Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 - nový a originální

Kompaktní a prostorný crossover Peugeot 3008 představuje inovativní nabídku nejen v rámci modelové řady, ale také z hlediska současného automobilového trhu. Vznikl vlastně spojením několika segmentů – SUV, MPV a hatchback. Se systémem Grip Control se s ním můžete vydat i do lehčího terénu.

Architektura je spojením jednoprostorové karoserie s předsazeným čelním sklem s typickými prvky SUV, jako např. spodní víko zavazadlového prostoru (tzv. hobby), zkosená boční okna, zvýšená pozice při řízení.
Cestující mají k dispozici prostorný a komfortní interiér, prosklená střecha o rozměru 1,60 m² osvětluje vnitřní prostor a poskytuje jedinečný výhled. Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje vůz od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu rovnou úložnou plochu. Přepravní kapacitu 512 l pod krytem lze zvětšit na 1604 l.


Pro větší pohodu i bezpečnost všech pasažérů může mít řidič k dispozici v základní výbavě nebo na přání technologie, které se na trhu vyskytují spíše vzácně:

Zobrazení na čelní panel (Head Up Display)
Důležité informace pro řízení vozu jsou promítány ze zadní části krytu sdruženého přístroje na průhledný panel z polykarbonátu s antireflexní úpravou.
Řidič tak dostává informace důležité pro řízení jako je rychlost, upozornění regulátoru a omezovače rychlosti nebo údaje systému Distance Alert, aniž by spustil oči z vozovky. Sklon, vysunutí a jas údajů promítaných na průhledný panel lze nastavit pomocí Toggle Switches neboli multifunkčního bloku přepínačů. Systém je k dispozici v základní výbavě od 3. úrovně výbavy a vytváří ve voze prostředí podobné místu pilota v kokpitu letadla.

Funkce Distance Alert
Funkce kontroly bezpečného odstupu, spojená se zobrazením na čelní panel a speciálním radarem umístěným v přední části vozu, doplňuje existující systémy podpory řízení jako regulátor / omezovač rychlosti. Řidiči pomáhá dodržovat bezpečné odstupy mezi za sebou jedoucími vozy.

Pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Assist)
Všechny verze jsou vybaveny funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Assist), která zvyšuje jízdní komfort i bezpečnost řízení. Díky komunikaci s ESP tato funkce udrží vůz stojící ve svahu na místě i dvě sekundy poté, co řidič uvolní brzdový pedál.


Ve spojení se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a 2.0 HDI FAP Euro 5) je systém Dynamic Rolling Control, umístěný na zadní nápravě, schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a současně zachovat optimální komfort odpružení.
Systém Grip Control, složený ze sofistikovaného protiprokluzového systému a pneumatik Mud&Snow, umožňuje optimalizovat pohon předních kol pro jízdu v terénu. Ovladačem si lze nastavit pět režimů – standard, sníh, ztížený terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), písek a ESP off.


Dynamic Rolling Control
Jedná se o technologii, v této kategorii vozů ojedinělou, díky níž je možné využít dynamický potenciál verzí poháněných oběma nejsilnějšími motory (benzinovým i dieselovým), přičemž vysoká míra jízdního komfortu zůstává plně zachována. Pasivní hydraulický systém obsahuje centrální modul spojující oba zadní tlumiče zabudovaný nad příčkou nápravy. Tento modul se chová jako třetí tlumič a skládá se z plovoucího pístu a kompenzační komory. Celek je nastaven na tlak 20 barů. V zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru (kdy dochází k příčnému výkyvu) nastane v systému hydraulický přenos mezi pravým a levým zadním tlumičem (středový píst se nepohybuje). To umožňuje zvětšit rozsah tlumení a udržet podvozek co nejvíce v rovině, omezit tak výkyvy karoserie a zvýšit tedy i aktivní bezpečnost.
Na rovné silnici (fáze pumpování) jsou zadní tlumiče zatíženy stejnou měrou a plovoucí píst se pohybuje pod tlakem jejich dekomprese. Tím dochází k optimální míře tlumení, aby byl zachován maximální komfort cestujících.


Grip Control

Je k dispozici na přání (kromě 2.0 HDI FAP s automatickou převodovkou) a určen pro zákazníky, kteří hledají vůz s offroadovými vlastnostmi a výrazně výkonnějším pohonem v jakémkoliv terénu. Úkolem je prostřednictvím vylepšeného protiprokluzového systému, integrovaného v rámci ESP, je optimalizovat pohon předních kol. Řidič má k dispozici pět funkčních režimů, které řídí ovladačem na středovém panelu.


Režim Standard
systém v počítači ESP je nastaven podle obvyklé míry přilnavosti vozovky na nízkou úroveň prokluzu. Aktivace automaticky při rychlosti nad 50 km/h.

Režim Sníh
přizpůsobí strategii fungování při rozjezdu podmínkám přilnavosti každému kolu přední nápravy. Za jízdy optimalizuje prokluz kol, aby v závislosti na daných podmínkách přilnavosti zajistil co nejlepší možné zrychlení.

Režim Ztížený terén
(bláto, prašná cesta, mokrá tráva…)
povoluje při rozjezdu velký prokluz na kole s nejmenší přilnavostí, aby usnadnil vyproštění z bláta a zachycení na pevném povrchu. Současně je kolo s největší adhezí řízeno tak, aby na něj byl přenášen největší točivý moment. Rozdíl točivého momentu mezi předními koly může dosáhnout až 100 %, tedy více, než hranice u diferenciálu LSD (Limited Slip Diferencial). Režim je aktivní do rychlosti 80 km/h.

Režim Písek
povoluje mírný prokluz na dvou poháněných kolech současně, aby se vůz pohyboval vpřed a nedošlo k zahrabání kol do písku. I zde je efekt režimu větší než u diferenciálu LSD. Režim Standard se v tomto případě znovu aktivuje při rychlosti vyšší než 120 km/h.

Režim ESP Off
nechává řidiči svobodnou volbu deaktivovat systém kontroly stability ESP a podporuje pohon kol (Grip Control) až do rychlosti 50 km/h. Při větší rychlosti se režim ESP Standard automaticky znovu aktivuje.

Vozy s funkcí Grip Control jsou vybaveny pneumatikami Michelin Latitude Tour HP Mud&Snow 215/60 R16, které jsou přizpůsobeny použití v terénu.

Pro dosažení co nejvyšší ekologické efektivity jsou všechny čtyři benzinové a dieselové pohonné jednotky vybaveny nejmodernějšími technologiemi, s jakými se dnes v této kategorii můžeme setkat (1.6 VTi a THP vyvinuté ve spolupráci s BMW Group, 1.6 a 2.0 HDI s FAP).


Benzinové motory
Typ1.6 VTI1.6 THP
Objem15981598
Výkon88(120)/6000110 (150)/5800
Toč.moment160/4250240/1400
Rychlost185201
Zrychlení11,88,9
Spotřeba9,8/5,6/7,110,6/5,6/7,4



Vznětové motory
Typ1.6 HDI2.0 HDI
Objem15601997
Výkon80(110)/4000110(150)/3750
Toč.moment240/1750340/2000
Rychlost180195
Zrychlení12,29,7
Spotřeba6,5/4,4/5,17,1/4,7/5,6



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km

Kromě inovativních prvků výbavy je Peugeot 3008 vybaven také moderními technologiemi uvedenými společně s nejnovějšími modely značky: Mezi ně patří bi-xenonové přední světlomety se směrovým nastavením. Světlomety vyzařují bílé světlo podobné dennímu, intenzita světelného toku je trojnásobná a viditelnost při jízdě v noci je zřetelně lepší. Xenonové světlomety jsou spojeny s dynamickou korekcí polohy a ostřikovači. Jsou vybaveny funkcí směrového nastavení potkávacích světel pro lepší viditelnost v zatáčkách. Dynamické směrové nastavení osvětlení se aktivuje při rychlosti mezi 5 a 160 km/h.
Modelová řada pro ČR tvoří tři úrovně výbavy – Confort Pack, Premium a Premium Pack. Vůz je k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru: Tramontane (antracitová šedá) nebo Guérande (světle šedá s modrým odstínem). Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky.


Příklady cen
1.6 VTI Confort Pack479 900 Kč
1.6 HDI Confort Pack548 900 Kč
1.6 THP Premium569 900 Kč
2.0 HDI Premium Pack700 900 Kč



JL, 29.5.2009



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar