje větší vnější prostor.
Výška dosahuje 162 cm (včetně střešního nosiče), což zvyšuje aerodynamiku a přitom posádce zajišťuje vynikající prostor ve výši hlavy. Světlá výška je 22 cm.
Výrazně se zvětšil i zavazadlový prostor: s 520 litry (měřeno metodou VDA 210) pod krytem zavazadlového prostoru je větší o téměř 90 litrů oproti předchozí generaci (432 l VDA). Jeho větší modularita umožňuje zvětšit prostor až na 1580 litrů.
Pohled okamžitě upoutá futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče. Kompaktnější volant získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo místo pro nohy.
Velký 8" dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti.
Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.
Vůz je schopný vyjet do terénu díky Advanced Grip Control, který nabízí vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole. Dále speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow) a Hill Assist Descent Control (HADC), pomáhající při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích.
Radost z řízení umocňuje kompaktní volant, a díky mnoha podpůrným prvkům řízení může naplno využít dynamických vlastností SUV. Tyto systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) minimalizují zdroje nebezpečí na silnici. Zahrnují celou řadu bezpečnostních prvků:
-Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) a varování před rizikem kolize (Distance Alert);
-Aktivní výstraha při opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning);
-Varování před snížením pozornosti řidiče;
-Automatické přepínání dálkových světel;
-Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti;
-Adaptivní tempomat s funkcí Stop (automatická převodovka);
-Aktivní systém sledování mrtvého úhlu.
Ve městě má řidič k dispozici další podpůrné prvky, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist.
Modularita a důmyslná funkčnost byly promyšleny tak, aby vůz dokázal splnit veškerá očekávání a dokázal zvládat všechny situace. Sklopná lavice dělená v poměru 2/3-1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Velmi originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou.
Benzínové motory
1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Dieselové motory BlueHDi
1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°.
Příklady cen
1.2 PureTech 120 k | Acces | 510 000 Kč |
1.6 BlueHDi 120 k | Acces | 570 000 Kč |
1.2 PureTech 130 k | Active | 560 000 Kč |
1.6 THP 165 k | Active | 645 000 Kč |
2.0 BlueHD 150 k | Active | 655 000 Kč |
1.2 PureTech 130 k | Allure | 600 000 Kč |
1.6 THP 165 k | Allure | 685 000 Kč |
2.0 BlueHDi 150 k | Allure | 695 000 Kč |
2.0BlueHDi 180 k | GT | 895 000 Kč |
JL 3.11.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout